فورد

پیش نمایشی از نسل بعدی فورد S-MAX

فرانکفورت ۲۰۱۳: فورد پیش‌نمایشی از نسل دوم S-MAX را تحت یک مدل مفهومی جذاب در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد.

Ford S-MAX Concept live at 2013 Frankfurt Motor Show
Ford S-MAX Concept live at 2013 Frankfurt Motor Show

این خودرو چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ پیشرانه چیزی کم ندارد و یک ام پی وی اسپرت کامل به حساب می‌آید. عناصر زیبایی این خودرو شامل چراغ‌های جلوی sweptback، جلو پنجره آستون مارتینی و فرم جالب و یکدست شیشه جلو می‌باشد. البته نباید نقش قطعات فلزی، خط قوس دار سقف و گلگیر های عضلانی را هم نادیده گرفت.

داخل کابین نیز برای ۴ تا ۷ نفر قابل تنظیم است. در این خودرو صندلی‌های نرم و چرم دیده می‌شود الیاف فیبر کربن نیز دیگر ویژگی این کابین است.اگر با دقت بیشتری به کابین نگاه کنیم، متوجه قطعات تیتانیومی گران قیمت می‌شویم که صرفاً برای لوکس‌تر نشان دادن این خودرو، اضافه شده‌اند. فناوری‌های ایمنی این خودرو عبارت انداز: سیستم حفاظت هوشمند که می‌تواند عبور و مرور را شناسایی و در صورت نیاز ترمز بگیرد و همچنین نمایشگر دو منظوره که به راننده اجازه می‌دهد اطلاعات خودرو را دریافت کند و سرنشین جلو کار دیگری با آن انجام دهد.

برای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر اکوبوست را در نظر دارند اما ممکن است موتور سه سیلندر ۱ لیتری هم به این خودرو اضافه شود.
احتمال دارد که نسل دوم S-MAX سال ۲۰۱۴ به بیرون بیاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    بجز تمجید و ستایش مگه میشه چیز دیگه ای هم گفت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      هر لحظه به فکر یه چیز جدید هستن تا مصرف کنندشون راحت تر باشه . . .

      اون وقت . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (323 ديدگاه)

      دراش دستگیره نداره؟! o.O

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین(جاسم)

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        آقا مسعود دستگیره های درش الان داخل بدنس.وقتی بخوایم در میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      ای کاش این بازار گرمی کانسپت نبود…

      یه دفعه مدل جدید معرفی میکردن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود. اخ گفتی !!!!!
        البته این را هم باید در نظر گرفت که این کارو میکنند تا هم باز خورد مردم را بسنجند و قدرت تکنولوژی .طراحی . و…. را به رخ یکدیگر بکشند.
        و این فاصله ای که بین نسخه ی کانسپت و مدل تولیدی هست به خودرو ساز اجازه مانور بیشتری تو تمام زمینه ها رو میده.

        ایران و المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. slr722

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        میلاد بعضی وقتها یه طرح های میزنن فضایی که اصلا به دل هیشکی نمیشنه…

        ولی باز خوبه بعضی از شرکت ها حداقل یه ماکت هم درست میکنن…

        هستن شرکت های که سالی فقط 20 تا عکس کانسپت میفرستن بیرون…اخرم هیچی به هیچی…

        درضمن من سر کلاس دانشگاه از اینا بهتر طرح میزنم…چون اون موقع حس طراحیم گل میکنه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      صندلی هاش خیلی جالبه.مخصوصا مال عقب.
      به نظر شما چراغ هاش شبیه این مدل کیا نیست؟
      http://www.netcarshow.com/kia/2014-ceed_gt/

      ولی اگه کسی فرم کلیه اتاق رو نبینه و فقط از جلو نگاه کنه مطمئنا حدس میزنه یک مدل جدید از استون مارتینه.
      جلوی ماشین خیلی شبیه محصولات استون مارتینه.

      البته حالا تا مدل تولیدی هزار جور تغییر میکنه.

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. aventador twin turbo

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      پدال جان خواستم بگم در مورد آونتادور لیموزین مطلبی گذاشتی ؟ من کلیپش رو تو آپارات دیدم . حتما بزار چون همه شگفت زده می شن . اگه زحمتی نیست جوابم رو بده . ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. feri

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلوی این و فیوژن را از آستون کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      من تو مدل های فورد این 3 مدل رو خیلی دوست دارم.

      1: تاروس.
      2: فیوژن.
      3: اج

      ایران و المان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد.ف

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (447 ديدگاه)

        من هم تو مدلای فورد این ها رو دوست دارم:
        ۱. موستانگ
        ۲. موستانگ
        ۳. موستانگ
        ۴. فوکوس RS

        ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. HASSANBMW

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    مفهومی رو در سطر اول تصحیح بفرمایید!
    .
    .
    طراحی داشبورد ساده و جالبی داره!!!
    اسم اینو میشه گذاشت مفهومی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      ممنون! اصلاح شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مجید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    خداییش داری اس میشی پدال جون با این هنه مقاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    دستگیره هاشو هنوز نزدن قراره مهندسای سایپا دستگیره هاشو طراحی کنن.D-:
    اتاقی به این مجللی = با وزن زیاد ماشین پس باید یه موتوری روش بزارن که حداقل 270 اسب قدرت تولید کنه. البته فورد اینقدر مهندسی موتورش بالا و پیشرفتس که ازون موتور 1 لیتری 3 سیلندرش به راحتی میتونه بالای 170 اسب قدرت بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      برای این ماشین بیشتر از اسب بخار .گشتاور نیاز است.
      هرچه حجم موتور بیشتر باشد گشتاور بالاتر است.
      حالا نمیدونم که فورد چه طوری میخواد از اون موتور اکو بوست گشتاور این ماشین رو تامین کنه.
      البته علم و تکنولوژی اینقدر پیشرفته و گسترده است که مخ ما بخواد همه را یاد بگیره میسوزه.

      ایران و المان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سام*

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کلا تا الان نمایشگاه فرانکفورت که بزرگترین شوی اتومبیل در جهان هست چیز خاصی ارائه نداده.یه چندتا کانسپت و یکی دو تا تیونینگ لامبو والبته یه مرسدس s کلاس کوپه.شاید روزهای اینده خبرای بهتری بیرون بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      سام عزیز فکر نکنم بتونه مثل ژنو بشه…

      واقعا ژنو خاص بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.
        نه قبول ندارم.
        اول نمایشگاه فرانکفورت.
        دوم ژنو.
        سوم دیترویت.
        چهارم لس انجلس.

        باز هم المان اوله. :) :)

        ایران و المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سام*

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (218 ديدگاه)

        بنظر من هم ژنو سطح بالایی داشت slr جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Reza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    یه سوال دارم که نتونستم تو نت جوابشو پیدا کنم..
    من یه جنسیس مشکی 2011 دارم که از دیروز چراغ ECS پشت آمپرش روشن شده و خاموش نمیشه.!!
    نمی دونم مشکلش چیه.!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.
      دوست عزیز یک سری به سایت تیونینگ تاک برو.
      اونجا شاید بتونی از موضوعات و کاربرانی که جنسیس دارند کمک بگیری.

      موفق باشی.

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرزاد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این دیگه صنعت خالی نیست هنر توش موج میزنه هنر افرینش که خدا قسمتی کوچیک از اونو به بشر داده منتها ماها کارای دیگه ایی داریم باید به اموراتی مثل زیر اب زنی کلاه برداری و غیره بپردازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    کانسپت آمریکایی ها جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خب قیمتش چقدره؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا