فورد

معرفی نسخه‌های کراس ون‌های تورنئو و ترانزیت فورد با الهام از رپتور

این روزها بخشیدن نمایی کراس‌اوور مانند به خودروهای سواری از طریق افزایش ارتفاع، روکش‌های پلاستیکی بدنه و سایر ویژگی‌های برگرفته از کراس‌اوورها بسیار محبوب شده است و به همین دلیل حالا فورد تصمیم گرفته همین کار را با ون‌ها هم انجام دهد. بدین منظور، فورد اروپا نسخه‌های جدید اکتیو و تریل را برای خانوادهٔ ون‌های ترانزیت و تورنئو معرفی کرده است. این نسخه‌های جدید در ظاهر به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فردی به‌راحتی از نسخه‌های معمولی قابل‌تشخیص هستند.

نسخهٔ اکتیو ترانزیت کاستوم و تورنئو کاستوم در بیرون به روکش‌های پلاستیکی اضافه در دهانهٔ گلگیرها، پایین درها، قاب آینه‌های جانبی و سپر عقب به همراه سپرهای جدید، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اکتیو، ریل‌های سقفی استاندارد، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد و نشان‌های Active روی گلگیرهای جلو مجهز شده‌اند. در داخل هم همهٔ مدل‌های اکتیو به صندلی‌های نیمه چرمی مجهز شده‌اند درحالی‌که مدل تورنئو کاستوم اکتیو از تِم آبی‌رنگ صفحه آمپر هم برخوردار شده است. در اواخر امسال مدل‌های کوچک‌تر ترانزیت کانکت اکتیو و تورنئو کانکت اکتیو نیز به این خانواده اضافه می‌شوند.

مدل‌های ترانزیت تریل و ترانزیت کاستوم تریل اما با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ مشابه رپتور، روکش‌های مشکی‌رنگ بیشتر در پایین سپرها و پانل‌های جانبی، نشان Trail روی درهای جلو و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی منحصربه‌فرد، ظاهر آفرودی‌تری دارند درحالی‌که مدل ترانزیت کاستوم تریل از ریل‌های سقفی هم برخوردار است. کابین مدل‌های تریل نیز با صندلی‌های تمام چرمی استاندارد، تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی تاشو برقی، چراغ‌های اتوماتیک و گرم‌کن سریع شیشهٔ جلو، ارتقاء پیدا کرده است.

اما ویژگی‌های کراس و آفرودی این ون‌ها صرفاً به ظاهر آن‌ها محدود نمی‌شود زیرا برای مدل ترانزیت تریل سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند هم به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است تا توانایی‌های حرکتی آن در مسیرهای ناهموار و خارج جاده‌ای ارتقاء پیدا کند. در همین حال، مدل‌های دیفرانسیل جلوی ترانزیت کاستوم تریل و ترانزیت تریل دیفرانسیل عقب به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده‌اند درحالی‌که این دیفرانسیل برای مدل‌های ترانزیت کاستوم اکتیو و تورنئو کاستوم اکتیو قابل سفارش است.

مدل‌های اکتیو و تریل ون‌های فورد با پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی اکوبلو ارائه می‌شود که در سه سطح قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۱۷۰ اسب بخار و ۱۸۵ اسب بخار قابل انتخاب است. همچنین در مدل ترانزیت کاستوم تریل می‌توان سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت را هم به موتور دیزلی مذکور اضافه کرد. گیربکس‌های دستی و اتوماتیک هم برای کل خانوادهٔ این ون‌های کراس قابل انتخاب است.

همهٔ مدل‌های ترانزیت تریل و ترانزیت کاستوم تریل در دو نسخهٔ ون باری و ون دو کابین پیکاپی قابل خریداری هستند درحالی‌که تورنئو کاستوم اکتیو در یک مدل کوتاه با هشت صندلی و ترانزیت کاستوم اکتیو در دو نسخهٔ کوتاه و بلند ارائه می‌شود. مدل‌های اکتیو و تریل برای خانوادهٔ ون‌های ترانزیت و تورنئو هم‌اکنون در سراسر اروپا قابل سفارش هستند و تحویل آن‌ها به خریداران اواخر تابستان شروع می‌شود. قیمت این ون‌ها در بریتانیا از ۲۹,۲۵۰ پوند برای ترانزیت کاستوم تریل، ۳۰,۰۰۰ پوند برای ترانزیت کاستوم اکتیو، ۳۵,۶۸۵ پوند برای ترانزیت تریل و ۳۷,۹۵۰ پوند برای تورنئو کاستوم اکتیو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Car lover

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    چقد اروپا گردی با اینا حال میده خصوصا قسمتای بالکانیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      عالی عالی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. حميد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر طراحی مسخره دارند

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      شما بفرما قشنگشو طراحی کن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        ?

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا