فورد

فورد موستانگ هیبریدی با قلب V8 همراه می‌شود؟

برنامه‌های آتی فورد شامل معرفی یک کراس اوور الکتریکی و اسپورت، نسخه‌ی الکتریکی F-150 و یک پیکاپ مبتنی بر خودروی فوکوس می‌باشد؛ اما یکی از سورپرایزهای فورد برای طرفداران تولید موستانگ الکتریکی شده است. پتنت جدید ثبت شده نشان می‌دهد که این خودرو از قوای محرکه‌ی هیبریدی برخوردار خواهد شد.


در پتنتی که سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده اما این روزها منتشر شده، ما سیستم هیبریدی توئین موتور درایو را می‌بینیم. در اسکچ منتشر شده یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با قطعات هیبریدی را می‌بینیم که با تمامی مشخصات پیشرانه‌های درون‌سوز تطابق دارد. آیا این ترکیب تأیید می‌کند که قوای محرکه‌ی موستانگ هیبریدی از چنین آرایشی برخوردار خواهد بود؟ ما مطمئن نیستیم اما اینجا می‌توان طرز کار آن را حداقل روی کاغذ دید.


پیشرانه‌ی درون‌سوز یاد شده قدرت خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و در جلو هم دو واحد الکتریکی قرار دارد که مستقیماً به هر دو طرف پیشرانه متصل شده‌اند و چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورند؛ بنابراین موستانگ نه تنها قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهد داشت بلکه از سیستم چهار چرخ محرک نیز بهره‌مند خواهد شد.

البته نشانه‌های زیادی وجود دارند که این نتیجه‌گیری‌ها را با ابهام روبرو می‌کنند. اگرچه این پتنت کاملاً جالب‌توجه است اما فورد تعلق آن به موستانگ هیبریدی را تأیید نکرده است. البته با ورود چلنجر هیبریدی جدید به بازار و رخ‌نمایی کوروت پیشرانه وسط ۱۰۰۰ اسب بخاری، موستانگ هم قاعدتاً نباید از این قافله عقب بماند؛ و این پتنت می‌تواند موارد یاد شده را اثبات کند.

موستانگ هیبریدی می‌تواند در سال ۲۰۲۰ پدیدار شود. فورد قول داده این خودرو در عین اینکه راندمان بالاتری خواهد داشت بلکه گشتاور بیشتری را در دورهای پایین‌تر ارائه خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    اگه قرار باشه یه ماسل هیبریدی و پاک معرفی کنن
    فک میکنم استفاده از موتور اکوبوست V6 3.5 عاقلانه تر باشه
    هم تجمع وزن کمتری رو دماغه داریم
    هم موتور درون سوز پاک تر
    هم اینکه موتور های برقی لگ توربو رو کاملا میپوشونن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا