فورد

معرفی نسل جدید فورد کوگا، دوقلوی اروپایی اسکیپ

کراس‌اوور کامپکت فورد اسکیپ در بازار اروپا با نام کوگا عرضه می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود در این منطقه است. حالا اما فورد هم‌زمان با معرفی نسل جدید اسکیپ، نسل جدید برادر دوقلوی اروپایی آن یعنی کوگا را هم معرفی کرده است. کوگا در ظاهر تقریباً به‌طور کامل با اسکیپ یکسان است و صرفاً تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپرهای آن دیده می‌شود.

نسل جدید کوگا اولین کراس‌اوور فورد محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم C2 این شرکت ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در نسل جدید هاچ‌بک فوکوس هم بکار رفته است. با استفاده از این پلت‌فرم، حالا فاصلهٔ محوری، طول و عرض کوگا افزایش یافته اما درعین‌حال ۹۰ کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. افزایش ۲ سانتیمتری فاصلهٔ محوری و ۴.۴ سانتیمتری عرض خودرو، بهبود قابل‌توجهی را در فضای داخلی به همراه داشته است به‌گونه‌ای که حالا سرنشینان عقب ۲ سانتیمتر فضای شانه و ۳.۶ سانتیمتر فضای نشیمن بیشتری در اختیار دارند. در همین حال، با وجود اینکه ارتفاع نسل جدید کوگا ۲ سانتیمتر کمتر از نسل قبلی است اما فضای سر سرنشینان در جلو ۱.۳ سانتیمتر و در عقب ۳.۵ سانتیمتر بیشتر شده است.

صندلی‌های عقب این خودرو نیز از قابلیت کشیدن به سمت عقب یا جلو برخوردار شده‌اند و به گفتهٔ فورد بیشترین فضای پا را در این کلاس ارائه می‌کنند. کوگا جدید همچنین به تکنولوژی اتصالی FordPass فورد هم مجهز شده که نه‌تنها اینترنت وای فای را ارائه می‌کند بلکه ویژگی‌های هوشمندانه‌ای شامل یافتن مکان خودرو، استارت از راه دور و باز و بسته کردن درهای خودرو با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه را نیز به همراه دارد. ازجملهٔ سایر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کراس‌اوور جدید نیز می‌توان به صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۸ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 با اندروید اتو و کارپلی، پد شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی سفارشی B&O اشاره کرد.

فورد برای نسل جدید کوگا طیف گسترده‌ای از قوای محرکهٔ مختلف و مدرن شامل دو پیشرانهٔ بنزینی، دو پیشرانهٔ دیزلی، نسخهٔ هیبریدی، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و نسخهٔ دیزلی هیبریدی خفیف را ارائه کرده است. پیشرانه‌های بنزینی کوگا در اصل یک واحد ۱.۵ لیتری سه سیلندر اکوبوست توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار ارائه می‌شود. این اولین پیشرانهٔ سه سیلندر دنیا است که به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر مجهز شده است. این سیستم در مواقعی که به تمام توان پیشرانه نیازی نیست به‌طور خودکار ظرف تنها ۱۴ میلی‌ثانیه یکی از سیلندرها را غیرفعال می‌کند.

پیشرانه‌های دیزلی کراس‌اوور جدید فورد نیز شامل ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری اکوبلو می‌شود. برای انتقال نیروی پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. کوگا به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این کراس‌اوور آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این ماشین که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی فورد در اروپا محسوب می‌شود، می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. نسخهٔ هیبریدی معمولی کوگا نیز از همان موتور ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری لیتیوم یون استفاده می‌کند اما فعلاً ظرفیت باطری‌های آن اعلام نشده است. این نسخه کمی دیرتر از دیگر نسخه‌های کوگا یعنی در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

نسخهٔ هیبریدی خفیف این کراس‌اوور به یک پیشرانهٔ دیزلی ۲ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک استارت آلترناتور تسمه‌ای و پکیج باطری لیتیوم یون ۴۸ ولتی مجهز شده است. به گفتهٔ فورد، این نسخهٔ هیبریدی خفیف در هر کیلومتر ۱۳۲ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. همانند نسل قبل، نسل جدید فورد کوگا نیز در چهار تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ ترند، تیپ میانی تیتانیوم، تیپ لوکس ویگنال و تیپ اسپرت ST-Line به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    با این موتور های مختلف و نسخه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی
    بهترین هست در کلاس خودش
    سه سیلندر 1.5 لیتری که تازه میتونی
    یکی از سیلندر هارو خاموش کنی
    فورد یه انقلابی در ضمینه انجین های کوچیک راه انداخت
    سه سیلندر 1.5 لیتری اندازش
    یکم بزرگ تر از یه ورق a4 هستش
    باید تبریک گفت به فورد مخصوصا فورد اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (295 ديدگاه)

    به دلیل همرنگ بودن گلگیرها و زه های در با بدنه به نظرم خیلی جذاب تر از اسکیپ امریکایی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M:::J:::Y

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فورد مسلمون نیستی…به ولله مسلمون نیستی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کابینش خیلی به سانتافه شباهت داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. احسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خودروهای جدید هر چقدر که از نظر کیفیت مهندسی پیشرفت داشتن از نظر طراحی درجا زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    کراس اوورهای جعبه ای فورد قشنگ ترن.
    من دوسش ندارم اینو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پيمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دوستمون تاحالا هر مدلی از فورد تو پدال گذاشته رو به سانتافه یا ماشینای چینی تشبیه کرده.. آخه عزیز من شرکت فورد خودش با ١١۵ سال قدمت از بانیان صنعت خودرو بوده.. بعد بیاد از یه شرکتی مثل هیوندایی یا کپی کارای چینی تقلید کنه!؟ تمام مهندسای شرکت هیوندایی تو دانشگاههای امریکایی و اروپایی درس خوندن و تو شرکتای مهندسی اتومبیل امریکایی و اروپایی کارآموز بودن.. معمولاً شاگرد از استاد یاد میگیره نه استاد از شاگرد..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Zabih

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جهان سوم یعنی جایی که مردمش پیشرفت ها رو مایه بدبختی می دونن و بی عرضگی های یه مشت خودرو ساز رانتی رو به گردن بزرگترین ژنرال های نظامی کشورشون می اندازن. دو تا موضوع که اصلا به هم ربطی ندارن . کی وقت کردیم اینقدر بد بخت و توسری خور بشیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahrukh

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      جهان سوم یعنی برای کل دنیا شاخ و شونه بکشی ولی نتونی یه بلای طبیعی مثل سیل رو مدیریت کنی
      جهان سوم یعنی سال گذشته ارزش پول ملیت ۳۸۰۰۰ریال باشه(دلار۳۸۰۰ت) اما سال بعدش ۱۳۰۰۰۰(دلار۱۳۰۰۰ت)
      جهان سوم یعنی تو روز روشن یه خانومی از تشکیلات خودت چندمیلیارد یورو برداره و جیم کنه سرزمین دزدا،کانادا
      جهان سوم یعنی اعتماد وتکیه به خودروسازهایی که چهل سال آشغال ترین و بی کیفیت و نا امن ترین خودروهارو غالب مردم کردن و میکنن
      جهان سوم یعنی یارانه!!!یارانه ای که با۴۵تا هزارتومنی شروع شد و الان که تورم۳۰۰برابرشده،بازم همون ۴۵ تا دونه هزاری باقی مونده
      دوست عزیز.جهان سوم یعنی این
      خلاصش اینه:
      اعتیاد:بالا
      طلاق:بالا
      فقر:بالا
      جرم:بالا
      ازدواج:کم
      رفاه:کم
      رانت:عادی
      جوون:بیکار
      پیر:چندشغله
      اقتصاد:ورشکسته
      تجارت:تحریم
      صادرات:فقط نفت
      واردات:مستعمره چین
      اقتصاد:ورشکسته
      بازار:رکود
      تورم:عادی

      باشه که پدال این کامنتو تایید کنه و رفتار جهان سومی از خودش نشون نده…عدم خودسانسوری رو از خودمون شروع کنیم.
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        Shahrukh@
        باعث و بانی تک تک کلماتی که اون بالا نوشتی خودمون بودیم و هنوزم هستیم……….!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        جهان سوم یعنی خیانت مردمی نسبت به کشور خودشون. ننگ به این همه جهالت

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا