فورد

نقاط قوت و ضعف فورد اِج 2018

کراس اوور میان سایز و محبوب فورد که همین ۱۰ سال پیش معرفی شده یکی از انتخاب‌های مناسب کلاس خود می‌باشد.


فورد با ایجاد تغییرات در نسل جدید اِج باعث شده این خودرو در کلاس بسیار پیچیده و رقابتی کراس اوورها گزینه ارزشمندی باشد. علیرغم اینکه اِج تنها به‌صورت ۵ نفره عرضه می‌شود و استایل پایه با روشی بالغ موردپسند همگان دارد اما چیزهای دوست‌داشتنی زیادی در خود پنهان کرده که ما را به بررسی آن مشتاق‌تر می‌کند.

یکی از نویسندگان اتو گاید درباره این خودرو می‌نویسد:

در مقایسه با نسل قبلی، اِج جدید بسیار بهتر شده است. این خودرو شیک‌تر بوده و شاید مهم‌تر اینکه همچنان در جایگاه اول کلاس خود ایستاده است.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف یا معایب و مزایای این کراس اوور آمریکایی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

پیشرانه‌های متنوع و مناسب:

هر سه پیشرانه در نظر گرفته شده برای اِج قوی هستند. نسخه استاندارد ۴ سیلندر ۲ لیتری اکوبوست قدرت مناسب ۲۴۵ اسبی دارد. این میزان قدرت برای وضعیت‌های عادی کاملاً زیاد می‌باشد. نسخه سطح میانی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری خروجی ۲۸۰ اسب بخاری دارد و به عنوان یک گزینه جانبی برای افرادی است که خواهان توانایی بیشتری هستند. نهایتاً به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری سطح بالایی می‌رسیم که قدرت ۳۱۵ اسب بخاری آن بیش از حد نیاز اکثر مشتریان خواهد بود.

انعطاف‌پذیری بالا:

این کراس اوور از نظر انعطاف‌پذیری کاملاً دست برتر را دارد. ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های عقب تاشونده و صندلی نیمکتی ردیف دوم که جادار است باعث می‌شوند این خودرو به آسانی بتواند سرنشینان و اسباب و وسایل آن‌ها را حمل کند.
فورد در برابر وسوسه استفاده از ردیف سوم تنگ و نمایشی مقاومت کرده و نتیجه آن نیز ایجاد فضای بار ۱۱۰۴ لیتری است که با خواباندن تمامی صندلی‌ها به ۲۰۶۷ لیتر می‌رسد.

نسخه ST موجود:

این تریم جدید که به عنوان اولین کراس اوور پرفورمنس فورد معرفی شده تابستان سال جاری وارد بازار می‌شود و قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری آن به ۳۳۵ اسب بخار رسیده است. تکمیل کننده این پیشرانه پرقدرت سیستم تعلیق اسپورت تر و ترمزهای بزرگ‌تر است. فورد همچنین یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را به‌صورت استاندارد در این تریم بکار گرفته است.

تکنولوژی‌های جذاب:

اگرچه اِج را می‌توان با تکنولوژی‌های ایمنی‌ای همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور و هشدار خروج از خط سفارش داد اما برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد در این خودرو وجود دارد. برای مثال دوربین ۱۸۰ درجه این خودرو را می‌توان در سرعت‌های پایین استفاده کرد و در پیچ‌ها هم دید بهتری داشت. همین دوربین یک پاک‌کننده برای زمان‌هایی که کثیف است هم دارد.

  • نقاط ضعف

مصرف سوختی که می‌توانست بهتر باشد:

علیرغم اینکه سیستم استارت/استاپ به‌صورت استاندارد در اِج وجود دارد اما مصرف سوخت این خودرو خیلی رقابتی نیست و برخی مدل‌های دیگر کم‌مصرف‌تر از این خودرو می‌باشند.

سیستم اطلاعات سرگرمی Sync هنوز هم عالی نیست:

سیستم اطلاعات سرگرمی این کراس اوور در نسخه فعلی بهبودهایی داشته و بهترین نمونه تاکنون است. پاسخ‌های صفحه لمسی این سیستم سریع بوده و حس استفاده از آن همانند استفاده از اسمارت فون است؛ اما در همین زمان صفحه‌نمایش می‌تواند پاسخ ندهد و منوها قفل کنند. خوشبختانه نرم‌افزار تشخیص صوتی آن دقیق و پاسخگوست.

هندلینگ آشفته در زمان فشار بیشتر:

برای افرادی که اِج را همانند یک خودروی مسابقه‌ای می‌رانند کمی هشدار لازم است. سیستم کنترل پایداری این خودرو می‌تواند کاملاً حساس باشد و شاید خود شما زودتر از حد انتظار به محدودیت‌های هندلینگ اِج برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi Turbo

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    نمیدونم چرا امریکاییا همیشه مصرف سوخت خیلی بالایی دارند حالا میگی خب اینا همه اسب بخار بهت میده و تنفس طبیعی قبول ولی اگه شاید چندین انتخاب میزاشت جلوی پای مشتری فروشش بیشتر میشد یکی از علتایی که کم زیر بارش میرند تو اروپا همین مصرف بالاشه شاید به مزاج ی ایرانی خوش بیاد قدرت زیاد ولی مصرف بنزین بالا با صدای مهیب ولی برای ی اروپایی هرگز.
    بهترین جایی که میتونه امریکا ماشین بفروشه ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    احساس میکنم از عقب خیلی شبیه دورانگو طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      با مقایسه این عکس و عکس سوم از اخر خیلی بهتر متوجه این شباهت میشید
      https://arvandplak.ir/wp-content/uploads/2016/11/2017-Dodge-Durango-GT-AWD-113-876×535.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا