فورد

همه آنچه درباره فورد اکسپلورر 2020 می‌دانیم

فورد اکسپلورر در طول عمر چندین ساله خود با تغییرات قابل‌توجهی روبرو شده و از یک خودروی سرسخت و خشن به مدلی متمدن‌تر تبدیل شده است.


شاسی‌بلند نمادین فورد به فصل جدید خود در داستانی رنگارنگ رسیده است. نسل کاملاً جدید با زیرساخت مبتنی بر سیستم دیفرانسیل عقب… خب بیایید با یکدیگر پیش‌نمایشی از نسل بعدی این خودرو داشته باشیم.

  • خطوط آشنا

از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتاب‌زده و رادیکال عمل نکرده است. در واقع شما با اولین نگاه به این خودرو شاید نسل جدید اکسپلورر را یک فیس لیفت ماژور بدانید اما این‌گونه نیست.


نسل جدید اکسپلورر طراحی کلی روان‌تری خواهد داشت که مشابه لینکلن آویاتور است. شباهت‌های دو خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا استایل بخش جلویی نیز ترکیبی از فورد اِج و کانسپت اکسپلورر آمریکا ۲۰۰۸ خواهد بود.

چراغ‌های LED اکسپلورر جدید حالت افقی داشته و جلوپنجره آبشاری نیز زیر آن نصب شده است. بخش پایینی سپر از ورودی‌های مشابه با رنجروور سود برده است. در پروفایل جانبی نیز شاهد ستون C قوی، سقف شناور، فریم‌های نازک‌تر شیشه و… خواهیم بود.

  • پلتفرم جدید با طراحی دیفرانسیل عقب

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسل جدید این شاسی‌بلند استفاده از معماری دیفرانسیل عقب CD6 با پیشرانه‌ای طولی است. این پلتفرم که در لینکلن آویاتور و حتی نسل بعدی موستانگ هم بکار می‌رود ابعاد بزرگ‌تری داشته و باعث می‌شود اکسپلورر جدید ظاهر بهتری داشته باشد. طبیعتاً این پلتفرم می‌تواند از سیستم چهار چرخ محرک هم پشتیبانی کند.


به این ترتیب اکسپلورر جدید خودرویی ایمن‌تر و هیجان‌انگیزتر در مقایسه با نسل فعلی خواهد بود.

  • قدرت بیشتر

به لطف جزئیات جدیدی که از قوای محرکه اکسپلورر پلیس اینترسپتور منتشر شده، ما بهتر می‌توانیم از قوای محرکه نسل جدید اکسپلورر آگاهی پیدا کنیم.

این خودرو از پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبریدی و ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست سود خواهد برد و با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. پیشرانه ۳ لیتری توربو در نسخه اکسپلورر ST حضور خواهد داشت و قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری خواهد داشت.

مدل ۳.۳ لیتری هیبریدی نیز دارای ترمز احیا شونده‌ی کارا و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ای خواهد بود که فضای بار عقب را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

  • تکنولوژی

سیستم دستیار راننده کوپایلوت ۳۶۰ فورد به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها بکار خواهد رفت و از جمله تجهیزات آن می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد با شناسایی عابران، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هدآپ دیسپلی با تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.


همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 فورد به‌صورت استاندارد در اکسپلورر جدید بکار خواهد رفت. صفحه‌نمایش تبلت مانند، ارتباطات ۴G LTE، اندروید اتو و اپل کارپلی و شارژ بی‌سیم از دیگر تجهیزات این خودرو خواهد بود.

  • رقبا و زمان عرضه

نسل جدید فورد اکسپلورر باید به مصاف رقبای برجسته‌ای همچون جیپ گرند چروکی، داج دورانگو، بیوک انکلیو، جی ام سی آکادیا، شورولت تراورس، هوندا پایلوت، مزدا CX-9، تویوتا هایلندر و سوبارو ایسنت برود.


احتمالاً این شاسی‌بلند جدید در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس سال جاری رونمایی می‌شود و فروش آن از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    اکسپلوره در همه نسل هاش ماشین زیبا و همه چیز تمام بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    احسنت
    الان ARMAN عشقه بنجلهاى کره اى مىاد مىگه فقط سانتافه خخخخخخخ
    بنده خدا ارزوى داشتن جنسىس کوپه کارى باهاش کرده که نتىجش شده کامنتهاى که ازش مىبىنىم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      اىن قسمت متن مهمه فقط
      ((از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتاب‌زده و رادیکال عمل نکرده است))
      فروش بالا برا فورد طبىعىه
      موستانگ 10/000/000 عدد
      سرى اف سالى بىش از 750/000 عدد
      اکسپلورر هم که متن گفته پرفروشه
      برا همىنه طرفدارهاى بنجل سازهاى کره اى که مىبىنن سانتافه و موهاوى و بقىه بنجلهاى کره اى فروشش کم مىان تو پدال عقده گشاى کن مثل ARMAN

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمىد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    از همه نظر عالىه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این یکی‌ دیگه کارش درسته
    رقبا باید بترسن
    از فرم ستون سی‌ که تو مرسدس جی ال‌ای هم همینجوریه خیلی‌ خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا