فورد

فورد موستانگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپرت اروپا

هنگامی‌که فورد موستانگ در سال ۱۹۶۴ به خیابان‌ها آمد، به‌عنوان محصول ایالات‌متحده تنها در شمال آمریکا عرضه می‌شد. در آن دوران فورد می‌گفت قصد ندارد این خودرو را در بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه کند چراکه فروش این بازارها به‌اندازه‌ای نیست که ارزش صرف هزینه برای ساخت یک نسخهٔ بین‌المللی از موستانگ را داشته باشد. همچنین ساخت نسخهٔ فرمان راست موستانگ برای عرضه در کشورهایی که سیستم رانندگی آن‌ها بدین‌صورت بود هم مستلزم صرف هزینهٔ زیادی بود. این عوامل موجب شد که فورد برای چندین دهه از عرضهٔ موستانگ در بازارهایی خارج از ایالات‌متحده خودداری کند.

اما سرانجام در نسل ششم این ماسل کار افسانه‌ای، سازندهٔ آمریکایی تصمیم گرفت برای اولین بار آن‌را در دیگر کشورهای دنیا هم عرضه کند تا جایی که حتی نسخهٔ فرمان راست آن‌را نیز تولید نمود. این اقدام فورد بسیار موفقیت‌آمیز بوده است چراکه این شرکت می‌گوید در طول اولین سالی که موستانگ به‌طور کامل در بازار اروپا حضور داشته است بیش از ۱۵ هزار دستگاه از آن فروخته شده که ۴۵۰۰ دستگاه آن در انگلستان بوده است. همچنین به گفتهٔ فورد، موستانگ محبوب‌ترین خودروی اسپرت در کشورهای فرانسه، سوئد، لهستان، جمهوری چک، مجارستان، رومانی، فنلاند و یونان است؛ بنابراین این ماشین به پرفروش‌ترین خودروی اسپرت اروپا تبدیل شده است. این در حالی است که موستانگ در چین هم خودروی بسیار پرفروشی است به‌گونه‌ای که فروش آن در سال ۲۰۱۶ به میزان ۷۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد داشته است.

معاون ارشد بخش فروش، بازاریابی و خدمات فورد اروپا آقای «Roelant de Waard» در یک مصاحبهٔ مطبوعاتی دراین‌باره گفته است:

«موستانگ از لحاظ فروش در بسیاری از کشورهای اروپایی در صدر لیست خودروهای اسپرت قرار دارد. خریداران اروپایی همچنان نقش مهمی در موفقیت جهانی موستانگ دارند. این در حالی است که محبوبیت این خودروی اسپرت نمادین هیچ نشانه‌ای از کاهش ندارد چراکه ما در این منطقه در سه‌ماههٔ نخست سال جاری ۳۶۰۰ دستگاه موستانگ فروخته‌ایم».

در سطح جهانی نیز سال گذشته فورد موستانگ موفق به فروش ۱۵۰ هزار دستگاه شده که ۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است و بدین ترتیب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا لقب گرفت. از این میزان، ۴۵ هزار دستگاه آن در خارج از آمریکای شمالی فروخته شده است و بنابراین تعجب‌برانگیز است که چرا فورد در زمانی طولانی اقدام به عرضهٔ جهانی موستانگ نمی‌کرد. همچنین همان‌طور که اشاره شد، تقاضا برای خرید این ماسل کار آمریکایی هیچ کاهشی از خود نشان داده است. این در حالی است که با ورود نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موستانگ از پاییز امسال به نمایندگی‌های فروش، احتمالاً تقاضای بین‌المللی برای آن روند صعودی پیدا خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه پولشو داشتم یک 6 سیلندشو میگرفتم هم قدرت که از نظر من نیازه داره هم مصرف بهتری نسبت به 8 سیلندر داره البته رنگم فقط ابی عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      داداچ داری اشتپ میزنی شش سیلندرش منقرض شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ghost

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      6 سیلندر نداره که دیگه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (395 ديدگاه)

        2.3 لیتری اکوبوست بود فکر کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. لامبورگینی

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نسخه ی 6 سیلندر
        3.7 لیتری
        V6
        قدرت = 300
        گشتاور = 379
        مصرف ترکیبی 11.2
        جاده 8.4
        شهر 13.8
        31000 دلار ?
        ___________________
        نسخه ی 8 سیلندر
        5 لیتری
        V8
        قدرت = 435
        گشتاور = 542
        ترکیبی 13.1
        جاده 9.41
        شهر 15.7
        38000 دلار
        ___________________
        ماستنگ کوپه 4 سیلندر
        2.3 لیتری
        4 سیلندر خطی l4
        قدرت = 310
        گشتاور = 433
        ترکیبی 9.8
        جاده 7.84
        شهر 11.2
        26000 دلار
        ___________________
        فورد ماستنگ BOSS 302 کوپه
        5 لیتری
        V8
        قدرت = 444
        گشتاور = 515
        ترکیبی 12.4
        جاده 9
        شهر 15.7
        43000 دلار
        ___________________
        مشخصات اکثر مدل های ماستنگ رو نوشتم ، چون جزو ماشین هایی هست که خیلی دوستش دارم و از نوشتن در موردش لذت میبرم.
        روی مصرف سوخت تاکید داشتم چون واقعا مصرف سوخت ماستنگ نسبت به حجم موتور ، قدرت و گشتاور بسیار بالاش اصلا و ابدا زیاد نیست. خیلی عالیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. لامبورگینی

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      6 سیلندرش خوبه ولی 8 سیلندرش بی نظیره.
      اول خدمت دوست عزیزم آقای دهقان عرض کنم اینقدر گفتین ” موستانگ ” که کسی من که از اول درستش رو میگفت الان به جای ” ماستنگ” میگه ” موستانگ ” !!!! ???
      اسم ” ماستنگ ” هم قشنگ تره ، هم شیک تر و هم با ابهت تر ، از همه مهم تر اینکه درستش اینه.
      بگذریم …
      من ماستنگ رو خیلی دوست دارم ، خیلی وقته عاشقشم.
      جزو بهترین ماشین هایی هست که میشناسم. ماشین خوب که حتما نباید هایپرکار های 500/000 دلاری باشن. یه نسخه ی 4 سیلندر 2.3 لیتری 310 اسب بخاری اکوبوست ! داره با قیمت 26000 دلار . یک مدل V6 تنفس طبیعی 3.7 لیتری 300 اسب بخار . از این 6 سیلندرش خوشم میاد ولی ماستنگ باید 8 سیلندر باشه تا اونجوری که باید به دلت بشینه . واسه خرید 8 سیلندر 5 لیتریش فقط کافیه 32000 دلار بدی تا 435 اسب تازه نفس بدست بیاری که در 4.3 ثانیه به 100 میرسوننت.
      __________________________________________________
      اما در بین ماستنگ ها GT350R و GT500 برای من جزو بهترین آرزو ها حساب میشن.
      GT350 R :
      در 3.9 ثانیه به 100 میرسه.
      بیشتر از 526 اسب بخار قدرت داره
      و 713 نیوتن‌متر گشتاور.
      قیمتش هم 56000 دلار.
      موتور 5.2 لیتری V8
      حجم مخزن سوخت 60.5 لیتر
      گیربکس 6 سرعته ی دستی تریمک ?
      مصرف سوخت این هیولا هم به این شرح می باشد !
      جاده 11 لیتر در 100
      شهر 16.8
      ترکیبی 14.7

      ماستنگ بی نظیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (689 ديدگاه)

        درود دوست گرامی
        در مورد تلفظ کلمه Mustang حرف شما درسته و تلفظ صحیحش ماستنگ هست اما تلفظ موستانگ هم بسیار متداوله و بکار بردنش چندان مشکلی نداره کما اینکه ما خیلی از اسم‌های ماشینی رو اشتباه تلفظ میکنیم مثل آکورا بجای آکیورا، بیوک بجای بیوئیک، مرسدس بجای مرسیدس و…
        بنابراین چون ما به این تلفظ‌ها عادت کردیم و کاملاً متداول هستن، استفاده از اون‌ها بنظر من چندان اشکالی نداره.
        منم چون از بچگی در مجلات مختلف تلفظ موستانگ رو خوندم و همواره بکار بردم، تغییر دادنش برام کمی دشواره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. لامبورگینی

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آقای دهقان راستش به نظر من سطح و لِوِل سایت تخصصی خودرو مثل پدال باید بالاتر از حد ” عوام ” باشه.
          “مرسدس” با “مرسیدیس” زیاد فرقی نداره. در نقاط مختلف اروپا تلفظ ها فرق میکنه و مرسدس هم میگن. “شورلت” درستش “شورولی” هست اما “شورلت” راحت تر ادا میشه. اما ماستنگ به نظرم از هر جهت بهتر از موستانگه. موستانگ اونقدر در بین مردم رایج نیست. ضمنا این چند ساله مردم فیلم زبان اصلی خیلی میبینن. من خودم تمام فیلم های روز دنیا رو حداکثر 1 هفته بعد از اکرانشون نکاه میکنم و اسم درست ماشین ها ( بویژه ماستنگ که در بسیاری از فیلم ها هست ) مرتب در این فیلم ها تکرار میشه .

          دوست داریم یه روز پدال برای ما ماشین بازای فارسی زبان مثل Road&Track بشه. به همون درستی و اعتبار … به نظرم شما که اینقدر زحمت می کشید یک تلفظ غلط که دلیلی برای استفاده کردن ازش نیست رو با تلفظ درست و زیباتر جایگزین کنید خیلی بهتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ممنونم فورد
    اروپاىها نشون دادن خوش سلىقه هستن که اىن همه موستانگ خرىدن
    رفقاى امرىکاىى بازم تبرىک مخصوص مىگم بهتون بابت موفقىت بزرگ فورد
    فورد ىادمون نمىره موستانگ gt500kr 1968 رو ساختى
    ىادمون نمىره تاندربولت 1964 رو با موتور 427 ساختى
    ىادمون نمىره گالکسى 1965 رو ساختى
    (وقتى پشت فرمون امریکاى مىشىنى جاده فقط ىه بازى بچه گونه هست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      http://uupload.ir/files/0vv0_20170526_183955_hdr-1.jpg

      http://uupload.ir/files/g6dz_20170526_183630-1.jpg

      علی داش این دوتا عکس رو دیروز فقط بخاطر تو گرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        http://uupload.ir/files/p277_photo_2017-05-27_12-48-41.jpg

        داش سامان منم این عکس رو هفته پیش بخاطر شما گرفتم فقط

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          فدات سینا داشم❤❤❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (ali(CHEVY NOVA

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        ممنونم سامان جان شرمندم کردى دادا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. FERRARI SFXSuperFast

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یکی از بدترین اشتباهات فورد نابود کردن تاندربرد بود.(با چاردرکردنش)
      اگه الان تاندربرد با همون سیستم کوپه موتورجلو محورعقب عرضه میشد..کی میرفت کوروت میخرید؟؟؟!!!؟؟؟
      موقعی که قرار بود این نسل معرفی بشه خیلی نگران بودم که فورد،ماستانگ رو هم نابود کنه،ولی الان میبینم که با همین قیافه اروپایی پسندش هم بازم روح آمریکایی ازش میباره!
      “مرسی فورد”

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        Ferrari super fast
        درسته حرف شما
        فورد سال 1958 تاندربرد رو تبدىل به کوپه 4 نفره کرد و از رقابت مستقىم با کوروت بىرون رفت
        سال 1967-68 هم مدل 4 درش رو تولىد کرد ولى از 1970 به بعد تاندربرد شد رقىبى برا بىوک Rivera
        تبدىل تاندربرد به ىه کوپه 4 نفره اشتباه بزرگى بود که فورد انجام داد
        فورد تاندربرد زمانى که سال 1954 معرفى شد تو همون سال کوروت رو سخت شکست داد و خىلى خوب شروع کرد اما تو اوج رقابتشون کوروت به اصول اولىش پاىبند موند اما فورد خىر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Machine

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      عزیزم!
      بازار انحصاری ایران رو با اروپا مقایسه میکنی؟؟!!! خیلی مضحکه!
      اروپا رقابتی‌ترین بازار دنیاس و بهترین ماشین‌های دنیا از همه برندها اونجا عرضه میشن.
      از سطح درآمد اروپایی‌ها اطلاع داری که ارزون بودن رو دلیل فروش بالای موستانگ میدونی؟
      اصلاً موستانگ رو ول کن، فورد فی‌یستا چرا با وجود رقبای هم‌قیمتی مثل فولکس‌واگن پولو، اوپل کورسا، پژو ۲۰۸ و… پرفروشترین ماشین اروپاس؟
      ضمناً میشه بگی رقیب هم‌قیمت پراید تو ایران چه ماشینیه؟
      البته حق داری چون گاهی سوزش زیاد موجب میشه آدم به چرت‌وپرت گفتن بیفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    به خاطر اىن موفقىت بزرگ فورد امروز مىخوام 2 تا نظر سنجى و ىه بحث فنى برا دوستانم بذارم
    بىن فورد رانچرو 1968 و شورولت الکامىنو 1968 کدوم رو انتخاب مىکنىد
    1. فورد رانچرو 1968 لاىک
    2. شورولت الکامىنو 1968 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kamran cooper

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      الکامینو اولین پیکاپ کوپه ای بود که شناختم.
      یادمه چندسال پیش اولین بار که عکسشو دیدم تا مدت ها یه عنوان عجیب ترین ماشین توی ذهنم بود.
      قشنگه ولی ظاهر متعارفی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        کامران جان درسته صحبت شما
        الکامىنو در واقع بر اساس 3 مدل شورولت تولىد شد نسل اول بر پایه اىمپالا. نسل دوم . سوم و چهارم بر پایه شول و نسل پنجم بر پاىه مونت کارلو تولىد شد
        الکامىنو پاسخ شورولت به فورد رانچرو بود
        الکامىنو و فورد رانچرو در واقع وانت اسپورت بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    نظر سنجى بعد
    بىن کرایسلر امپریال 1958 و لىنکلن کانتىننتال 1958 کدوم رو انتخاب مىکنىد
    1. کرایسلر امپریال 1958 لاىک
    2. لىنکلن کانتىننتال 1958 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      خب برسىم به بحث فنى امروز
      دوستان من امروز مىخوام در مورد کىت استروکر صحبتى کنم
      دوستان امرىکاى بازم از حدود 60 سال پىش تا همىن الان ىکى از راهاى تقوىت انجىن که در امرىکا مرسوم بود افزایش حجم موتور بوده
      افزاىش حجم موتور که به صورت اصولى و کاملا علمى باشه باعث افزایش قدرت موتور مىشه
      براى اىن منظور پکىچ کاملى هست که مىشه از کمپانىهاى معروف که براى موتورهاى امریکاى قطعات پرفورمنس تولىد مىکنن انتخاب کنىد،،
      نکته مهم این هستش که شما براى چه کارى دارىد اون موتور رو جم مىکنىد
      اىا هدف شما ىه درگستره با ىه موتور براى کل کل هاى خىابونى
      اگه مسابقات درگ چند سال پىش تهران رو حضور داشتىد مىدىد که ىه مرکوری. کوگار مدل 1975 تو مسابقه تمام حریف هارو شکست مىداد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        صاحب اون مرکورى که تو تمام مسابقات درگ تهران مقام اول رو بدست اورد جناب کىوان جهان فخر بود که اىشون در امرىکا ماشىنهارو براى درگ تقوىت مىکنه
        اىشون ىه بحث بسىار زىبا در مورد کىت هاى استروکر بىان کرد
        اىشون معتقد بودن موتورى که برا درگ تقوىت مىشه از بنىادش فرق داره تا موتورى که برا کل کل خىابونى جم مىشه
        اىشون مىگفتن موتورهاى که براى درگ جم مىشه باىد با لوازمى که از لحاظ وزنى سبک هستن استفاده بشه تا تاىم بهترى زده بشه و بعد نهاىت چندتا مسابقه موتور کاملا باز مىشه و با لوازم نو دوباره تعمىر مىشه چون موتورهاى که تو درگ استفاده مىشه به علت تحمل زىاد فشار قطعاتش زود مستهلک مىشه
        اما تو موتورهاى که براى مسابقات خىابونى تقوىت مىشن تفاوت دارن لوازماشون
        موتورى که برا مسابقات خىابونى هست باىد با لوازمى تقوىت بشه که رخلاف موتور درگسترها مقاومتشان بالا باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          جناب جهان فخر معتقد بودن در ایران متأسفانه اىن نکته رعاىت نمىشه و موتورى که بر فرض براى درگ جم شده در مسابقات خىابانى هم شرکت مىکنه که اشتباهه
          حالا اىن کىت استروکر چى هست؟
          کىت استروکر. شامل مىلنگ . شاتون. پىستون و…… لوازم موتورى هست که حجم موتور بر فرض 350 شورولت رو به 383 اىنچ مىرسونه ىعنى موتور 5/7 لىترى شورولت مىشه 6200 سى سى
          اىن کىت 2 سال پىش تو ایران 6/000/000 قىمتش بود و چندتا از امرىکاىىها هم موتورشان از اىن کىت استفاده کرده مثل اون نوا مسى رنگ که تو همایشها. همىشه هستش
          موتور اون نوا براى درگ فکر کنم جم شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یانکی

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          سلام. کوگار معروف از بچه محلامونه فردیس حجم موتور 8.8 لیتر با کیته استروگر 2 تا کاربراتور 4 دهنه مجموعن 8 دهنه منیفولد تال واتر پمپ برقی. و تو فیلمی که خودم گرفتم در شروع شتاب گیری چرخهای جلو از زمین بلند میشه حیف که دیگه نمیاد. البته شورلت مونزا خنجری بیوک الکترا معمار پرچم میدن بالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali(CHEVY NOVA

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          درسته ىانکى جان
          اون بىوک الکتراى خوشگل هم خىلى خوب بود و موتورشم 454 شوى بود و خىلى خوب تونست تاىم بزنه
          موتور مرکورى هم درسته در اصل موتورش 460 بود که کىت استروکر روش نصب بود و حجمش به 545 اىنچ رسىده بود
          اون شورولت مونزا هم فکر میکردم برا مهندس جلىلى باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. asa

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          خدا ali شوی نوا رو از پدال نگیره .
          دمت گرم مرد با این بحث های فنی و تخصصی که راه میندازی.
          به خدا توی این مدت چیز هایی که از تو یادگرفتم بیشتر از مطالب خود پدال بود.
          تو واقعا یک عاشق آمریکایی اصیل و ناب هستی و ما آمریکایی باز ها از این که تورو توی جمع خودمون داریم افتخار میکنیم.
          ویکیپدیا هستی برای خودت ??
          انشالله همیشه سالم و عاشق آمریکایی باشی. ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali(CHEVY NOVA

          ۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          فداى تو داداش
          من افتخار دارم که دوستانى مثل شما تو ساىت دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. یاسین

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا اولا خداییش بگم من اون اولی رو میخوام مدل کلاسیک موستانگ یه دونه باشه
    ارزش در برابر قیمت موستانگ خیلی بالاس یعنی موضوع اینه قیمتش انقدر خوبه که طبقه متوسط هم میتونه موستانگ مثلا شیش سیلندر رو بخره و از رانندگی با اسپرت ماسل لذت ببره حالا درسته شخصیت موستانگ به موتور هشت سیلندرشه ولی میخوام بگم موضوع اصلی اینه فکر کن تو حتی اگه از طبقه ثروتمند هم نباشی که سوپر اسپرت های اروپایی رو بخری میتونی با قیمت خیلی کمتر یه ماشین خیلی دوست داشتنی با یه موتور خیلی خوش صدا و پر قدرت رو بخری کیه که نخره منم میخرم فقط بهمون نمیدن خدا نشناسا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi US CARS

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      من به کارکردشم راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        من نمیدونم یعنی اگه 100 تا دونه ماشین امریکایی تو ایران فروخته بشه ما خیلی به صنعت امریکا کمک کردیم !! واقعا قانون خنده داریه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi US CARS

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          بحث کمک به امریکا نیست
          فقط قراره ما محروم باشیم
          اگه هدف محروم کردن ما نیست این همه عوارض گمرکی نمیزاشتن و از خودرو سازان وطنی حمایت نمیکردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. sina

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فورد پرفروش ترین اسپرت اروپا
    قشقایی پرفروش ترین کراس اور اروپا
    #اروپایی_های_باسلیقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. DYBALA

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    طراحیش اصلا خسته کننده و تکراری نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    با عرض پوزش این اعلام به عنوان پرفروش ترین خودروی اسپرت اروپا یک مقدار مشکل داره.
    برای نمونه فروش حدودی چند خودرو؛
    بی ام و سری 2 حدود 33 هزار
    آئودی tt در حدود 20 هزار
    بی ام و سری 4 کوپه و کانورتیبل در حدود 30 هزار عدد
    مرسدس c کلاس کوپه هم حدود 26 هزار
    در سه ماهه ی اول سال مزدا میاتا 4541 عدد فروخته که از 3600 عددی موستانگ بیشتر هست.
    نمیدونم شاید کلاس این خودروهای اسپرت متفاوت باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      جناب بهزاد 3600 تا در 3 ماه اول سال فروخته
      «موستانگ از لحاظ فروش در بسیاری از کشورهای اروپایی در صدر لیست خودروهای اسپرت قرار دارد. خریداران اروپایی همچنان نقش مهمی در موفقیت جهانی موستانگ دارند. این در حالی است که محبوبیت این خودروی اسپرت نمادین هیچ نشانه‌ای از کاهش ندارد چراکه ما در این منطقه در سه‌ماههٔ نخست سال جاری 3600 دستگاه موستانگ فروخته‌ایم».

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        Ali جان فروش مزدا میاتا هم برای همین سه ماه ابتدایی سال هست.
        فروش اون خودروها که نوشتم برای سال 2016 بوده و از هر نظر حساب کنیم با عنوان مقاله جور در نمیاد!
        دیگه audi tt که اسپرت هست و 20 هزار عدد فروخته و باقی خودروها بماند و نمیدونم مشکل از چی هست که گفته شده موستانگ با فروش حدود 15 هزار تایی پرفروش ترین خودروی اسپرت اروپا بوده!
        گفتم شاید منظور سه ماه ابتدای سال بوده باشه که باز هم از یکسری خودروهای اسپرت فروشش کمتر بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          داش بهزاد ىه مطلبى حدود 1 ماه پىش پدال گذاشت که اون خبر هم در مورد فروش موستانگ بود که تو المان رتبه ى اول رو بدست اورده بود تو قسمت پاىگانى مربوط به مطالب فورد فکر کنم مطلبش باشه
          اگه جناب دهقان ىه توضیح مختصر بدن ممنون میشم در مورد امار فروش موستانگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          سلطان جان هر جا به نفعته امار پدال رو اشتباه میدونی هر جا به سودت هست تائید میکنی چند وقت دیگه این مطلب موستانگ پرفروش ترین اسپرت اروپایی رو هم تکذیب میکنی احتمالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. arash66

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      موضوع اینجاست که موستانگ در کلاس استانداردش رقیب مستقیم غیر وطنی نداره، برند آلمانی که همه در رده لوکس تولید میکنند و نباید با فروش موستانگ مقایسه بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کاملا درسته.
        ماستنگ اصلا رقیب پورشه و آئودی به حساب نمیاد. هیچ وقت نبوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مسئله این نیست که یک محصول ساخت امریکا باشه یا اروپا و ژاپن و کره و … تا وقتی زیبا و جذاب باشه، قیمت مناسبی داشته باشه، خدمات پس از فروش و کیفیت خوبی داشته باشه و از همه مهمتر به دل بشینه چیز با ارزشیه که موستانگ این رو ثابت کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ناشناس ( محمد سابق)

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آفرین به مردم خوش سلیقه اروپا مخصوصا آلمانیا که باوجود اینکه ماشینای اسپورت هم قیمت موستانگ زیاد دارن بازم انتخابشون ماشینای آمریکاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      میشه یک مدل از همون مدلابی که هم قیمت موستانگ هست رو ذکر بفرمایید ؟
      هم کلاس و هم قیمت البته !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مهدی

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    chevynova عزیز احتمالا جناب جهانفخر نفسش از جای گرم بلند میشه که گفتن ماشین رو فقط واسه درگ جمع کنیم که چند بار استفاده به سری قطعات عوض بشن. تو ایران معمولا بلد نیستن موتور رو ست آپ کنن و صرف پول میریزن تو موتور بدون هدف. جناب جهانفخر هم از اون دسته از ادمایی بود که پول عجیب غریب خرج موتور کرد اما تایم یه موتور 400 اسبی رو زد. من نمیدونم اون توی اون موتور چه خبر بود ولی چیزی که مشخص بود از ظاهر اینتک عجیب و غریب اون ماشین بود که هیچ سنخیتی با تایم 12.8 نداشت و تو امریکا رو درگ استرهای بالای هزار اسب و تایم های زیر 9 بیبندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. asa

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    دورش بگردم این ماستنگ ماسل کار و در صدرش امریکارو که یک ماشین هیولا اصیل آمریکایی رو جوری طراحی کردن که جهان براش سرو دست میشکنند.
    الان نیستند کسانی که میگفتند ماشین های آمریکایی در خارج از کشورشون فروش ندارند؟
    نیستند کسانی که ورشکستگی این شرکت هارو پیش بینی میکردن؟
    همه یک دنیا عاشق ماشین آمریکایی هستند.
    به نظرم قبل از این هم دلیل فروش کم ماستنگ در اروپا به طور رسمی عرضه نکردنش بوده و گرنه همون نسل های قبلش هم خاطرخواه زیاد داشت.
    ضمن اینکه بر عکس اون چیزی که دوستان میگن این نسل اصلا طراحی اروپایی نداره و کاملا یک اصیل آمریکایی هست. زمانی که اولین بار دیدمش اینقدر زیبا بود که زدم کنار و فقط نگاش میکردم. نامرد طراحیش مثل موشک بود. حالا که این فیس لیفت رو انجام دادن واقعا زیبا تر وخشن تر شده
    ?????????????????????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر دهقان

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (689 ديدگاه)

    با توجه به بحث‌هایی که در این مطلب ایجاد شد و شبهاتی که از سوی برخی مخاطبین به صحت این مطلب وارد شد، جهت بررسی و اطمینان از صحت این مطلب میتونین به منابع اون مراجعه کنین.
    منابع متعلق به سایت‌های Motor1 و Carscoops هستند و تاریخ انتشار اون‌ها هم مال چند روز پیشه:

    https://www.motor1.com/news/146420/ford-mustang-europe-best-selling-sports-car/

    http://www.carscoops.com/2017/05/ford-sold-over-15000-mustangs-in-europe.html?m=1

    (برای اطمینان از هر دو منبع برای نگارش این مطالب استفاده شده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      جناب این که نشون نداده پر فروش ترین اسپورت اروپا شده فقط گفته آمار فروش بقیه رو هم که نداده منبعشم که خود فرود هست یعنی هیچ اعتباری نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (689 ديدگاه)

        دوست عزیز
        اگه به تیتر منبع از سایت Motor1 دقت بفرمایید عنوان شده ((فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودروی اسپرت اروپا))
        ضمناً خودروسازان جهانی و سایت‌های معتبری چون Motor1 و Carscoops هیچوقت آمار و اخباری که به زعم شما هیچ اعتباری ندارن رو منتشر نمیکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          منم چیزی نگفتم فقط گفتم آمار فروش و نداده پس نمیشه قابل اطمینان باشه و همینطور منبعش برای خود فورد هست یعنی مثلا خود سایت motor1 هم ننوشته و از سایت فورد که طبعا برای خودش تبلیغ میکنه گرفته شده وقتی آمار فروش اومد بیرون برای تک تک حالا از هر سایتی من باور میکنم بهش احترامم میذارم ولی به هیچ وجه آمارهای مختلف و از جاهای مختلف که هیچ هم خونی ای هم با هم نداره رو باور نخواهم کرد با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Machine

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          میخوای باور کن میخوای نکن، هیچ تاثیری تو واقعیت نداره، واقعیت اینه که فعلا فورد ماستنگ پرفروش‌ترین ماشین اسپرت اروپا و دنیاس و چندین منبع معتبر هم اینو اعلام کردن.
          من نمیفهمم چرا بعضی از طرفداران ماشین‌های آلمانی مثل تو همیشه میخواین بگین خودروسازان آمریکایی ضعیف و کم‌فروش هستن؟
          همیشه همه آمارهای فروش توسط خود خودروسازان اعلام میشه، پس اگه اینطور باشه به هیچکدوم از این آمارها نمیشه اعتماد کرد.
          اگه اینطوره پس ما هم میگیم آمار فروش مرسدس بنز که پرفروش‌ترین خودروساز لوکس تو آمریکاس هیچ اعتباری نداره چون توسط خود مرسدس بنز اعلام شده و داره برا خودش تبلیغ میکنه.
          این حرف‌ها یعنی چه؟
          چرا نمیخواین برا یه بار هم که شده موفقیت خودروسازان آمریکایی رو قبول کنین؟
          مطمئن باش هیچ مشکلی پیش نمیاد اگه یه بار قبول کنی خودروسازان آمریکایی هم موفقن و صنعت خودروسازی فقط تو آلمان خلاصه نمیشه. من قول میدم هیچ طوری نمیشه اگه قبول کنی.
          اصلا ماستنگ ول کن، فورد فی‌یستا رو چی میگی که اونم پرفروش‌ترین ماشین اروپا است؟ اون که دیگه آمارش تک تک با ذکر همه ماشین‌ها اعلام شده.
          بابا خواهشا، خواهشا، خواهشا یه کم از این تعصبات مسخره دست بردارین که دیگه حالمون داره به هم میخوره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Mahdi US CARS

          ۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          اقای دهقان ما یه عمره داریم با اینا بحث میکنیم
          فایده نداره
          کلا اینا میگن پدال دروغ گو هست و امار اشتباهی میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    جناب دهقان در این لینک ها که شما قرار داده اید گفته که پرفروشترین در فرانسه و چک و انگلیس چند کشور اروپایی دیگر که این قسمتش بحثی نداره و اگر آمار کلی را نگاه کنیم باز موستانگ صدرنشین فروش خودروهای اسپرت نیست؛
    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/audi/audi-tt/
    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/ford/ford-mustang/
    همانطور که مشاهده میکنید TT بیش از 5 هزار عدد بیشتر فروخته و اگر تنها خودروی کوپه با سقف مدنظر باشه و کانورتیبل به حساب نیاد باز آئودی 15854 عدد فروش داشته که بالاتر قرار میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (689 ديدگاه)

      جناب بهزاد عزیز
      تیتر مطلب ما برگرفته از تیتر سایت Motor1 هست که نوشته:
      Ford Mustang Is Europe’s Best Selling Sports Car

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    جناب دهقان ممنون بابت حسن توجه جنابعالی اما باز مشکل آماری این منبع حل نمیشه.
    این آمار فروش پورشه 911 در اروپاست؛
    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/porsche/porsche-911/
    همانطور که مشاهده میشه فروش اون سال گذشته 15550عدد بوده که از فروش موستانگ 15204 عددی بیشتر هست.
    در ضمن موستانگ مدل کانورتیبل اون در اروپا 4480 عدد فروش داشته و مدل کوپه 10724 عدد.
    دوستان گرامی توجه ندارن ما نمیگیم پدال دروغ میگه و اصلا و ابدا اینطور نیست بحث سر منبع اصلی که از زبان یکی از مدیران فورد گفته پرفروشترین خودرو اسپرت اروپا هست میباشد.
    مثلا آئودی a5 هم فروش بیشتری داشته در اروپا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا