فورد

معرفی فیس‌لیفت فورد فی‌یستا با چهرهٔ مدرن‌تر و تکنولوژی‌های بیشتر

فورد فیس‌لیفت خانوادهٔ فی‌یستا را با تغییرات ظاهری و تکنولوژی‌های بیشتر برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است. علاوه بر فی‌یستای معمولی در دو تیپ تیتانیوم و ترند، فورد فیس‌لیفت نسخه‌های ST-Line، اکتیو، ST و ون را هم به نمایش درآورده است.

نسل هفتم فی‌یستا در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۰ یک سری به‌روزرسانی‌ها مثل تجهیز به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف و ویژگی‌های ایمنی و اتصالی بیشتر را تجربه کرد اما حالا فورد تغییرات بیشتری را در این هاچ‌بک ساب‌کامپکت ایجاد کرده تا توانایی رقابت آن‌را در برابر خودروهایی مثل فولکس‌واگن پولو، تویوتا یاریس، رنو کلیو و… حفظ کند.

مثل اکثر فیس‌لیفت‌های میان‌دوره‌ای، تغییرات ظاهری فی‌یستا مدل ۲۰۲۲ هم جزئی هستند ولی بااین‌حال فوراً نشان می‌دهند که با خودروی جدیدی طرف هستیم. در جلوی خودرو سپر جدیدی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر به چشم می‌خورد که حالا لوگوی فورد هم در میانهٔ آن قرار گرفته است. چراغ‌های جلو نیز که کمی تغییر شکل داده‌اند، حالا به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها از نوع LED خواهند بود و تکنولوژی LED ماتریکس هم برای آن قابل سفارش است.

هرکدام از نسخه‌های فی‌یستا ویژگی‌های ظاهری خاصی دارند. به‌عنوان‌مثال، نسخهٔ اکتیو با روکش‌های پلاستیکی و صفحات محافظ، نمایی کراس‌اوور مانند به خود گرفته و مدل ST Line حال و هوایی اسپرت دارد. فورد هنوز تصویری از تیپ‌های تیتانیوم و ترند نسخهٔ معمولی فی‌یستا مدل ۲۰۲۲ منتشر نکرده اما میدانیم که این تیپ‌ها از قاب کرومی برای جلوپنجره برخوردار هستند. برای فی‌یستا مدل ۲۰۲۲ همچنین هفت طرح رینگ جدید در نمونه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی به همراه دو رنگ بیرونی جدید هم ارائه شده است.

تنها تغییر در پیشرانه‌های فی‌یستا مدل ۲۰۲۲ در مدل داغ ST ایجاد شده است. البته این مدل همچنان به همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر اکوبوست مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما حالا گشتاور آن از ۲۹۰ نیوتن متر به ۳۲۰ نیوتن متر افزایش یافته است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

فی‌یستا ST ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به قبل تغییری نداشته است. در این نسخه علاوه بر حالات رانندگی معمولی و اسپرت، یک حالت دیگر بنام پیست هم وجود دارد که جایگزین حالت اقتصادی در مدل‌های ضعیف‌تر شده است. این حالت کنترل کشش را غیرفعال می‌کند و ESC را در حالت لغزش بیشتر قرار می‌دهد. فی‌یستا ST همچنین از سیستم تعلیق خاص خود که توسط فورد پرفورمنس توسعه پیدا کرده است بهره می‌برد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ARAZ

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    انتخاب های من در این کلاس به ترتیب
    Peugeot 208
    Ford fiesta
    Renault Clio
    Mazda 2
    VW polo
    Toyota Yaris

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. احمدرضا

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      یاریس سلطان این کلاسه👌

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Karl Benz

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      آره واقعا پژو طراحی جذابی داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ماشین جالبیه. اگر پول داشتم و واردات هیچ محدودیتی نداشت حتما می خریدم.
    نسخه st کابین خیلی خوبی داره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا،نسخه اس تی اسپرت هم هست برای رانندگی خیلی حال میده،اینجام با این فیس لیفت خیلی خوشگل شده بنظرم بعد از گلف بهترین هاچبک باشه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    خدا کنه شرکت فورد ی پولی چیزی دستش بیاد ی نوازشی به ظاهر ماشین بکنه
    عوضش کنه لامصبو
    خسته شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب فیس لیفت کرده نمای به این قشنگی مشکلش چیه؟ اینو باید به مدیران ایرانی گفت که ۳۰ساله هنوز رو فاز زباله های پژو موندن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        آره والله

        ولی این فورد فیستا با تمام خوبیهایی که داشت دیگه کهنه شده
        موستانگ یا جی تی که نیست بگی حالا حالاها باشه دل میبره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sina10

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        خدایا شکر ایرانخودرو و سایپا دست به فیس لیفت نمیزنن
        یه بار زانتیا رو فیس لیفت کردن ، گند زدن بهش ، یه فاجعه کامل شد
        یه بارم رنو L90 رو فیس لیفت کردن پشتش خراب شد
        یه بارم سمندو بهش گند زدن
        اینا کلا نباید به طرح اولیه دست بزنن😂
        فیس لیفت زدن لیاقت و خلاقیت میخواد ، که بتونی مدرنیته و شباهت با نسخه اولیه رو حفظ کنه
        مثلا فیس لیفت کامارو رو ببینید ، عدم وجود خلاقیت باعث شد برای اینکه مثلا تازه ترش کنن ، گند زدن به جلوش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Nima RST

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    تو ترکیه خیلی ازینا هست
    خیلی محبوبن تو ترکیه
    و کلا هاچبک محبوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا