فورد

معرفی نسخهٔ اروپایی فیس‌لیفت فورد موستانگ

در ماه ژانویهٔ امسال، فورد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موستانگ مدل ۲۰۱۸ را برای بازار آمریکای شمالی رونمایی نمود و سپس برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو به نمایش عمومی درآمد. حال این ماسل کار محبوب آمریکایی برای عرضه در اروپا نیز آماده شده است. نسخهٔ اروپایی موستانگ فیس‌لیفت در ظاهر تفاوتی با نسخهٔ آمریکایی ندارد و بنابراین در این مدل هم همان چراغ‌های جلوی بروز شده با تکنولوژی LED به‌صورت استاندارد، دماغهٔ جدید و تغییرات ظریفی در جلوپنجره دیده می‌شود.

در عقب نیز تنها قاب بدون رنگ چراغ‌های عقب، موستانگ اروپایی را از برادر آمریکایی‌اش متمایز می‌کند درحالی‌که رینگ‌ها و آینه‌های جانبی متفاوت نیز پایان‌بخش تفاوت‌های این دو نسخه هستند. در زیر کاپوت نسخهٔ اروپایی موستانگ هم مانند نسخهٔ آمریکای همان موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار دارد که حالا با تنظیم مجدد، قدرت آن از ۴۱۰ اسب بخار پیش از فیس‌لیفت به ۴۵۰ اسب بخار رسیده است. این موتور جدید به سیستم سوخت‌رسانی دوگانهٔ جدید فورد به همراه انژکتورهای فشار بالا مجهز شده که موجب افزایش گشتاور در دورهای پایین موتور می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های موستانگ جدید تجهیز آن به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک فورد با زمان‌بندی انطباقی واقعی است که در هر شرایطی دندهٔ مناسب را انتخاب می‌کند. همچنین از طریق پدال‌های نصب‌شده در پشت غربیلک فرمان هم می‌توان دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کرد. علاوه بر این، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز برای این ماسل کار آمریکایی قابل سفارش است.

اما هرچند قدرت پیشرانهٔ هشت سیلندر موستانگ ۲۰۱۸ افزایش یافته است، قدرت موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست آن از ۳۲۰ اسب بخار پیش از فیس‌لیفت به ۲۹۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده است. این کاهش قدرت به دلیل افزایش فشار در سیستم اگزوز است که درنتیجهٔ اضافه شدن یک فیلتر ذرات گاز در انتهای اگزوز ایجاد شده است. این فیلتر به جهت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۶.۲ اروپا در نسخهٔ اروپایی موستانگ نصب شده است؛ اما بااین‌حال فورد وعده داده است که به علت تجهیز موستانگ به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ جدید، این کاهش قدرت، عملکرد نسخهٔ اکوبوست را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و در همان سطح قبلی باقی می‌ماند.

سیستم تعلیق موستانگ فیس‌لیفت نیز به‌طور کامل تجدیدنظر شده و حالا از میله‌های آنتی رول ضخیم‌تری سود می‌برد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم MagneRide را هم سفارش دهند. در این سیستم مایعی منحصربه‌فرد درون کمک‌فنرها وجود خواهد داشت که به‌صورت الکترونیکی تحریک می‌شود تا مقاومت کمتر یا بیشتری ارائه دهد. بدین ترتیب تعلیق خودرو واکنش فوق‌العاده سریعی به شرایط جاده نشان می‌دهد.

موستانگ ۲۰۱۸ علاوه بر حالت‌های رانندگی معمولی، اسپرت، پیست و برفی/خیس سابق، به دو حالت جدید بنام‌های درگ و حالت من (My Mode) نیز مجهز شده است. حالت درگ، ویژگی‌های خودرو را برای رسیدن به حداکثر شتاب و عملکرد در مسافت ۴۰۰ متر تنظیم می‌کند و حالت من نیز راننده را قادر می‌سازد تنظیمات موردنظر خود را برای عملکرد، دینامیک و صدای اگزوز اعمال کند. در داخل موستانگ فیس‌لیفت هم یک صفحه آمپر ۱۲ اینچی دیجیتالی مشابه نمونهٔ بکار رفته در سوپراسپرت GT ارائه شده درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 نیز با قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو از طریق نمایشگر مرکزی ارائه می‌شود.

به‌منظور بهبود رتبهٔ ضعیف موستانگ در آزمون‌های تصادف یورو انکپ، نسخهٔ جدید این خودرو به تجهیزات ایمنی جدیدی شامل سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت شناسایی عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط مجهز کرده است. حال با وجود این سیستم‌های ایمنی، طبق اعلام یورو انکپ، رتبهٔ موستانگ از دو ستاره به سه ستاره ارتقاء پیدا کرده است. فورد نسخهٔ اروپایی موستانگ فیس‌لیفت ۲۰۱۸ را در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت معرفی کرده و هردوی آن‌ها را در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با خودم میگفتم اگه زمان بگذره به طراحیش عادت می‌کنم و خوشم میاد ازش اما متاسفانه اصلا نمیتونم با این چراغ‌های جلو ارتباط برقرار کنم. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      کدام مدل از این نسل ماستنگ رو می‌پسندید؟
      فیس‌لیف نشده: لایک ?
      فیس‌لیفت شده: دیس‌لایک ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        طراحیش به نظر من خیلی عالیه .و نسبت به قبل فیس لیفت خیلی بهتر شده .
        فروش بالاش تو اروپا و مخصوصا المان هم نشون دهنده محبوبیتشه.
        اینکه به خیلی از رقابای اروپایی ترجیح داده میشه خیلی جالبه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        نسل قبل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          شلبی GT500 سوپر اسنیک نسل قبل فوق‌العاده بود نوید جان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فورد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      موستانگ 8 سیلندرش یه چیز دیگست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Fit Demon

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      دقیقا
      با طراحی جلوش اصلا نمیتونم کنار بیام
      هنوز جای کار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. efk

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      بنظرم از نزدیک ببینیمش خوشگلتر شده باشه
      چراغ جلوهای قبل فیس لفت یک خوشنت اسیایی داشت و فیس لفتش ی خوشونت امریکایی پیدا کرده
      قبلی جلوش شبیه سامورایی ها بود این قلدرتر شده
      بنظرم این طراحی موندگارتریه تو قبلی
      عاشق حس قلدریشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MehdiTurbo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    جلوش ی جوریه خیلی باریک و دراز و کشیدس،خبری از ی ماسل کار نیس،باید عضلاتشو تقویت کنه !!!!البته بدون هورمون.منو یاد ی افتاب پرست لاغر مردنی میندازه البته قوی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ALI

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چقد خوش قیمت هستن این عضلانی های امریکایی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SERIAL WINNER

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم از نظر ایمنی کمبودی نداشته باشه و با تغییراتی که فورد انجام داده دیگه به 2 ستاره ی ایمنی بسنده نکنه.
    از بقیه ی جهات عالیه و هیچ ایرادی از نظر من بهش وارد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hosein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    واسه من هیچی موستانگ ۲۰۱۴ نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بهتر بود فورد طراحی داخلی رو هم عوض میکرد ..خیلی ساده و با پلاستیک های ارزان ساخته شده داشبورد..اصلا داخلش میشینی یمقدار تو ذوقت میخوره..بهتره ایمنی ایش هم بره بالاتر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. morteza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته تا دیده نشه که فکر هم نمیکنم ببینیمش به این زودیا نمیشه قضاوت کرد ولی نمیدونم چرا با قیافه چراغا و جلو پنجره جلوش نمیشه ارتباط برقرار کرد.همین الانم که نسخه های اکوبوست2.3 ساخت2016 رو میبینم.جلوش دلچسب نیست.این که دیگه بماند.با این طراحی رفته سمت ماشینای کره ای.خسته کننده میشه.بهتره یکم از داج و شورولت یاد بگیره.اینجوری مشتری هاش رو از دست میده.ولی در کل حس نوستالژی بشتری داره نسبت به کامارو اونم فقط موستانگای تا 2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فورد ماستنگ 2013-2014 فیس خوبی داشت که هنوزم تو مناطق ازاد دیده میشه.نسل جدید2015-2017 هم خوشگل هست.ولی این فیس لیفتو اصلا نمیپسندم!!!نظرتون چیه؟
    فیس قدیم(2015-2017):لایک
    فیس جدید2018:دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    گیربکسش خیلی باید جالب باشه طراحیش از ماسل کار فاصله گرفته ولی برای جهانی شدن باید این اتفاق بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا