فورد

روایت مهندس فورد از جزئیات جذاب موستانگ مک-ای

فورد موستانگ مک-ای ۲۰۲۱ چیزی بیشتر از یک خودروی الکتریکی است. این خودرو از نظر پرفورمنس، تکنولوژی و راندمان نشان دهنده‌ی آینده‌ی فورد است. ما قبلاً می‌دانستیم که فورد زمان و هزینه زیادی را صرف توسعه این خودروی الکتریکی کرده اما بسیاری از جزئیات آن منتشر نشده بود.


اما به لطف یکی از مهندسان بی‌نام‌ونشان فورد برخی از جزئیات مرموز این خودرو به رسانه‌ها راه پیدا کرده است. همه‌چیز زمانی شروع شده که این مهندس در یکی از شبکه‌های اجتماعی از فالوورهای خود خواسته هر سؤالی را که دارند بپرسند!

البته این پست بنا به دلایلی حذف شده اما خب فروم مک ای توانسته پیش از حذف آن تمامی جزئیات را به دست آورد. در این بخش جزئیاتی درباره برنامه توسعه، قیمت‌گذاری و توانایی‌های پرفورمنس موستانگ مک ای منتشر شده است.

در آغاز باید گفت ما باید از مک ای برای کمک به زنده نگه داشتن برنامه موستانگ کوپه و کانورتیبل تشکر کنیم. نسل بعدی موستانگ پیش از این در حال توسعه بوده و همچنان از پیشرانه درون‌سوز استفاده خواهد کرد. بدون وجود مک ای، احتمالاً چنین چیزی ممکن نبوده است. مهندس فورد همچنین ادعا کرده تولید نسل بعدی شورولت کامارو به خاطر قوانین مصرف سوخت دولتی لغو شده است. البته چنین چیزی فعلاً تائید نشده است.

اما درباره پرفورمنس موستانگ مک ای چه؟ مهندس فورد گفته این خودرو رانندگان تست شرکت که معمولاً GT350 رانده‌اند را ترسانده است. ظاهراً شارژ سریع DC این خودرو نیز در آینده به ۳۵۰ کیلووات ساعت افزایش خواهد یافت.

تکنولوژی رانندگی هندزفری نیز به لطف استفاده فورد از هوش مصنوعی آرگو به این خودرو اضافه خواهد شد. به‌روزرسانی‌های از راه دور اضافی نیز در راه بوده هرچند زمان‌بندی دقیق آن‌ها اعلام نشده است.

در موضوع جالب دیگر، مهندسان مک ای چندین محصول تسلا را بررسی کرده و به برخی حقایق جالب‌توجه دست یافته‌اند. آن‌ها می‌گویند کیفیت ساخت کلی محصولات تسلا پایین‌تر از حد متوسط بوده و موضوع نگران کننده تر اینکه آن‌ها متوجه شده‌اند برخی سیستم‌های الکترونیکی با قوانین ایمنی همخوانی ندارند.

اما کیفیت کابین خود موستانگ مک ای در کل بالاتر از موستانگ خواهد بود و سطح جدیدی را ثبت خواهد کرد.

مشتریان این خودرو مشکلی در تست خودرو نخواهند داشت زیرا تمامی نمایندگی‌های فورد حداقل یک دستگاه مک ای را فقط به همین خاطر در دسترس مشتریان قرار خواهند داد. با توجه به جزئیات منتشر شده، به نظر می‌رسد فورد تکالیف خود را به خوبی انجام داده است. این شرکت رقبا را به دقت بررسی کرده و می‌خواهد سنگ محک جدیدی باشد. زمان این موضوع را ثابت خواهد کرد اما فورد موستانگ مک ای در کل پتانسیل تغییر قواعد بازی را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    زیبا تر از تسلاست داخلش واقعا
    ای کاش یه دستی به روی کابین موستانگ درون سوز هم بکشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    Elmiraj@
    ببخشید در حال حاضر ظرفیت تولید باتری گیگافکتوری نوادا چند gwh هست؟و در آینده حداکثر چه قدر میشه؟
    تنها ۱.۵ میلیارد دلار این کارخونه مال پاناسونیکه؟ و ۳.۵ میلیارد دیگر مال تسلا هست؟یعنی ۳۰ درصد این کارخونه مال پاناسونیک و ۷۰ درصدش مال تسلاست؟
    تسلا قصد نداره در برلین و شانگهای کارخانه تولید باتری و الکتروموتور بسازه؟
    تسلا هم اکنون به سرمایه بیشتری برای توسعه هر چه بیشتر و وسیع تر کردن شرکت و… نیاز نداره؟ و اینکه الان اگر بخواد سرمایه زیادی رو برای توسعه بیشتر جذب کنه این سرمایه رو از چه طریقی جذب میکنه؟
    قرار بود عربستان مقداری از سهام تسلا رو برای کمک به خصوصی سازی این شرکت بخره ولی بعد ماجرای مرگ خاشقچی این سرمایه گذاری منتفی شد تسلا به این سرمایه برای توسعه هر چه بیشتر این شرکت نیاز نداره؟و درسته به دلیل نارضایتی سهامداران،این شرکت خصوصی سازی نشد؟خصوصی سازی بشه بهتره یا سهامی عام باشه؟میشه در این مورد توضیح کاملی بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه کامل درست باشه
    تسلا مدل s،x و y باید برن غاز بچرونن
    فقط مدل ۳ میمونه چون خوبیای تسلا رو داره و قیمتش هم
    خیلی‌ خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا