فورد

گرافن، راه‌حل فورد برای کاهش صدای خودروها

فورد از گرافن برای کاهش صدا، کاهش وزن و بهبود هدایت گرمایی در خودروهای خود استفاده خواهد کرد.


گرافن به عنوان ماده‌ای شگفت‌انگیز در نظر گرفته می‌شود و اگرچه هنوز به‌صورت گسترده در بازار استفاده نمی‌شود اما در برخی صنایع بکار گرفته شده است. این ماده ۲۰۰ برابر قوی‌تر از فولاد بوده و یکی از رساناترین متریال در دنیا می‌باشد.


فورد با همکاری صنایع ایگل و XG Sciences می‌خواهد گرافن را در پوشش لوله‌های سوخت، پوشش پمپ‌ها و پوشش پیشرانه‌ها بکار ببرد. فورد گرافن را با اجزای فوم ترکیب کرده و می‌گوید نتیجه‌ی آن کاهش ۱۷ درصدی صدا، بهبود ۲۰ درصدی خواص مکانیکی و ارتقای ۳۰ درصدی مقاومت گرمایی در مقایسه با فومی است که با گرافن ترکیب نشده است.


مدیر اجرایی XG Sciences می‌گوید:

ما از مزیت‌های عملکردی محصولات خود و همکاری با فورد و صنایع ایگل هیجان‌زده هستیم. کار کردن با کمپانی‌هایی همچون فورد نشان دهنده‌ی ظرفیت‌های گرافن بوده و ما به دنبال گسترش همکاری خود در دیگر زمینه‌ها هستیم.

فورد مطالعه درباره چگونگی استفاده از گرافن برای کاربردهای متنوع خودرویی را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده است. برخلاف اکثر روش‌های کاهش صدای ناخواسته در خودروها، گرافن نه تنها وزن خودرو را اضافه نمی‌کند بلکه باعث کاهش وزن هم می‌شود.

اولین خودروهای فورد که از گرافن سود خواهند برد پیکاپ F-150 و خودروی عضلانی موستانگ هستند. بعدها شاهد استفاده از این ماده در سایر محصولات فورد نیز خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. GHOST RIDER

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعا چیزی که واضحه اینه که تولید علم دارند وحاضرند براش هزینه کنند.
    مشخصه که شرکت هایی مثل فورد ،آئودی سود حاصل از درامد شون رو صرف تحقیق و توسعه برند می کنند.وبه فکر پر کردن جیب هاشون نیستن.
    اگه این خدمت به خلق نیست پس چیه.
    به امید موفقیت همچین شرکت هایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (853 ديدگاه)

      ما هم اینجا قیمه ها رو میریزیم تو ماست ترکیب جدیدی بدست میاریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Abbas lsx/ltx

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیلی خوبه که علم امریکا به کمک فورد اومده
    و البته اگر بتونن از این ماده به غیر از بلوک سیلندر که تو متن اومده،در اجزای داخلی موتور استفاده کنن خوب میتونن قدرت موتور رو ببرن بالا و وزن موتور رو کم کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    تنها مشکل گرافن تولید انبوهشه وگرنه استفادش تو ی همه صنایع ثابت شدس مثلا توی الکترونیک به خاطر رساناییش(کریستال مسطح و دو بعدی )میتونه فرکانس رو تا چند صد برابر بالاتر ببره در حالی که توان کمتری مصرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تولید ماده ای به نام گرافن خبر بسیار جالبی برای صنعت خودرو و دست آورد شگرفی است.از این به بعد شاهد کاهش هر چه بیشتر صدا در کابین خودروها خواهیم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا