فورد

رونمایی از فورد موندئو فیس لیفت 2020

فورد موندئو فیس لیفت در نمایشگاه خودروی بروکسل ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو از به‌روزرسانی‌هایی در بخش‌های طراحی، تکنولوژی و پیشرانه‌ها سود می‌برد.


موندئو برای اولین بار به‌صورت استیشن هیبریدی عرضه شده و دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی ۱.۴ کیلووات ساعتی می‌باشد. این مجموعه قدرت ترکیبی ۱۸۷ اسب بخاری داشته و به گیربکس اتوماتیکی متصل شده که عملکرد واحد CVT را شبیه‌سازی می‌کند.


موندئو هیبرید به تکنولوژی ترمز احیا شونده مجهز شده که به تحقق مصرف سوخت ۴.۴ لیتری در هر صد کیلومتر کمک می‌کند. همچنین سیستم تهویه مطبوع برقی نیز باعث کاهش فشار روی پیشرانه می‌شود. یک سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز نیز وجود دارد که باعث گرم شدن سریع‌تر کابین می‌شود.


فورد موندئو واگن هیبرید فضای بار ۴۰۳ لیتری در پشت صندلی‌ها داشته و فضای ذخیره‌ی اضافی نیز زیر کف خودرو تدارک دیده شده است. با تا شدن صندلی‌ها فضای بار به ۱۵۰۸ لیتر افزایش می‌یابد.


اما این خانواده از پیشرانه‌ی جدید ۲ لیتری اکوبلو دیزل سود می‌برد. این پیشرانه سه قدرت ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۹۰ اسبی داشته که قوی‌ترین نسخه را می‌توان با گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک همراه کرد. البته کم‌توان‌ترین پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند این پیشرانه را با سیستم چهار چرخ محرک هم سفارش دهند.


در خانواده‌ی به‌روز شده‌ی فورد موندئو کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت/استاپ، محدودکننده سرعت و تشخیص علائم ترافیکی نیز به چشم می‌خورد.


فورد از بهبود نمای ظاهری موندئو هم غافل نبوده و تریم های تیتانیوم، ST-Line و ویگنیل را با ویژگی‌های متمایزی عرضه می‌کند. هر نسخه دارای جلوپنجره جدید با میله‌های کرومی افقی در تریم تیتانیوم، ظاهر مشکی در تریم ST-Line و حالت V شکل در تریم ویگنیل می‌باشد.


بخش پایینی جلوپنجره نیز با دو مه شکن جدید احاطه شده و چراغ‌های عقب نیز از نوع C شکل هستند. رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی جدید، آپشن رینگ‌های ۱۹ اینچی با ظاهر متفاوت و رنگ‌های بدنه‌ی جدید نیز تکمیل‌کننده‌ی تغییرات ظاهری هستند.

داخل کابین نیز دسته‌دنده چرخشی برای مدل‌های مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تعبیه شده است. این امر باعث افزایش فضای کنسول مرکزی شده و در این بخش پورت USB هم دیده می‌شود. از دیگر تغییرات کابین می‌توان صندلی‌های پارچه‌ای جدید، عناصر دکوراتیو و دستگیره‌های درب متفاوت را نام برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    کاش حذفش نمی‌کرد فورد :(
    خعلی حیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    یکی از محدود ماشین های آمریکایی که سوار شدم، البته من مدل سال 2006 و ST220 رو سوار شدم و تقریبا بی نقص بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Cadillac

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    عکس شیشم رو نگاه کنین
    فیس ماشین خیلی زیبا و بی نقصه
    حیف این سدانهای زیبا که قربانی
    محبوبیت کراس اور ها میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    سیستم اطلاعات سرگرمیش سونی ه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا