فورد

مسابقه فورد برانکو و شلبی GT500 با چاشنی سورپرایز شلبی برانکو!

واضح است که فورد برانکوی جدید در مسابقه درگ شانسی در برابر موستانگ شلبی GT500 نخواهد داشت اما در آفرود ماجرا طور دیگری است. قدرت پونی کار محبوب فورد بیش از دو برابر برانکو بوده و در واقع این GT500 SE است که قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار داشته و کاملاً تیون شده است. خب پس هدف از برگزاری این مسابقه چه بوده است؟ در واقع پاسخ مخفی این ویدئو می‌تواند چیزی بیشتر از هیجان و لذت باشد…

پاسخ واضح به این سؤال تبلیغات است. این موضوع مخصوصاً زمانی درست است که ببینید برانکو توسط شلبی هال، راننده‌ای حرفه‌ای که درباره آفرود تجربه دارد رانده می‌شود. همه بی‌صبرانه منتظر رویارویی دو شلبی هستند اما در واقع سه شلبی در این ویدئو حضور دارند. موستانگ شلبی GT500 رقیب برانکو است اما راننده این خودرو نیز گری پترسون رئیس شلبی آمریکاست. البته باید گفت شلبی آمریکا سازنده شلبی GT500 نیست بلکه آن را ارتقا می‌دهد. در واقع شلبی سوم محصولی از فورد است…

خب ظاهراً از مبحث اصلی دور شدیم. این ویدئوی کوتاه روی مسابقه‌ای داغ بین دو محصول نمادین فورد تمرکز دارد. با قدرتی فراتر از ۸۰۰ اسب بخار، واضح است که موستانگ به راحتی پیروز می‌شود اما مزیت غیرمنصفانه موستانگ با توانایی‌های آفرود برانکو جبران می‌شود. طبیعتاً هال از توانایی‌های آفرود برانکو برای عبور از تمامی میانبرها استفاده می‌کند اما متأسفانه او نمی‌تواند به‌طور کامل این توانایی‌ها را به نمایش بگذارد. نکته دیگر اینکه برای تماشای پرش‌های آفرود باید منتظر برانکو رپتور بمانید چراکه این برانکو توانایی انجامش را نداشته است.

با استفاده از میانبرها برانکو از GT500 پیش افتاده و پیروز می‌شود اما پس از مسابقه است که همه‌چیز هیجان‌انگیز می‌شود. پس از تماشای شات هایی زیبا نوبت به بحث پترسون و هال می‌رسد جایی که پترسون می گوید شلبی باید کاری با آن بکند. او به برانکو اشاره می‌کند. هال نیز می گوید این ایده‌ای بسیار عالی است و اینجاست که بحث پایان می‌یابد.

خب آیا شلبی آمریکا برنامه‌ای برای تولید شلبی برانکو دارد؟ با توجه به خبرسازی‌های زیاد این خودرو شاید احتمال این کار بالا باشد. فعلاً باید منتظر آینده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اینم از برانکو رپتوری که همه ی دنیا میدونستن معرفی میشه 😂

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ( Only she reminds me of love )

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    واقعا جالب و جذاب بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. akrh78

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    عکس اخر رو خیلی سوسکی برش دادین 😅😉

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. new RAMIN

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Amin

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    خیلی باحال بود ، واقعا جالب و هوشمندانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    بنظر من درگ بین ۲ خودرویی واسه هدف های متفاوتی ساخته شده اند خیلی مسخرست.خب که چی؟اگه میخواین توانایی های هرکدومو نشون بدین با خودرهای هم سطحشون درگ بزارید تا توانایی هاشون مشخص بشه.
    فرق بین پونی و ماسل چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      پونی : نیسان زد
      ماسل: چلنجر
      امید وارم با این مثال متوجه فرق شون بشی.
      *** ماسل مخصوص آمریکا است.
      درحال حاظر واقعی ترین ماسل چلنجر است و کامارو و ماستنگ دیگر پونی شده اند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        نه عزیز موستانگ برای رقابت با چلنجر ساخته نشد برای دزدیدن طرفدارای چلنجر ساخته شد محبوب تر و پر فروش تر هم شد و نوعی کلاس به نام پونی رو تاسیس کرد (بقول کارول شلبی بزرگ که به یه چیز اعتقاد داشت ماشین کوچک انجین بزرک پونی ها هم به نوعی همینن ولی موستانگ کامارو در مقابل اروپایی ها کوچک نیستند ولی تو زمان خودشون در مقابل چلنجر چارجر کوچولو بودن برا همینن تو مک وان یذره کاپوت کشیده تر طراحی شد و کل فضا به اندازه ۲۰ سانت فکر کنم کاپوت اضافه بود) شورلت هم تو میدون اومد با کامارو ماشینی پونی کار با ابعاد کوچک تر از موستانگ و موتور کمی ضعیف تر بعد رقابت بین این سه تا شکل گرفت البته نیسان زد هم از لحاظی پونی کار محسوب میشه ولی من معتقدم پونی نیست ولی پونی کار های محبوب معروف امریکا همینان همین دوتا درضمن یه چیز جالب هم بگم اینه که عظلانی ها (ماسل ها پونی ها) معمولا چراغ گرد دارن که اینو تو کامارو تمام نسل ها موستانگ تمام نسل ها و چلنجر و چاجر تمام نسل ها دید و عضلانی ها انجین های ۸ سیلندر وی شکل و در بعضی مواقع هم وی ۱۰ خورجینی استفاده میکنن و از این لحاظ نیسان زد پونی نیست و مدل های پایه چلنجر کامارو موستانگ هم از نظر من ماسل نیستند

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ماسل کارها یه رده بزرگتر و عضلانی تر از پونی کارها هستن،پونی کارها معمولاً کوچیک تر و اسپرت تر هستن…..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام
    جناب Only She Remind………
    ببخشید میشه بگین چیش جذاب بود؟کجاش حالب بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به به،درسته درگ عجیبی بود اما من خوشم اومد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. mm.y@rlou

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چرا شلبیgt500انقدر زیباست یعنی اگر تو خواب هم این ماشین رو ببینم راضی ام چه تو بیداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mf1

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خیلی جذاب بود !!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Reza Waffen SS

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا