فورد

معرفی فورد پلیس اینترسپتور 2020 جدید

پیش‌نمایشی از نسل جدید فورد اکسپلورر…

فورد اکسپلورر جدید نهم ژانویه معرفی خواهد شد اما به لطف معرفی پلیس اینترسپتور ۲۰۲۰ جدید می‌توان پیش‌نمایشی از این خودروی شاسی‌بلند را داشت.


با نگاهی فوری می‌توان این خودرو را تشخیص داد. این کراس اوور بازطراحی شده در بحث طراحی همان قدم‌های نسل پیشین را برداشته و دارای جلوپنجره‌ی بزرگی است که توسط چراغ‌های جدیدی احاطه شده است. در بخش پایین نیز می‌توان ورودی‌های هوای چشمگیر و سپر پلاستیکی را مشاهده نمود.

تصاویر منتشر شده نمای عقب این کراس اوور را نشان نمی‌دهند اما همان استایل تکاملی به پروفایل جانبی هم راه یافته است. به همین خاطر شاهد پوشش‌های پلاستیکی مشابه در بدنه هستیم. همچنین می‌توان سقف خمیده و چراغ‌های عقب گیرا را نیز دید.


همین ویژگی‌های طراحی فورد پلیس اینترسپتور به اکسپلورر ۲۰۲۰ جدید هم راه خواهند یافت اما این شاسی‌بلند جدید فاقد گارد جلو، چراغ‌های هشدار و نوشته‌های روی درب‌ها خواهد بود.

فورد اشاره‌ای به مشخصات فنی این خودروی پلیس نکرده اما تأیید کرده خودروی موردبحث با سه پیشرانه‌ی متفاوت شامل ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبریدی و ۳ لیتری اکوبوست عرضه خواهد شد. هر سه پیشرانه به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیکی متصل خواهند شد که نیرو را به‌صورت استاندارد به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

اما خبر بزرگ اینکه بنا به گفته‌ی فورد پلتفرم این کراس اوور برای استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی و قرار گرفتن مجموعه باتری لیتیوم-یونی طراحی شده است. به همین خاطر استفاده از باتری‌ها باعث کاهش فضای کابین نخواهد شد.

فورد تأیید کرده پیشرانه‌ی هیبریدی بهبود ۴۱ درصدی در مصرف سوخت را نسبت به نسل پیشین مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری نشان می‌دهد. این خودروساز اعلام کرده اداره‌ی پلیس آمریکا با استفاده از این خودرو صرفه‌جویی سالانه‌ی ۳۵۰۰ تا ۵۷۰۰ دلاری در هزینه‌های سوخت خود خواهد داشت.

ازآنجایی‌که پلیس اینترسپتور فورد برای انجام وظایف پلیسی طراحی شده بنابراین از سیستم خنک‌کنندگی ارتقا یافته، ترمزهای ارتقا یافته و رینگ‌های فولادی هوی دیوتی سود می‌برد. این خودرو همچنین به قلاب بکسل تریلر مجهز است که ظرفیت یدک کشی ۲۲۶۸ کیلویی دارد.

همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد به کابین هم راه یافته‌اند جایی که شاهد صندلی‌های جلوی پارچه‌ای مقاوم هستیم. از دیگر شاخصه‌ها می‌توان به سوئیچ‌های متفاوت روی فرمان و صندلی‌های عقب وینیل برای تمیزی آسان‌تر اشاره کرد.


از آنجایی که یک خودروی پلیس با موقعیت‌های خطرناکی مواجه می‌شود بنابراین ایمنی اولویت اصلی این خودرو می‌باشد. فورد می‌گوید کراس اوور جدیدش تنها خودرو در دنیاست که برای پاس کردن استاندارد تصادف عقب با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت مهندسی شده است. اگرچه استاندارد فدرال برای این تست با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود اما فورد معتقد است ایمنی بیشتر یک ضرورت است زیرا افسران پلیس با خطرات بیشتری مواجه هستند.

ویژگی‌های ایمنی این شاسی‌بلند فراتر از ساختار آن هستند زیرا پلیس اینترسپتور ۲۰۲۰ جدید دارای سیستم هشدار محیطی پلیس می‌باشد. این سیستم از حسگرهای گوناگون برای تشخیص رفتارهای خطرناک بالقوه استفاده کرده و به‌صورت خودکار شیشه‌ها را بالا برده، درب‌ها را قفل کرده و به افسران هشدار می‌دهد.

این خودرو می‌تواند به‌صورت سفارشی با سیستم دوربین دید عقب همراه شود که به افسران پلیس اجازه می‌دهد تا همیشه اتفاقات پشت خودرو را زیر نظر داشته باشند. اداره‌های پلیس همچنین می‌توانند سیستم دستیار پیشگیری از برخورد سفارشی را به همراه ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و تشخیص عابران پیاده را سفارش دهند. این تکنولوژی‌ها امروزه عادی شده‌اند اما سیستم‌های پلیس اینترسپتور ۲۰۲۰ جدید باعث مانورپذیری بیشتر خودرو می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    وقتی آمریکاییها بخوان یه مورد رو افزایش بدن و بهتر کنن چنان گسترشش میدن که از استانداردها هم بالاتر باشه.120 بزنی پشته جوستوجوگر ولی کسی چیزیش نشه.وقتی میخواستن سقف فورد جی تی نسل اول رو زیر فشار بزارن و ببینن چقدر مقاومه قیچی مذکور میشکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Car Lover

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    چیه داستان این غرب وحشی …
    تو هر جایی که میخان واردش بشن بهترینشو میزنن
    The best or nothing جلو اینا شوخیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا