فورد

فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!

اول از همه باید بدانیم فورد موستانگ مک ای بی‌شک قیمت رقابتی‌ای داشته و شاید از این نظر بتواند از عهده‌ی تسلا مدل Y برآید؛ اما این فقط آغاز ماجراست! با قیمت پایه حدود ۴۵ هزار دلاری پیش از اعمال مشوق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی و همچنین مجموعه باتری لیتیوم-یونی گران‌قیمتی که وجود دارد، سؤالات مهمی پیش می‌آید از جمله اینکه فورد چگونه انتظار سوددهی بلندمدت از کراس اوور تمام الکتریکی خودش را دارد.

فورد گفته پاسخ ساده‌ای برای این سؤال دارد: همکاری. اتوموتیوزنیوز می‌گوید موستانگ مک ای ۲۰۲۱ از سلول‌های باتری مشترکی با فورد ترانزیت جدید استفاده خواهد کرد. به این ترتیب خط تولید سلول باتری فورد توسط LG در لهستان با حداکثر ظرفیت خود کار خواهد کرد و از این نظر هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

این خط تولید به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار خواهد کرد و بنابراین هزینه تولید باتری‌ها کاهش خواهد یافت. این را لیزا دریک مدیر خرید بخش قوای محرکه فورد می‌گوید.

او خاطرنشان ساخته است: “وقتی خط تولید باتری شما با حداکثر ظرفیت خود کار کند شما پایین‌ترین قیمت را خواهید داشت. شما هرگز نمی‌خواهید که خط تولید بخوابد.”

اساساً هر خودروی فورد با مقیاس بازار خاص خودش تولید می‌شود و دریک این‌گونه توضیح می‌دهد: “سپس به دنبال این خواهیم بود که ببینیم آیا می‌توان از قطعات مشترک استفاده کرد یا خیر؛ اما از آنجایی که باتری گران‌قیمت‌ترین بخش یک خودرو است بنابراین ما به دنبال استفاده از آن در محصولات متنوع خواهیم بود.” این امر به لطف معماری منعطف مک ای میسر می‌شود.

اولین نمونه‌های موستانگ مک ای در اواخر سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید و برای راندن برخی مدل‌ها باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کرد. علیرغم برخی خبرهای متناقض درباره نام این خودرو، موستانگ مک ای با محبوبیت بالایی در بازار دست یافته و چند هزار نفر اقدام به رزرو این خودرو کرده‌اند.

فورد به دنبال تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه مک ای در اولین سال تولید کامل آن در کارخانه مکزیک است. مدل الکتریکی ترانزیت با باتری مشترک نیز از سال آینده وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. کورش

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    با این قیمت و طراحی‌ اگه برد حرکتیش هم خوب باشه قطعا فروش بالایی هم خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    قیمت عالی.طراحی داخلی و خارجی عالی.فقط کاش اسم موستانگ رو براش انتخاب نمیکردن.وقتی اسم موستانگ میاد آدم انتظار یه عملکرد و پرفورمنس خارق العاده رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحیم

      ۲۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (103 ديدگاه)

      مک ای هم عملکرد و پرفورمانس عالی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Abbas.Lambo

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    مرتفع باشه،حالا هرچی میخواد باشه،خود به خود پول ساز میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (751 ديدگاه)

    چراغای عقبش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ♤angus_812♤

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ولی به نظرم باید موستانگ یه برند جدا بشه تا محصولات خاص خودشو تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ممد ژانگولر

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3435 ديدگاه)

    موستانگ تمام شدنی نیست که نیست .خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا