فورد

معرفی فیس‌لیفت فورد اکسپیدیشن با قدرت بیشتر و نسخهٔ آفرودی تیمبرلاین

فورد نسخهٔ فیس‌لیفت اس‌یووی پرچم‌دار اکسپیدیشن خود را با قدرت بیشتر، تکنولوژی‌های جدید و نسخهٔ آفرودی تازه معرفی کرده تا بهتر بتواند با جیپ واگنییر و شورلت تاهو رقابت کند. اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ تغییراتی را هم در ظاهر تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها طراحی جدید قسمت جلو با چراغ‌ها، سپر و جلوپنجرهٔ جدید است. در عقب اما تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد.

بزرگ‌ترین خبر در مورد اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ اما اضافه شدن نسخهٔ جدید تیمبرلاین به خانوادهٔ آن برای طرفداران آفرود است. این نسخه از رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۳۳ اینچی گودیر رانگلر به همراه تریم نارنجی‌رنگ در داخل و خارج برخوردار بوده و ۲۷۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد که به گفتهٔ فورد، ۱۵ میلی‌متر از جیپ واگنییر بیشتر است.

اما ویژگی‌های آفرودی اکسپیدیشن تیمبرلاین صرفاً به این موارد ظاهری و افزایش ارتفاع خلاصه نمی‌شود زیرا فورد این نسخه را به گیربکس کمکی دو سرعته، محافظ‌های زیر بدنه برگرفته از F150 رپتور و دستیار تریل که قبلاً در برانکو ارائه شده بود مجهز کرده است. این سیستم با قفل کردن چرخ داخلی عقب به کاهش دایرهٔ چرخش در فضاهای تنگ کمک می‌کند.

علاوه بر این، فورد به فکر کسانی که علاقه‌ای به آفرود ندارند و بیشتر در خیابان‌ها تردد می‌کنند هم بوده و برای آن‌ها پکیجی بنام استیلث ادیشن پرفورمنس را ارائه کرده است. این پکیج که برای تیپ‌های لیمیتد و لیمیتد مکس اکسپیدیشن قابل سفارش است، تعلیق اسپرت‌تر، تریم‌های بیرونی مشکی براق، لوگوی مشکی‌رنگ فورد کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی‌رنگ را به همراه دارد.

زیر کاپوت اکسپیدیشن مدل ۲۰۲۲ همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار دارد که در نسخه‌های معمولی مثل قبل ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما حالا در نسخه‌های تیمبرلاین و استیلث ادیشن، فورد خروجی این موتور را به ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.

مهم‌ترین تغییر در داخل این خودرو تجهیز به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و همین‌طور نمایشگر لمسی بسیار بزرگ ۱۵.۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که شباهت زیادی به نمونهٔ موجود در موستانگ مک‌ایی دارد. علاوه بر این، فورد حالا سیستم نیمه خودران بلوکروز را هم به‌صورت سفارشی برای اکسپیدیشن ارائه کرده است.

این اس‌یوووی بزرگ آمریکایی همچنین به‌صورت استاندارد به مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار ترمز دنده‌عقب و… هم مجهز است. تولید اکسپیدیشن فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۲ به‌زودی در کارخانهٔ فورد در کنتاکی آغاز می‌شود و اوایل سال آینده برای ورود به نمایندگی‌های فروش آماده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بیشترین نسخه های آفرودی بین خودروسازان رو فورد داره
    FX4 ، Raptor ، Tremor و حالا Timberline
    عاشق فوردم با این همه تنوع 💙💙

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. AMG GT R

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    زیبا و کاربردی کابینش هم بسیار زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ظاهر خیلی خوبی داره ، کابین خوبی داره ، قدرت نسبتا خوبی داره.
    ولی به نظرم اون نمایشگر اصلا جالب نیست و اون کوچیکه خیلی بهتره.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  4. Moein

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (890 ديدگاه)

    مزخرفترین کابین ممکنه رو داره بین رقیبانش که البته بیشترین دلیلش هم به خاطر اون تبلت بزرگیه که تو اوج بی سلیقگی همینطور گذاشتن اون وسط
    شما کابین واگونییر رو با این مقایسه کنید انصافاً 😣

    موافقم 4
    مخالفم 7
  5. یانکی

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    عجب غولیه دمش گرم.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  6. خوشنام

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    ارزش بسیار بالای خرید در مقایسه با لندکروز

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. TOYOTA

      ۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اصلا رقیب لندکروز ایشون نیست رقیب اصلی ایشون تویوتا سکویا هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. Mohsen990

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اتفاقا کابینش قشنگه.از روی همین کابین چینیا هزارتاشو کپی کردن ومیکنن.کابینش شیکه عین ماشینش!!!.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Reza Waffen SS

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا