فورد

قیمت و مشخصات کراس‌اوور جدید فورد اسکیپ 2020

حدود دو ماه پیش جزئیات ابتدایی از قیمت‌گذاری فورد اسکیپ ۲۰۲۰ منتشر شد. هم‌اکنون فورد پیکربندی آنلاین این کراس اوور جمع‌وجور را که با نام کوگا در اروپا شناخته می‌شود منتشر کرده است. قیمت مدل پایه‌ی S اسکیپ که دارای پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری اکوبوست است از ۲۴۸۸۵ دلار آغاز می‌شود. این خودرو در مقایسه با نسل پیش افزایش قیمت ۷۸۰ دلاری را نشان می‌دهد.


مدل پایه دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی فولادی و ترمزهای دیسکی در تمامی چرخ ها است. این خودرو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی ۳ سیلندر یاد شده از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر سود برده و قدرت ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. از جمله تجهیزات اسکیپ S جدید می‌توان به ترمزدستی برقی، صندلی‌های جلوی قابل تنظیم، صندلی‌های عقب کشویی و سیستم تهویه مطبوع دستی اشاره کرد. سیستم ایمنی کوپایلوت ۳۶۰ فورد به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارد.


یک پله بالاتر اسکیپ SE با قیمت ۲۷۰۹۵ دلار قرار می‌گیرد. این خودرو از صفحه لمسی ۸ اینچی، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی‌های جلوی گرم شونده، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی سود می‌برد.


مدل بعدی SE اسپورت هیبرید با قیمت ۲۸۲۵۵ دلار است که از نیروگاه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی استفاده کرده و دارای گیربکس CVT است. این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک (۱۵۰۰ دلار اضافی) در دسترس بوده و قدرت آن برابر با ۱۹۸ اسب بخار است. نسخه‌ی الکتریکی شده‌ی این کراس اوور از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی برخوردار است.


اما اسکیپ SEL قیمت ۲۹۲۵۵ دلاری داشته و از جمله تجهیزات آن می‌توان به درب پشتی برقی، متریال بهتر کابین و… اشاره کرد. سفارش سیستم چهار چرخ محرک برای پیشرانه‌ی ۳ سیلندر اسکیپ هزینه‌ی ۱۵۰۰ دلاری داشته درحالی‌که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری اکوبوست قیمت ۲۲۸۵ دلاری دارد.


اما فول ترین مدل اسکیپ که با نام تیتانیوم شناخته می‌شود با قیمت پایه‌ی ۳۳۴۰۰ دلاری عرضه می‌شود و دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی، صندلی‌های جلوی چرمی و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۱۰ بلندگو و ساب ووفر است. این خودرو به‌صورت استاندارد با قوای محرکه‌ی هیبریدی عرضه شده اما اگر ۲۸۸۵ دلار پرداخت کنید می‌توانید پیشرانه‌ی ۲ لیتری اکوبوست، سیستم چهار چرخ محرک و پکیج تریلر را انتخاب کنید. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی این خودرو خروجی ۲۵۰ اسبی و گشتاور ۳۷۴ نیوتون متری دارد.


اگرچه اکثر رنگ‌های بدنه‌ی این خودرو هزینه‌ای در بر ندارند اما برای رنگ‌های قرمز و سفید ستاره‌ای باید ۳۹۵ و ۵۹۵ دلار پرداخت کنید. برخی وسایل جانبی دیگر هم وجود دارند که انتخاب آن‌ها قیمت نهایی را بالا می‌برد.

از جمله آپشن های گران‌قیمت این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک ۱۴۹۵ دلاری و پکیج تیتانیوم پریمیوم ۱۹۹۵ دلاری اشاره کرد که شامل سانروف یاد شده و هدآپ دیسپلی می‌باشد.


با انتخاب تمامی آپشن ها قیمت فورد اسکیپ ۲۰۲۰ به ۴۰۷۰۵ دلار می‌رسد.

شایان ذکر است قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی با قدرت ۲۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۷ نیوتون متری نیز در بهار سال آینده میلادی برای تمامی تریم ها به جز S و SE اسپورت عرضه خواهد شد. قطعاً مدل‌های مجهز به این پیشرانه گران‌تر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    چه میکنه فورد با این انجین هاای کم حجم
    سه سیلندر با قابلیت غیر فعال سازی سیلند ها بنزین فقط بو میکنه
    کار درست فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hamid

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    قشنگ طراحی داخلی سانتافه رو با المان های طراحی خارجی هیوندای و کیا تلفیق کرده
    در یه کلام اسطورش کره ایی ها شدن
    از نظر من برای فورد خوب نیست ولی از نظر تجاری طراحی کره ایی ها خیلی خوبه و می تونه سکوی پرتاپ فورد رو به جلو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستش کابینش زیادی شبیه هیوندای سانتافه شده!!! حتی طراحی بیرونی حس هیوندا میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      یه بار دیگه داشبورد سانتافه رو نگاه کن بعد نظر بده در ضمن سانتافه مهشره ولی بد کار اینجاست که با کلی ادعا بری از برلیانس 230 الگو بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ارشک

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. خودم

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی هم عالی هست. من یه اسکیپ sel 2020 دارم و کاملا ازش راضی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا