فورد

هاچ‌بک آتشین فورد فوکوس RS

فورد رسماً از هاچ‌بک فوق‌العاده و کاملاً جدید فوکوس RS با ویژگی‌هایی چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ رونمایی کرد.

Ford Focus RS 2015
Ford Focus RS 2015
نسل سوم فورد فوکوس RS، قدرتمندترین فوکوس تاریخ محسوب می‌شود و با توجه به دینامیک عالی چهار چرخ محرک آن و همچنین سیستم جدید کنترل پویای گشتاور، بهترین ماشین تحت این نام می‌باشد.

Ford Focus RS 2015
Ford Focus RS 2015
طراحی فوکوس RS با جلوپنجره مشبک ذوزنقه ای شکل، هواکش‌های بزرگ سپرها، چراغ‌های کشیده، اسپویلر سقفی بزرگ عقب، دیفیوزر مشکی رنگ، خروجی‌های اگزوز بزرگ و چرخ‌های آلیاژی، کاملاً جسورانه و عضلانی به نظر می‌رسد.

Ford Focus RS Interior
Ford Focus RS Interior
فضای داخلی این خودرو هم از نو طراحی شده و ساده‌تر و قابل‌درک‌تر می‌باشد. یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی در بالای داشبورد مرکزی قرار دارد که به دوربین عقب نیز متصل است. یک سیستم صوتی ساخت سونی با ده بلندگو و یک ساب ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. فرمان اسپرت نیز، فرمی دلپذیر دارد. در بالای کنسول هم نمایشگرهای اضافه‌ای برای نشان دادن فشار توربو، دمای روغن و فشار روغن قرار گرفته‌اند. صندلی های اسپرت ریکارو هم به خوبی بدن راننده را دربر می گیرند.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
تمرکز فورد در این خودرو، روی عملکرد، تکنولوژی بالا، مهندسی نوآورانه و رانندگی نشاط‌آور بوده است. سیستم کنترل پویای گشتاور برداری با ایجاد کشش لازم در هر زمان، چابکی مطلوب و سرعت در سرپیچ‌ها را به همراه دارد. این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوگانه در هرکدام از محورهای جلو و عقب، توزیع مناسبی از گشتاور را انجام می‌دهد. واحد کنترل در هر ثانیه ۱۰۰ بار از روی سنسورها اطلاعات مختلف را جمع‌آوری می‌کند تا به طور دائم توزیع گشتاور را تغییر دهد. تا ۷۰ درصد از گشتاور تولیدی نیز می‌تواند روی محور عقب ارسال گردد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
فوکوس RS جدید از یک سیستم تعلیق جدید اسپرت و دامپرهای قابل تنظیم و میله‌های ضد رول بهره می‌گیرد. این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی ۱.0g را تحمل نماید. با وجودی که فرمان از نوع برقی است اما طراحی سیستم تعلیق جلو، تا حدودی احساس فرمان را بازگردانده و آن را پاسخگو نشان می‌دهد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
فورد همچنین در یک همکاری نزدیک با میشلن، تایرهای ۲۳۵/۳۵ مخصوص از نوع سوپر پایلوت با عملکرد بالا با قطر R19 را در زیر این خودرو قرار داده است.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
در زیر کاپوت فوکوس RS یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژر از سری اکوبوست قرار دارد. خروجی این موتور ۳۱۵ اسب بخار است که ۱۰ اسب از موتور ۲.۵ لیتری قبلی، قوی‌تر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض سریع و دقیق دنده‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۵ ثانیه‌ای برای این ماشین، حاصل می‌گردد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
فوکوس RS جدید یک خودرو برای بازار جهانی است و این یعنی باید با رقبایی از اوپل، رنو و سئات دست و پنجه نرم کند. هنوز این خودرو در قواره رقابت با غول‌هایی چون آئودی S3 و گلف R نیست اما می‌تواند مدل‌های کمتر اسپرت گلف نظیر GTi را به چالش بکشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. PlayStation

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    زیبا و اسپرت و جوون پسند و جون میده واسه دریفت خیابونی.

    دوسش دارم حتی بیشتر از ماستانگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      خوشگل و اسپرت و شهری
      آفرین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. E 36

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        همه فاکتورای یک هاچ بک تما عیارو داره
        شتاب 5/9 واسه 315 اسب زیاد نیست ؟! میشد بهتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. bardia

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          با تجربه ای که از این اعداد و ارقام دارم احتمالا شتاب صفر تا 100 این ماشین 4.9 ثانیه بوده که اشتباها” 5.9 ذکر شده

          چون ماشین AWD هست مطمئنا” عددی که پدال گفته با 315 اسب اشتباهه

          موفق باشید

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. PlayStation

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اون 3 آمپر بالایی رو از گالاردو کپی کردن.جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    خیلی بهتر از نسل قبلیش هست
    نسل قبلی اصلا اسپورت نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    خشن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MKD

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان فورد بار دیگر نشان داد که استاد طراحی خودرو در همه ی کلاس ها می باشد.این طراحی بینظیر فورد رو میتونید در خودرو های evos-fiesta-mondeo-mustang-xpelorer-edge-expidition و… ببینید.مطمنا شرکت هایی چون فورد و مرسدس بزرگترین خودرو سازان جهان هستند.
    و دلیلی نداره که برخی از دوستان محترم این شرکت هارو با شرکت های کوچکتر و کم سن و سالتری چون لامبورگینی یا امثال اینها مقایسه کنند.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bmw

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای mkd اگه بخوایم منطقی فکر کنیم حرف شما درسته بالاخره این خودرو سازها تنوع بیشتر و باتجربه تر هستند.ولی سایر خودروسازها هم زحمات زیادی میکشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      فورد gt—–
      اونتادور++++

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PlayStation

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        رضا تو احتمالا نسبتی با دراگون بورن فقید نداری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      این واقعا عالیه ولی مثل اینکه نسل قبلشو ندیدی مه چنین چیزی میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مشکل همینجا هست بقیه رو باور نداری و صد در صد خودت رو هم باور نداری
      منظورم بقیه کمپانی ها بود
      فقط عمر که مهم نیست
      شما کسی هستی که همیشه میگه نمی تونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        با سلام خدمت اقا رضا محترم…
        در اینکه خودرو سازان مختلف دارای تولیدات مهم و خوبی هستند هیچ شکی نیست و این رو میتونیم از تعداد طرفداران و فروش محصولات انها درک کنیم .
        اما انها هر چقدر هم خوب باشند همانند تویوتا-لامبو-پورشه-کرایسلر و …بازهم تحت شعاع برند های معتبر تری چون بنز و فورد قرار میگیرن.
        نه تنها تجربه بلکه تنوع محصولات و تعدد انها-تکنولوزی برتر-و ایجاد زبان طراحی برای محصولات متنوع خودشون از عوامل برتری این محصولات میباشد.
        با ارزوی موفقیت برای شما دوست محترم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. سبحان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چقدر خواستنی ست…! آه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سلام . دوستان ببخشید که می خوام یکم بی ربط به این موضوع سوال بپرسم اما دو تا سوال ذهن منو مشغول کرده(!) : چرا سازندگان با وجود اینکه میدونند مثلا ماشین طراحی شده شون ، 300کیلومتر بیشتر نمیره ، در صفحه کیلومتر سنج ، مثلا تا 320 درج میکنند ( آیا دلیلی به جز تبلیغات داره ؟؟) یا مثلا اون سرعت در حالت آرمانی ( بدون اصطکاک و اتلاف انرژی ) بیان میشه !!؟
    سوال دیگه ـم این بود این آمپر فشار توربو ، چیه ؟؟
    مرسی و متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سجاد جان سلام
      هرچند که بسیاری از خودرو ها هیچ گاه به سرعت نهایی نمیرسن ولی باز هم کسانی پیدا میشوند که بخواهند با حداکثر سرعت حرکت کنند-بنابراین خودرو سازان این احتمال رو میدن که خودرو در یک مسیر سراشیبی قرار بگیره و مطمنا با سرعتی بیش از مقدار کیلومتر شمار حرکت کنه برای همین یک مقدار حداکثر سرعت رو بیشتر نشون میدن تا علاوه بر اینکه جنبه روانی هم داشته باشه بتونه سرعت بیشتر رو جواب بده.
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سام سامی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یه رقیب گردن کلفت برای گلف جی تی…واقعا تحول رو در صنعت خودرو امریکل تو چند سال اخیر میشه دید!!!
    هم طراحی خارجی عالی و هم طراحی داخلی زیبا
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ولی هیچی گلف gti نمیشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    وای اگر 2Door بود! باور کن یکی میخریدم! ماکتشو

    خوراک ـه جدید ردبول و مانستر جورشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    بسیار عالی و خشن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hamed

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خیلی باهاش حال می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شلبى

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    این ماشین رو خیلى دوست دارم،طراحى داخلى و خارجیه بسیار زیبا و جوون پسندى داره، در کل خیلى خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی دادگر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت؟
    خوراک منطقه ازاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. masood

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خوب بودن ابن ماشین به کنار،کیفیت داخلش رو خدایی نگاه کن…ادم حال میکنه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان از تبریز

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه دونه فوکوس هر هفته میاد پیست تبریز نه موستانگ بهش میرسه نه کامارو ار اس
    کلا از شش سیلندر ها حریف می طلبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد.ف

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    یا حضرت فیل!!
    خیلی جالبه، نسل قبلش که عالی بود این یکی هم عالی تر، طراحی داخلیش خیلی جذاب شده
    راستی این موتور همون موتور جدید موستانگه
    یک سؤال از عزیزان پدال دارم: چطور توزیع گشتاور بین چرخ ها اتفاق می افتد؟ مکانیزم عملکرد آن چیست؟ مثلا چطور است که ۷۰٪ گشتاور به محور عقب می رسد و نه بیشتر! یک مقدار توضیح بفرمایید. (شاید یک مقاله، شاید هم نه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MKD

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با سلام خدمت اقای احمد-ف
      لازمه که یه توضیح کوچولو در مورد توزیع نیرو بدم.این سیستم توسط کامپیوتر مرکزی کنترول میشه.
      هنگامیکه کامپیوتر در می یابد یک یا چند چرخ سریعتر از بقیه در حال چرخشند، و یا خودرو در حال پیچیدن باشد ، این سیستم به خودرو کمک می کند.

      ابتدا این سیستم محور دیگر را درگیر می کند ویک کسری از گشتاور موتور را به ان اختصاص می دهد.

      اگر چرخها به حرکت اسپینی خود ادامه دادند، کامپیوتر گشتاور موتور را کم می کند و یا با ترمز گیری روی این چرخها سرعت انها را کم می کند.

      اخیرا این سیستم ها پیشرفت چشمگیری داشته اند . سازندگان اتوموبیل دیفرانسیل های جلو وعقب را احیا کرده اند به طوری که قدرت همانند سیستم های قدیمی از جلو به عقب منتقل می شود و سپس از یک گوشه به گوشه ی دیگر انتقال قدرت را خواهیم داشت. با این تفاوت که همه ی این کارها بسیار بسیار سریع تر از مدل های قدیمی انجام می شود. این مثل داشتن کنترل کامپیوتری و سرعت بالا اما لغزش محدود در هر محور دبفرانسیل می باشد که نه تنها به معنی استفاده بهینه از اصطکاک در هوای نا مساعد برای حرکت رو به جلو می باشد بلکه باعث عملکرد بسیار بالا در جاده های خشک هم می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد.ف

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (447 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. فرهاد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    “این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی 1.0g را تحمل نماید”
    فوق العادست تحمل این شتاب جانبی
    فورد ترکوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. bardiya

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درست منو به بازی بلور یا همان ماشین جنگی میندازه
    محشره و معرکه و خارق العاده هست ای کاش به جای اینکه پول رو بدیم به دنا و…. برویم خارج یک فورد تهیه کنیم و پاسپورت و شهروند اونجا میشی با یک هزینه کوچک و اگر میخوای داشته باشی که وارد بازار بشه و کلی هزینه های گمرکی سنگین و روحیه شاد رو احساس کنی باید توی خواب و کابوس و رویایی برای خودت بسازی تا توی خواب لمس کنی و فرض کنی داری سوار میشی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا