فورد

خبری از پیشرانهٔ V8 برای فورد برانکو نخواهد بود

حتی پیش از معرفی فورد برانکو، از سال گذشته صحبت‌هایی در مورد احتمال قرارگیری پیشرانهٔ V8 زیر کاپوت آن مطرح شده بود اما حالا مشخص شده این گمانه‌زنی‌ها صرفاً یک آرزو بوده‌اند و ارائهٔ موتور V8 برای این خودرو با وجود تقاضای آشکار علاقه‌مندان، بعید به نظر می‌رسد. در همین حال، مصاحبهٔ جدیدی از ماسل کارز اند تراکس را می‌توان آخرین میخ بر تابوت برانکو V8 دانست. به گفتهٔ مدیر برنامهٔ جهانی فورد «جف سیمان» و مهندس ارشد برانکو «اریک لوفر»، برانکو با موتور V8 ساخته نخواهد شد و دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد.

به گفتهٔ لوفر، مسئلهٔ اصلی در این رابطه قوانین مربوط به تولید آلایندگی است. وی همچنین ادعای وجود تقاضا برای نصب پیشرانهٔ V8 کایوت (موتور موستانگ GT) در سینهٔ برانکو را هم رد کرده است. به گفتهٔ وی، خواستهٔ اصلی خریداران اسب بخار، گشتاور، توانایی و مصرف سوخت است که همهٔ این‌ها را می‌توانند با موتور ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست برانکو به دست بیاورند؛ بنابراین وقتی موتور V6 خواسته‌های خریداران را برآورده می‌کند، دیگر ارائهٔ موتور V8 و پرداخت جریمه‌های آلایندگی آن منطقی نیست.

از سوی دیگر، سیمان هم از رضایت صاحبان آیندهٔ برانکو از پیشرانهٔ V6 اکوبوست مطمئن است تا جایی که درخواست ارائهٔ موتور بزرگ‌تر را نخواهند داشت. با همهٔ این‌ها، به لطف شرکت‌های افترمارکتی در ایالات‌متحده، هنوز هم ساخت برانکو V8 محتمل خواهد بود اما این کار به دلیل به‌روزرسانی اینترنتی برانکو می‌تواند یک چالش باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    با اونکه موتور 8 رودستش نیست و نخواهد بود ولی میشه با 6 هم کنار اومد

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. Sina

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چه عجیب وقتی که ب‌‌ام‌و هشت سیلندرو از ماشیناش برداشت همین خودتون مسخرش کردید الان میگید با ۶ تا هم میشه کنار اومد!!
      ولی واقعا آفرودر خوبیه و نیاز زیادی به V8 داشت یا یه نسخه ای مثل رپتور

      موافقم 15
      مخالفم 8
  2. MehdiTurbo

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنی
    تو فقط مال منی
    عاشق رنگ زرد قناریتم
    چقدر دلم میخواست با این میزدم به دل کوه و جنگل
    والان اونجایی که تو عکس بودم
    یک هفته تنهایی میرفتم
    یک هفته با دوستام
    کوچولوی دوست داشتنی
    تو فقط مال منی
    ما به v6 ام راضیم فدای اون روی ماهت بشم
    دلم یه دونه موستانگ میخواست با یه دونه این عالی مشند این دوتا اون تو شهر بچرخی اونا بزنی به دل جنگل
    جفتش روهم میشه قیمت یک خودروی لوکس
    یه دونه بنتلیم کنارش باشه عالیه دیگه

    موافقم 10
    مخالفم 13
  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ولی V6 ها بنظرم انجین های با شخصیت
    و در خوری نیستن اون هم برای یک آفرودر!

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. Hadi

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    درسته که هیچی v8 نمیشه…
    ولی چه میشه کرد…
    باید با v6 اکوبوست کنار اومد…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. M3csl

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با اعلام این خبر طرافداران برانکو باید در اطاق جف سیمان رو سیمان بگیرن

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. SRT

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    بیا حالا هی بگین این از جیپ بهتره،تنها امید ب همین وی هشتش بود!

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا