فورد

دگرگونی عظیم سبد محصولات فورد

تصاویر تیزری جدید فورد امروز سر و صدای زیادی را در دنیای خودرو به پا کرده‌اند زیرا شاهد تأیید تولید چند خودرو در آینده خواهیم بود.


جدای از تیزر برانکو و موستانگ شلبی Gt500 جدید، فورد گفته از جدیدترین محصولات آمریکای شمالی خود تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد و بیش از ۷۵ درصد محصولات کنونی با نمونه‌های جدید جایگزین خواهند شد. این خودروساز آمریکایی همچنین ۴ پیکاپ و شاسی‌بلند جدید از جمله رنجر به سبد محصولاتش اضافه خواهد کرد. فورد می‌گوید این دگرگونی عظیم سن متوسط محصولات شوروم خود را از ۵.۷ سال به ۳.۳ سال کاهش خواهد داد.


فورد سال آینده نسل جدید سری F سوپر دیوتی را معرفی و رنجر را نیز عرضه خواهد کرد. یک سال بعد نیز شاهد معرفی نسل جدید F-150 خواهیم بود.

هنوز اطلاعات زیادی از نسل جدید این پیکاپ فوق‌العاده محبوب منتشر نشده اما فورد قبلاً گفته ۹۰ درصد تجهیزات ساخت موردنیاز برای نسل فعلی را می‌توان در نسل بعدی F-150 نیز استفاده کرد. بیضی آبی دنیای خودرو همچنین تأیید کرد پیکاپ محبوبش دارای قوای محرکه هیبریدی خواهد بود که باعث خواهد شد این خودرو به عنوان یک ژنراتور متحرک برای ابزارآلات و تجهیزات برقی عمل کند.

اما از نظر شاسی بلندها و کراس اوورها، فورد تا سال ۲۰۲۰ با عرضه ۸ خودروی قدبلند حرف اول را در صنعت خودرو خواهد زد. ۵ شاسی‌بلند از این تعداد دارای قوای محرکه هیبریدی خواهند بود درحالی‌که یک خودرو دارای مجموعه باتری بوده و بنابراین کاملاً الکتریکی خواهد بود. همان‌گونه که قبلاً گفته شده فورد نسل بعدی اسکیپ و اکسپلورر را در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد. یک سال بعدتر نیز این خانواده با معرفی برانکو و یک آفرودر کوچک که به نظر رقیب جیپ رنگید یا کامپس است بزرگ‌تر خواهد شد.


فورد همچنین از تکنولوژی هیبریدی به عنوان تکنولوژی بهبود دهنده مصرف سوخت در مدل‌های پرتیراژی همچون برانکو، اسکیپ، اکسپلورر، موستانگ و F-150 سود خواهد بود. هنوز مشخصات فنی این خودروها اعلام نشده اما گفته شده موستانگ هیبریدی دارای همان پرفورمنس و گشتاور دور پایین پیشرانه‌ای ۸ سیلندر خواهد بود.

آمریکایی‌ها همچنین گفته‌اند در سال ۲۰۲۰ اولین خودروی کاربردی الکتریکی پرفورمنس را عرضه خواهند کرد. این خودرو یکی از ۶ محصول الکتریکی‌ای خواهد بود که تا سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.

یکی از مدیران فورد درباره محصولات الکتریکی گفته است:

وجود یک شارژر در صندوق‌عقب خودرو و تأمین نیازهای مشتریان به منظور نشان دادن ارزش‌های خودروهای الکتریکی کافی است.

او ادامه داده که فورد در حال بازطراحی تجربه مالکیت خودروها به منظور اطمینان از این ارزشمند بودن آن‌هاست.

اما همه‌چیز به خودروهای سواری مربوط نمی‌شود زیرا سال آینده شاهد عرضه ترانزیت جدید با ارتباط ۴G LTE خواهیم بود. این خودروساز همچنین سری محصولات سری R را با عرضه سیستم‌های کمک راننده مدرنی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و سیستم هشدار راننده در مدل‌هایی همچون سری E، F-650 و F-750 بهبود خواهد داد.


علیرغم عرضه چندین محصول جدید و بازطراحی شده فورد تلاش دارد هزینه‌های خود را با استفاده از معماری‌های منعطف و قطعات مشترک بیشتر کاهش دهد. فورد برنامه‌هایی برای استفاده از ۵ پلتفرم منعطف داشته و می‌گوید ۷۰ درصد فرایند مهندسی هر خودرو را می‌توان با استفاده از روش معماری جدید انجام داد. ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز شامل مواردی همچون جلوپنجره، کاپوت، درب‌ها و… بوده و هر خودرو در این بخش‌ها منحصربه‌فرد خواهد بود.


نهایتاً باید گفت فورد سیستم‌های کمک راننده خود با نام Co-Pilot360 را در پاییز سال جاری به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. گفته شده این بسته پیشرفته‌ترین بسته ایمنی و کمک راننده در میان تمامی برندها بوده و شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دوربین دید عقب و نوربالای خودکار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    آمریکاییا دارن یه تکونی میخورن
    تویوتا این خونه تکونی رو زودتر شروع کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    اینم از مزایای بازار رقابتی وقتی ببینی از اون سر دنیا اومدن تو بازار محلیت و دارن شکستت میدن نواور و خلاق و مبتکر نباشی محکوم به نابودی میشی انگاری خودروسازای امریکایی بعد از یه افول دو سه دهه ای و دادن بازار به کره ای ها ژاپنی ها و….دارن باقدرت بیدار میشن این رقابت ها عالیه چون منجر به پیشرفت و علم و راحتی زندگی بشره(البته به جز ما?)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    آخ آخ آخ….
    اون برانکو زیر پارچه?
    دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خدا قوت فورد بزرگ ایشالا موفق و سربلند باشی ؛ مثل همیشه منتظر ماشین های استثنایی و بی نظیرت هستیم
    اسطوره های فراموش نشدنی : فورد GT . فورد موستانگ . فورد سری F . فورد اکسپلورر . فورد اِج . فورد برانکو و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DELL

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ایول فورد????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فورد ششمین برند پرفورش جهان هست و این نشون دهنده قدرت این برند امریکایی هست که هم در امریکا و هم در اروپا و در هند فروش بسیارخوبی داره
    پیشرفت هر شرکتی در جهان یک گام به جلو رفتن انسان کمک می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI CHEVROLET

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    فورد مسیر خوبی رو پیش گرفته
    من که با استفاده از هیبرید در ماستنگ به دلیل کاهش مصرف سوخت و عملکرد بهتر موافقم
    بازار به سمت شاسی بلندا گرایش داره و فورد خوب برنامه داره فقط کاشکی یه زمان نزدیک برسه که ما هم بتونیم بهشون برسیم

    پیشاپیش سال نو مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fericuda

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فورد دقیقا از همون موقع بحران اقتصادی آمریکا واقعا عالی کار کرد. یادمه تنها کمپانی آمریکا بود که از دولت وام نگرفت. از اونموقع تا الان خیلی خیلی موفق بوده
    موستانگ – سری اف – جی تی و خیلی محصولات دیگه فورد تو کلاس خودشون جزو بهترین ها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا