فورد

معرفی ون‌های جدید و متنوع فورد ترانزیت

فورد هم‌اکنون در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان حضور داشته و از هوشمندترین، کم‌مصرف‌ترین و جدیدترین مدل‌های تاریخ ترانزیت رونمایی کرده است.


این ون‌های جدید دارای نمای جلو، کیت‌های بدنه و طراحی‌های داشبورد جدید و متفاوتی بوده و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون گزینه‌های پلاگین هیبریدی و تکنولوژی مودم فورد Pass Connect سود می‌برند. این سیستم آخری از طریق برنامه‌ی موبایلی فورد در دسترس می‌باشد.


کار را با نسخه‌ی دو تنی آغاز می‌کنیم که از قوای محرکه‌ی دیزلی هیبریدی ملایم سود می‌برد. این پیشرانه که برای اولین بار در این کلاس دیده می‌شود مصرف سوخت کمتری در مقایسه با مدل دیزلی استاندارد دارد.


مهندس ارشد محصولات فورد ترانزیت می‌گوید:

این نسل جدید فورد ترانزیت برای دنیای تجاری مدرن است. ما خودرویی سرسخت و کاربردی بر پایه‌ی نیازهای مشتریان ساخته‌ایم تا هزینه‌های مالکیت کاهش یابد و درعین‌حال راندمان کاربری آن افزایش پیدا کند. فورد همچنین در بحث الکتریکی سازی پیشرو بوده و قوای محرکه‌ی هیبریدی ملایم جدید این ون‌ها برای کاربری‌های شهری ایده آل است.


خریداران هم‌اکنون می‌توانند ترانزیت را با پیشرانه‌ی ۲ لیتری اکوبلوی دیزلی پیشرفته‌ای سفارش دهند که به لطف افزایش حداکثر فشار سیستم انژکتور مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین با نصب فرمان الکتریکی که برای اولین بار در ترانزیت دو تن بکار رفته مصرف سوخت کمتر هم می‌شود. این فرمان علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث کاهش وزن، کاهش مقاومت چرخشی لاستیک‌ها و بهبود آئرودینامیک نیز شده است.


جدای از قدرت‌های ۱۰۵، ۱۳۰ و ۱۷۰ اسب بخاری، هم‌اکنون نسخه‌ای با ۱۸۵ اسب بخار قدرت هم وجود دارد که گشتاور آن نیز به ۴۱۵ نیوتون متر می‌رسد.


اما تکنولوژی دیزلی هیبریدی ملایم باعث کاهش مصرف سوخت شده و بیشتر هم روی همین موضوع تمرکز دارد؛ اما با این وجود هم گشتاور آنی سیستم هیبریدی به چابکی بیشتر پیشرانه در سرعت‌های پایین کمک می‌کند.


مشتریان ترانزیت دو تن از ویژگی‌هایی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 و همچنین سیستم MyKey فورد استفاده خواهند کرد که این سیستم آخری به مدیران ناوگان‌ها اجازه می‌دهد تا محدودیت‌هایی روی سرعت خودرو و صدای سیستم صوتی و یا فعال کردن سیستم‌های ایمنی فعال اعمال کنند.


ون جدید فورد از سیستم‌های ایمنی‌ای همچون اطلاعات نقاط کور با کشش تریلر، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، دوربین‌های جلو و عقب، دستیار پارک فعال و هشدار ترافیک پشتی سود می‌برد.


ترانزیت جدید از نظر طراحی دارای جلوپنجره‌ی بلندتر و گیراتری بوده و بخش پایینی آن نیز بازنگری شده است. مدل‌های فول تر دارای چراغ‌های جلوی بای زنون و دیلایت های جدید LED می‌باشند. کابین نیز مدرن‌تر شده و از طراحی جدید به همراه متریال و پوشش جدید صندلی‌ها سود می‌برد.


ترانزیت دو تن جدید از اواسط سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد و با آغاز بهار سال ۲۰۲۰ نیز مدل‌های دیفرانسیل عقب این خودرو با گیربکس ۱۰ سرعته فورد در دسترس خواهند بود.


اما شاید یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های ترانزیت جدید مدل کانکت اسپورت باشد که از کیت بدنه، نوارهای مشکی مات با عناصر نقره‌ای یا نارنجی و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی سود می‌برد. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به تریم چرم کابین، دکمه استارتر فورد، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، کروز کنترل هوشمند و مه شکن‌های استاتیک اشاره کرد.


نیروبخش ترانزیت کانکت جدید پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری اکوبلوی کاملاً جدید است که با خروجی‌های ۷۵، ۱۰۰ و ۱۲۰ اسبی در دسترس می‌باشد. البته مشتریانی که به دنبال پیشرانه‌ی بنزینی هستند همیشه می‌توانند پیشرانه‌ی ۱ لیتری اکوبوست با تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر را انتخاب کنند.

همه‌ی پیشرانه‌ها به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کنند اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز برای نسخه‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخاری نیز در دسترس است.

همچنین مدل‌های جدید ترانزیت کوریر با پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ لیتری ۷۵ و ۱۰۰ اسبی و نسخه ۱ لیتری اکوبوست ۱۰۰ اسب بخاری در دسترس است.


نهایتاً به مدل ترانزیت کاستوم می‌رسیم که هم‌اکنون برای اولین بار با قوای محرکه پلاگین هیبریدی ارائه می‌شود.


این پیشرانه در حالت الکتریکی محدوده حرکتی ۴۸ کیلومتری داشته و از پیشرانه بنزینی ۱ لیتری اکوبوست به عنوان بهبود دهنده‌ی برد خودرو استفاده می‌کند. گفته شده برد کل این خودرو بیش از ۴۸۳ کیلومتر خواهد بود.


مهندس ارشد ترانزیت کاستوم می‌گوید:

این خودرو کتاب قانون ون‌های یک تنی را از نو نوشته و کاربری‌های منعطفی با توانایی‌های بدون آلایندگی دارد. این خودرو همان ظرفیت بار مدل دیزلی را داشته و بدون نیاز به توقف برای شارژ می‌توان مسافت‌های طولانی را طی کرد.

یک مجموعه باتری جمع‌وجور ۱۴ کیلووات ساعتی قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی را تأمین می‌کند. با استفاده از پورت شارژ داخل سپر جلو می‌توان این باتری را شارژ کرد. در جاده سه حالت الکتریکی قابل انتخاب وجود دارد که شامل تنظیمات پیش‌فرض EV Auto، EV Now (تنها قدرت الکتریکی) و EV Later (سیستمی که سطح شارژ فعلی را نگه می‌دارد) است.

فورد همچنین اقدام به ارتقای این ون با اضافه کردن پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری اکوبلو کرده است. این پیشرانه قدرت ۱۸۵ اسبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعا قوانین ون های الکتریکی رو تغییر داد خصوصا با مدل اخر وقتی از موتور بنزینی فقط برای بهبود برد خودرو استفاده بشه یعنی عملا خودرو برقی هست منتهی جای این که خودشو بزنی به برق موتور بنزینیش رو روشن می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی رضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فورد فقط تو موستانگ و gt و پیکاپ های سری f خلاصه میشه (از نظر زیبایی و ابهت یه ماشین امریکایی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اکبر جرمن ترین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قطع به یقین ون های بنز و فولکس واگن چندین سال از لحاظ کارامدی و تکنولوژی و دوام جلوترند ون های بنز که حرف ندارند و ارزوی هر ماشین سوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PlymouthBarracuda

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (130 ديدگاه)

      قطع به یقین؟؟؟؟
      داشتی؟؟
      سوار شدی؟؟؟؟
      تست کردی؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        اکبر جون
        جدى مىگى؟؟؟؟؟
        ماشالله به تجربه شما که بنز و فولکس رو تست کردى

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا