فورد

همکاری فورد با علی‌بابا برای فروش آنلاین خودرو

فورد به امضای توافقنامه‌ای با علی‌بابا به منظور فروش آنلاین خودروها در چین نزدیک شده است. محصولات این خودروساز آمریکایی از طریق بازوی خرده‌فروشی آنلاین علی‌بابا یعنی Tmall در کشور پهناور چین فروخته خواهند شد.


بنا به گفته منابع نزدیک به این توافق، مدیرعامل فورد در روز پنج‌شنبه به هانگژو خواهد رفت تا این توافقنامه را امضا کند. ظاهراً فورد به منظور افزایش فروش خود در بازارهای نوظهور که فروش آنلاین خودرو روند رو به رشدی دارد این توافقنامه را منعقد می‌کند.


احتمالاً خودروهای خریداری شده به‌صورت آنلاین از طریق فروشگاه‌های خرده‌فروشی فورد به خریداران تحویل داده خواهند شد. این خودروها توسط همین مکان‌ها نگهداری و تعمیر خواهند شد.


همچنین همکاری با علی‌بابا می‌تواند به ایجاد جدیدترین دستگاه تحویل خودرو منجر شود که در آن خودروها مستقیماً به مشتریان فروخته می‌شوند. مصرف‌کنندگان با استفاده از یک برنامه موبایلی می‌توانند از دستگاه تحویل خودرو استفاده کرده و خودروی موردنظر را تست کنند. خودروی خریداری شده نیز به‌صورت خودکار به مشتری تحویل داده می‌شود.

اگرچه دو روش در نظر گرفته شده می‌تواند خریداری خودرو را ساده‌تر کند اما همه افراد خوشحال نخواهند بود.

یکی از کارشناسان صنعت خودرو در شانگهای می‌گوید این کار می‌تواند به نمایندگی فروش مرسوم آسیب رساند:

زمانی که حجم فروش آنلاین و مستقیم کوچک باشد مشکل چندانی وجود نخواهد داشت؛ اما اگر این فرمت محبوب‌تر باشد قطعاً نمایندگی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خرده‌فروشی نوین فوق‌العاده است اما ماهیت درهم گسیخته آن نمی‌تواند باعث خوشحالی همه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    علی بابا سال 2008 با سرمایه 25 میلیون دلار اقدام به راه اندازی وب سایت خرده فروشی کرد و رسما به دنیای تجارت الکترونیک قدم گذاشت (البته شروع بکار شرکت های آن به سال 98 برمیگرده) و در سال 2014فقط پورتال فروش اینترنتی آن به میزان 231 میلیارد دلار ارزش گذاری شد !
    و الان جز 20 سایتهای اول پرارزش دنیا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    دیدین گفتم علی بابا از مهراب و میلاد بهتره ?
    حتی فورد هم اینو دونست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا