فورد

فورد موستانگ اروپا: پیشرانه 8 سیلندر، تکنولوژی بیشتر

زمان عرضه نسخه به‌روزتر فورد موستانگ در اروپا فرار رسیده و هم‌اکنون می‌توانیم مشخصات این خودرو برای بازار قاره همیشه‌سبز را بدانیم.


موستانگ ۲۰۱۸ بازار اروپا قول داده سواری تیزتر، تکنولوژی بیشتر و آپشن های شخصی‌سازی بیشتری را نسبت به هر زمان دیگری ارائه کند.


فورد به عرضه موستانگ جدید در هر دو فرم بدنه فست بک و کانورتیبل ادامه خواهد داد. تغییرات طراحی مدل فیس لیفت شده همانند موستانگ بازار آمریکا بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به نمای جلوی جدید و عناصر آئرودینامیکی بهبود یافته اشاره کرد.


مدل‌های ۸ سیلندر نیز دارای نسخه ارتقا یافته ۵ لیتری هستند که هم‌اکنون قدرت ۴۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۹ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده و تکنولوژی هماهنگی دور پیشرانه باعث می‌شود معکوس‌های نرم‌تر و سریع‌تری داشته باشد.


البته موضوع برجسته واقعی درباره موستانگ ۲۰۱۸ اضافه شدن گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک است. ترکیب پیشرانه ۸ سیلندر و این گیربکس باعث می‌شود موستانگ در ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


شاسی خودرو دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم مگنا راید جدید است که از طریق حالت‌های رانندگی متفاوت می‌توان آن را بکار گرفت. فورد همچنین سیستم اگزوز پرفورمنس جدیدی را عرضه می‌کند که به راننده اجازه می‌دهد استارت بی‌صدایی را به منظور عدم اذیت همسایه‌ها داشته باشد.

استیون آرمسترانگ، معاون رئیس فورد در آفریقا و خاورمیانه گفته است:

علاقه اروپا به موستانگ بیش از آنچه فکر می‌کردیم ثابت شده و بیش از ۳۳ هزار دستگاه از این خودرو قبلاً در خیابان‌های این قاره تردد کرده‌اند. خودروهای معدودی هستند که می‌توانند چنین ترکیبی از تاریخچه غنی، طراحی زیبا و پرفورمنس را برای افراد زیادی ارائه کنند. فورد موستانگ جدید بهترین پکیج تاریخ خود را عرضه کرده است.

کابین این خودرو نیز با استفاده از متریال نرم جدید برای احساس اشرافیت بیشتر و همچنین پشت آمپرهای ۱۲ اینچی تمام دیجیتالی ارتقا یافته است. برای اولین بار، فورد موستانگ با کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های هشدار فاصله در دسترس خواهد بود. سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 3 با صفحه‌نمایش ۸ اینچی و ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در این خودرو حاضر خواهند بود.


مدل‌های اکوبوست این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو استفاده می‌کنند. مدل پایه اکوبوست قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری داشته و به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره برده اما به‌صورت سفارشی می‌توان گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک را خریداری کرد.


فورد همچنین موستانگ بولیت را به عنوان مدل سفارشی بازار اروپا عرضه خواهد کرد. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت بیشتر ۴۵۷ اسبی مجهز بوده و البته تنها با رنگ‌های مشکی یا سبز تیره می‌توان آن را خرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیابون‌ها با این ماشین زیبا تر دیده میشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    کامارو رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy nova

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      داش سینا
      خدای میتونی بین ماسل کارها یکی رو انتخاب کنی؟
      باور نمیکنی اگه بهت بگم من نمیتونم بینشون یکی رو انتخاب کنم یعنی کلا بین ماشینهای امریکای انتخاب کردن از شب اول قبر سخت تره
      دوج. فورد. شوی. لینکلن و…………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مبین پورمند

        ۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (93 ديدگاه)

        داش علی میدونی برا چی بین امریکاییا انتخاب میکنیم؟؟
        چون بعضیا الکی میان یه چیزی رو تعریف میکنن،مثلا میگن کامارو فابریک میتونه دیمون رو بگیره.
        برا همین ما هم مجبوریم طرفداری کنیم از یه ماشین خاصی تا دهن خیلیا بسته بشه

        راستی داداش نبودی پدال یه چیزی کم داشت❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          فداى تو مبىن جان
          کلا کل کل رفقاى امرىکن باز رو من دوست دارم که بىن ماسل کارها انجام مىدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sina

        ۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        اره علی جان درست میگی
        من چون سلیقه ام نیستن و عاشق شون نیستم میتونم بینشون راحت یکی رو انتخاب کنم ولی خب برا کسی که عشق ماسل باشه واقعا سخته.
        اینم واسه شما رفیق عزیز
        http://uupload.ir/files/osy5_dsc_0820.jpg

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          سىنا جان دادا دمت گرم براى عکس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. پارسا

        ۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (141 ديدگاه)

        داش علی کامل حرفت درسته
        همشون پا به پای هم شونه به شونه رقابت میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یعنی حتی اروپایی ها هم که به خاطر قوانین از ماشین های با حجم موتور کم استفاده می کنن اگر بتونن بازم هشت سیلندر سوار میشن این یعنی حفظ محیط زیست کشک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Ali(Chevy nova

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    موستانگ تو امریکا که 54 ساله دلبری میکنه حالا هم وقتشه تو اروپا دلبری کنه
    الکی نیست که پرفروش ترین کوپه دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      درسته داش علی
      آرزوی هر جوان ایرانی، آمریکایی، ژاپنی، آلمانی و…. داشتن یک موستانگ یا ماستنگ هست. واسه همین پر فروش ترین کوپه حتی تو خود آلمان هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        درسته داش حمىد
        موستانگ تو المان غوغا کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Fk

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    با این وضعی که ما داریم میریم جلو فک کنم تا چن وقت دیگه حتی عکسشم نتونیم ببینیم داش علی چه برسه انتخاب !!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy nova

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      خدا بزرگه داداش غمت نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کارل شلبی

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این عجب عروسکی شده????????
    با اون رنگای ابی و خاکستریش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کارل شلبی

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عکسای اول رو که دیدم واقعا حال کردم انگار چراغای جلوش خفن تر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy nova

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      کارل شلبی
      دادا انگاری گرافیک چراغهای جلوش رو تیره کردن
      اون اوایل که این نسل تولید شد بعضیها دوستش نداشتن اما با گذر زمان نظرها عوض میشه به این نسل
      به عکس 1تا 3 دقت کنید چقدر خوشگل و خشن شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. hamid

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مشخصات فنیش درسته؟
    من قبلا خونده بودم ۴۶۰ تا اسب و ۵۷۰ تا گشتاور داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    انگار جام خالیه جاتون خالی اومدیم منطقه آزاد خیلی حال میده با خانوم بچها اومدیم وای خدا این جا عجب ماشینایی رد میشه موستانگ گالاردو اینجا مردم جای پراید و سمند پورشه و بی ام و سوارن ما سراتو کوپه اینا جنسیس کوپه براشون حکم پراید رو داره حدود یه سه ساعت پیش یه گالاردو مشکی متالیک دیدم سالار غرش میکردا ینی موندم تو خماریش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد كرمستجی

      ۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (254 ديدگاه)

      به من ارتباطی نداره ولی اونی که به شما دیس لایک داده قاعدتا ذهن نرمالی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهراد

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فورد مخصوصا مدل موستانگ باید یکم شر باشه
    یکمم خشن بودن از رخش معلوم باشه
    ولی رفته رفته داره بچه سر به راهی میشه
    من دوج چلنجر و کامارو رو بیشتر میپسندم و در آخر موستانگ
    اما نسل قبلش خیلی بهتر بود حالا نمیدونم نظر منه یاااا
    ولی زیادی کاپوتو دادن پایین شتابش هم باید زیر ۴ میبود زشته واسه یه ماسل کار، بره از دیمن یاد بگیره یدونه سوخت اکتان ١٠٠ هم بریزی تو گلوش میشه ٢.١
    البته همه چی شتاب نیس سواری هم مهمه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مرادی

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فورد موستانگ، شلبی موستانگ، ‫شورولت کامارو‬‎ و… Zzz
    هیییییی روزگار….
    همین سمند رو داریم فقط سر سیلندر نزنه چیز دیگه نخواستیم بابا.

    از کالای ایرانی حمایت کنی ولی خوردو ایرانی هرگز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسن

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    ساده ترین راه برای خشن نشون دادن رخ ماشین استفاده از کاپوت تخت با زاویه ی قائم نود درجه نسبت به جلو پنجره است صورت میشه پهن و خفن
    ساده ترین راه برا خوشگل کردن همون ماشین هم اینه که جلو پنجره را باریک تر کنی و پایین تر از خط اینه بیاری و 30 الی 40 سانت جلوی ماشین را با یه قوس ملایم بچسبونی به جلو پنجره که این الان مرسوم و همه گیره .
    فعلا ما موستانگ را با گذشته ی خودش مقایسه میکنیم این مدل را میبینیم بعد میریم مدل دلخواهمونا نگاه میکنیم یا جیمکانا یاموستانگ تیون کن بلاک رامیبینیم میگیم این سوسوله .اگه ذهنیت قبلی را کنار بذاریم و به عنوان یه مدل مستقل بهش نگاه کنیم یه قدم بزرگ رو به جلو برداشته تا محبوبیت این نوع خودرو را همه گیرتر کنه و به نظر من تو این زمینه واقعا موفق عمل کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. emad1990

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چراغ های جلو و کاپوت قبل فیس لیفتو ترجیح میدم به این

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا