فورد

پرده‌برداری از فورد F-150 ترمور 2021، برادر کم‌رمق‌تر رپتور!

طرفداران پیکاپ های آفرود انتخاب جدیدی از فورد را شاهد خواهند بود. این خودروساز آمریکایی به تازگی F-150 ترمور را با بهبودهایی در ظاهر و باطن معرفی کرده است. این خودرو دارای تغییراتی در سیستم تعلیق بوده و به‌صورت سفارشی از تکنولوژی تریل سود می‌برد که این امر باعث می‌شود F-150 ترمور بدون نزدیک شدن به قلمروی رپتور توانایی‌های فراتری نسبت به پکیج FX4 داشته باشد.

ترمور به‌صورت استاندارد با فنرهای ارتقا یافته در جلو و عقب و همچنین شوک‌های مونوتیوب ویژه عرضه می‌شود. این فنرها باعث شده‌اند F-150 ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته باشد و درعین‌حال شوک‌ها نیز سواری نرم‌تری را در سرعت‌های پایین به ارمغان می‌آورند. فورد می‌گوید این تغییرات باعث شده‌اند لاستیک‌ها تماس بهتری با زمین پیدا کنند و ارتفاع بیشتر نسبت به زمین و بازه حرکتی بیشتر سیستم تعلیق باعث می‌شود زوایای حمله و فرار نیز بهبود یابند.

بهبودهای عملکردی F-150 ترمور ۲۰۲۱ به همین‌جا ختم نمی‌شوند. این پیکاپ به‌صورت استاندارد از دیفرانسیل‌های قفل شونده جلو و عقب سود برده و دارای فلاپ های رپتور مانند برای حفاظت از بخش زیرین خودرو می‌باشد. لاستیک‌های ۳۳ اینچی و رینگ‌های ۱۸ اینچی ویژه نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. به همه این موارد باید بازوی های کنترل بالایی جدید را نیز اضافه کرد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد قرار گرفته است.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت این پیکاپ جدید به جلوپنجره منحصربه‌فرد و نشان مشکی فورد مجهز شده است. همچنین تغییراتی نیز در ورودی‌های هوای جلو رخ داده است. رکاب‌های جانبی کوچک اگرچه در مقایسه با نسخه رپتور خیلی به چشم نمی‌آیند اما از این آفرودر نمادین الهام گرفته‌اند. سپر عقب با دو خروجی اگزوز و قلاب‌های بکسل فابریک نیز جزو همین موارد هستند.

وجود نشان‌های زیاد و تریم نارنجی در بدنه و کابین بر هویت خاص F-150 ترمور تأکید می‌کنند. همچنین راننده در بالای سر خود شاهد ردیفی از دکمه‌ها برای راه‌اندازی بخش‌هایی همچون وینچ ها و چراغ‌ها خواهد بود.

اگر نسخه استاندارد ترمور نظر شما را جلب نکرده فورد آماده ارائه آپشن های بیشتری است. جدای از وسایل جانبی متنوع در دسترس برای F-150 شما می‌توانید دیفرانسیل لغزش محدود تورسن را نیز سفارش دهید. یک جعبه انتقال مشابه نمونه بکار رفته در رپتور نیز قابل سفارش است که با سیستم چهار چرخ محرک همراه می‌شود.

سیستم‌های آفرود متنوعی نیز در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان رانندگی تریل با یک پدال را نام برد که پدال گاز و ترمز را کنترل می‌کند. یک سیستم کرال نیز وجود دارد که بر عملکرد F-150 در خارج از جاده می‌افزاید.

فورد فعلاً قیمت محصول جدید خود را اعلام نکرده اما آن را فقط به‌صورت سوپرکرو عرضه خواهد کرد. F-150 ترمور ۲۰۲۱ به خاطر شیوع کرونا از تابستان سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فورد پله پله جلو میره و از پکیج های آفرودش رونمایی میکنه
    اول FX4 دوم TREMOR و در آخر RAPTOR
    نکته جالب اینجاست که هیچ تداخلی با هم ندارن و کاملاً متمایز هستن ??

    موافقم 28
    مخالفم 0
  2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    بهبه صبح بخیر چه صبح خوبیه طراحیش هم خدا روشکر خوبه فکر کنم از رپتور اینده هم بهتر باشه ولی شاید الکی بود ولی وقعا بهتر از این رپتور یا ماشین های دیگه .

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. Ramin

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    توشو باید یکم بهش برسه. داخلش یه جوریه.

    موافقم 2
    مخالفم 18
  4. افشار

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این ارتقا هم پیدا کنه محشر میشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      میشه با هر ماشینی به مسیرای خارج از جاده رفت ولی SUV‌ها و کراس اوورا و پیکاپای آفرودی واسه رانندگی تو کوهو سنگو ساحلو کویر مناسبترن و اصلاً مخصوص این کار ساخته شدن و حالا بسته به نوع آفرود نوع ماشینم خیلی مهم هستش و یه سری مشخصاتو تجهیزاتو امکاناتم واسه ماشینای آفرودی لازم هستش، یکی از نکات مهم واسه ماشینای آفرودی لاستیکه، مثلاً همون لاستیکایی که واسه استفاده تو تپه‌های شنی هستش بدرد عبور از تخته سنگا نمیخوره یکی دیگه از نکته‌ ها در مورد ماشینای آفرود اینه که آدم مجبوره خودش به صورت تخصصی با مشخصات فنی ماشین و نحوه ارتقاء اون آشنا بشه

      موافقم 8
      مخالفم 3
  5. Ahmedreza2002

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    رمز موفقیت امسال سری F همینه
    تطابق با همه سلایق
    وقتی به افرودر سنگین نیازی نداری خب دلیلی نیست که پول بیشتر بدی برا رپتور اینو انتخاب میکنی که کاربرد زیادی داره و قیمتشم مناسب تره

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Aria

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      با ۳.۵ لیتری آفرود سنگینم میشه رفت

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Ahmedreza2002

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        همه چی که انجین قوی نیست
        تعلیق و کمک ها و ظرایب سنگین و شاسی و… همه اینا موثره

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. R@min

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      این سیاست عالیو رو ماستنگم پیاده کردن و خیلی خوب جواب داده. از 30 تا 100 هزار دلار گزینه های مختلف بر اساس جیب و نیاز مشتری

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        چه قدر تنوع پیشرانه مدل و بدنه داره…
        اووووه…
        فقط همین سری F تنوعش از کل محصولات داخلی بیشتره…
        ترمور و رپتور دو بردار دوست داشتنی ولی ترمور ارزش خرید بالاتری داره و دم دستی تره…
        بشدت منتظر نسل جدید رپتور هستم…

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۱۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          فک می کنم با موتور جدید فورد عرضه شه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  6. عارف

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (322 ديدگاه)

    اونجا مسابقه گذاشتن واسه کیفیت ، ارتقا و تولید بهتر . اینجا هم تولید کنندگان و مسئولین بی کفایت مسابقه گذاشتن واسه اختلاس ، دزدی از کیفیت و انحصار سازی برای آشغال های آدم کش که البته ما مردم هم با خرید بدون تفکر استقبال هم میکنیم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      تو جهان سوم این چیزا عادیه…

      موافقم 6
      مخالفم 0
  7. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خخخخخ کنسولو
    انگار زمین فوتباله ????

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا