فورد

معرفی نسخهٔ الکتریکی فورد ترانزیت با بُرد 200 کیلومتر

فورد از نسخهٔ الکتریکی پرفروش‌ترین ون باری دنیا یعنی ترانزیت رونمایی کرده است. این نسخه که E-Transit نام گرفته، اولین ون باری تمام الکتریکی از یک خودروساز بزرگ در آمریکای شمالی محسوب می‌شود و اواخر سال آینده در هشت نسخهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه‌ها شامل سه ارتفاع سقف مختلف، سه طول مختلف و نسخه‌های ون و شاسی کابین می‌شود. همهٔ این مدل‌ها از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و انتقال قدرت محرک عقب برخوردار خواهند بود.

ترانزیت الکتریکی به یک موتور با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور توسط یک پکیج باطری ۶۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که زیر بدنهٔ خودرو جای گرفته‌اند. بُرد تخمینی EPA برای این ماشین در آمریکای شمالی ۲۰۰ کیلومتر در نسخهٔ ون باری سقف کوتاه است درحالی‌که بُرد نسخه‌های اروپایی طبق معیارهای WLTP حدود ۳۵۰ کیلومتر خواهد بود.

E-Transit فضای بار داخلی کاملاً یکسانی با نسخهٔ درون‌سوز ارائه می‌کند که حداکثر در نسخهٔ کشیدهٔ سقف بلند به ۱۳.۸ مترمکعب می‌رسد. در این ون الکتریکی همچنین همهٔ نقاط استاندارد نصب صدها لوازم جانبی مختلف حفظ شده و درنتیجه تمام لوازم جانبی ترانزیت درون‌سوز مثل باربند، با این نسخهٔ الکتریکی هم سازگار هستند. فورد برای ون‌های باری E-Transit در ایالات‌متحده حداکثر ظرفیت بار ۱۷۰۰ کیلوگرم و برای نسخه‌های شاسی کابین ۱۹۵۰ کیلوگرم را هدف قرار داده است.

گفته شده E-Transit تا ۴۰ درصد هزینهٔ تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتای درون‌سوز خود دارد. این ون الکتریکی با هردو نوع شارژر AC و DC سریع ارائه می‌شود که امکان شارژ با پریز معمولی ۱۲۰ ولتی یا پریز ۲۴۰ ولتی برای شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند. درگاه‌های شارژ فورد سریع‌ترین راه شارژ خانگی هستند و می‌توانند باطری‌ها را در مدت هشت ساعت کاملاً شارژ کنند.

با استفاده از شارژرهای سریع ۱۱۵ کیلوواتی DC، با ۱۰ دقیقه شارژ نزدیک به ۵۰ کیلومتر و با ۱۵ دقیقه شارژ ۷۰ کیلومتر به بُرد ون اضافه می‌شود. با پریزهای ۲۴۰ ولتی و شارژرهای استاندارد اما هر ساعت شارژ، ۱۶ کیلومتر بُرد را فراهم می‌کند که با درگاه‌های شارژ سفارشی فورد این عدد به ۲۴ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. فورد همچنین آپشن Pro Power Onboard را هم برای E-Transit ارائه می‌کند که حداکثر ۲.۴ کیلووات برق را برای خریداران فراهم می‌کند تا ون خود را برای تأمین برق ابزارآلات مختلفی مثل سمباده برقی و اره‌برقی، به یک ژنراتور متحرک تبدیل کنند.

E-Transit در طراحی بیرونی اما غیر از تریم آبی‌رنگ روی جلوپنجره، هیچ تفاوت دیگری با نسخهٔ بنزینی خود ندارد. در داخل اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید SYNC 4 با نمایشگر ۱۲ اینچی استاندارد، سیستم تشخیص صدای پیشرفته و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور به همراه مودم ۴G LTE ارائه شده است. علاوه بر این، پکیج ایمنی Co-Pilot360 فورد با سیستم‌های استاندارد و سفارشی مختلف مثل دستیار پیش از برخورد با ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت تشخیص تابلوهای سرعت، دستیار هوشمند سرعت، دستیار نقاط کور، دوربین دید ۳۶۰ درجه و دستیار ترمز دنده‌عقب هم برای این E-Transit ارائه شده است.

فورد این ون الکتریکی را با قیمت پایه‌ای زیر ۴۵ هزار دلار و گارانتی هشت‌ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری برای خریداران ناوگانی در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    برای یک ون کم نیست 200 کیلومتر فقط؟؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    برد خیلی کمی داره حتی برای شهر

    موافقم 4
    مخالفم 4
  3. landyfreak

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ون، وانت و کامیون الکتریکی به دلیل محدود بودن چگالی انرژی موجود در باتری ها؛ برای مسافت های کوتاه استفاده میشن.
    البته این وضع در آینده تغییر می کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا