فورد

پادشاه رپتورها! هنسی ولوسی رپتور 2019

خریداران فورد F-150 رپتور سرانجام شانس سفارش پیشرانه ی ۸ سیلندری را که همیشه به دنبالش بودند پیدا کرده‌اند.


البته این کار را تیونر مشهور آمریکایی یعنی هنسی با معرفی ولوسی رپتور ۸ سیلندر ۲۰۱۹ انجام داده است. این هیولای آفرود و پرفورمنس که در نمایشگاه سما رونمایی شده پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو را کنار گذاشته و به استفاده از قلب آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با خروجی قابل‌توجه ۷۵۸ اسب بخاری روی آورده است.


به لطف سوپرشارژر ۲.۹ لیتری که فشار بوست Psi 7 دارد، این پیشرانه خروجی ۷۵۸ اسبی در دور ۷ هزار پیشرانه داشته که حدود ۵۷۰ اسب بخار از آن به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند.


این پیشرانه با ارتقای گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، ECU، انژکتور و سیستم سوخت، تزریق پرفشار سوخت و… همراه شده است.

این خودرو تنها در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و هنسی ادعا می‌کند پیکاپ جدیدش می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت طی کند. قطعاً با وجود اگزوز اسپورتی که از جنس فولاد ضدزنگ است، همسایه‌ها باید از صدای پرطنین این قدبلند جذاب بترسند!


جدای از پرفورمنس قابل‌توجه، هنسی ولوسی رپتور ۸ سیلندر ۲۰۱۹ با بهبود بصری هم معرفی شده است. از جمله‌ی این موارد می‌توان به سپرهای ولوسی رپتور، چراغ‌های جلوی LED و نشان‌های هنسی اشاره کرد.


سیستم تعلیق آفرود مرحله ۲ با ۱۵۲ میلی‌متر افزایش ارتفاع و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی و لاستیک‌های آفرود ۳۷ اینچی بی اف گوودریچ نیز از دیگر تغییرات محصول جدید هنسی هستند. البته این تیونر مشهور دستی هم بر سر و روی کابین کشیده و در آن از پشت‌سری‌هایی با نشان ولوسی رپتور و پلاک سریال دار سود برده است. در محفظه پیشرانه هم پلاک‌های منحصربه‌فرد نصب شده است.

از آنجایی که همه‌ی این موارد هزینه‌بر هستند بنابراین هنسی ولوسی رپتور ۸ سیلندر ۱۴۷۹۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. این مبلغ سنگین شامل فورد F-150 رپتور ۲۰۱۹ و پکیج موردبحث می‌باشد. بهتر است سریعاً این خودرو را سفارش دهید چراکه هنسی تنها ۱۰۰ دستگاه از این پیکاپ توانا را خواهد ساخت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ماهم وانت میسازیم !!
    دیفرانسیل جلو !!
    خروجی با ارفاق ۸۰ اسب !!
    با قیمت نجومی!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      بعضی مواقع هم از وسط میشکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      بوست سوپر چارجر نوشتید ۷ بار
      اصلاح بشه لطفا
      ۷psi
      ۷ بار فوق العاده زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سردبیر

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (764 ديدگاه)

        درود. ممنون از دقت نظر شما. اصلاح شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          آقای سر دبیر آخه 7psi هم خییلی کمه همون نباشه سنگین تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          دوستان شاید اشتباه شده من منظورم بد بودن یا ضعیف بودن ماشین نیست ولی بوست 7psi کلا خیلی کمه
          عدد پائینیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۱۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        7 بار یعنی چقدر؟من فر میکردم میشه ۷ برابر :)
        اطلاعاتی راجب کمپرسور ها دارید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    یه وانت پیکان اخر سال ۹۳خریدم هنوز ۲۰ تا کار نکرده
    صفحه کلاچ انداختم ،کرومبیلش رو کامل مجبور شدم عوض کنم ، ضبط و باند هم که نداشت انداختم براش
    کف ماشین رو ببینی اسفالت پیداست . درزهای ماشین رو نگرفتن حداقل خاک نیاد تو
    از راه نرفتن و بی کیفیتی نمد سقف و اینکه یه چراغ نذاشتن برای روشنایی داخل ماشین هم چیزی نمیگم
    ولی خدایی انقدر میگن حمایت از تولید داخل در ازاش چی میگیریم چه نتیجه ای داشته این همه سال واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    به لطف سوپرشارژر 2.9 لیتری که فشار بوست 7 بار دارد، این پیشرانه خروجی 758 اسبی در دور 7 هزار پیشرانه داشته و حدود 570 اسب بخار روی چرخ عقب را ارائه می‌نماید.
    این جمله یعنی چی؟ یکی برام توضیح بده لطفا
    یعنی از اون 758 اسب فقط 570 اسبش مصرف میشه و بقیش تلف میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas lsx/ltx

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      یعنی 758تا تو موتور داره
      ولی بازده کلی اش 570 اسب بخاره

      قدرت خالصش که تو چرخاس 570 اسب بخاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Omid

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      فکر کنم به خاطر دو دیفرانسیل بودنش مقداریش به چرخ های جلو بره و مقدار بیشترش به چرخ عقب و مقداریش هم تلف بشه البته فکر کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahdy

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      او مقدار (188 اسب بخار ) تلف میشه که به نظرم یکمی زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Mopar or No Car

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بقیش به چرخهای جلو منتقل میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فورد F_۱۵۰ خودش یک غولِ بزرگیه چه برسه به دست تیونر توانایی مثل هنسی تیون بشه دیگه غوغا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا