فورد

معرفی کانسپت فورد ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک

فورد اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد ون کاملاً جدید ترانزیت الکتریکی را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.


این خودروساز آمریکایی در یک رویداد خودرویی در آمستردام هلند دو ترانزیت الکتریکی را به نمایش گذاشته که یکی از آن‌ها نمونه‌ای دارای پوشش‌های استتاری بدنه بوده و دیگری نیز همین ترانزیت تمام الکتریکی اسمارت انرژی کانسپت است.


فورد جزئیات زیادی از این کانسپت را منتشر نکرده اما می‌دانیم که ترانزیت اسمارت انرژی چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی بوده و از تکنولوژی‌هایی استفاده کرده که می‌تواند برد خودروهای الکتریکی شده‌ی آتی را به حداکثر برساند.


فورد مینی باس ۱۰ نفره ی خود را برای نمایش سخت‌ترین چالش‌های افزایش محدوده حرکتی خودروها انتخاب کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد سیستم گرمایی سنتی می‌تواند در آب‌وهوای سرد تا ۵۰ درصد برد خودرویی الکتریکی را کاهش دهد و این تأثیر در مینی باس ها چشمگیرتر است. دلیل این امر نیاز به انرژی بیشتری به منظور ایجاد دمای مناسب است درحالی‌که خودروهای شخصی انرژی کمتری نیاز دارند.


ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک برای حل این چالش از خلاقیت‌های کاهش مصرف انرژی جدیدی سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پانل‌های خورشیدی و سیستم‌های ریکاوری گرمای قوای محرکه اشاره کرد. برای مثال پمپ گرمایی خلاقانه‌ی فورد گرمای هدر رفته از قطعات پیشرانه را بکار می‌گیرد و هوای بیرونی با این گرما به داخل کابین فرستاده می‌شود که این امر باعث می‌شود مصرف انرژی سیستم گرمایی تا ۶۵ درصد کاهش یابد.

فورد می‌گوید این میزان صرفه‌جویی یعنی افزایش ۲۰ درصدی محدوده حرکتی! کانسپت یاد شده همچنین به ۶ پانل خورشیدی روی سقف مجهز شده و این پانل‌ها می‌توانند یک باتری ۱۲ ولتی را برای نیرو بخشی به گرم‌کن صندلی، نورپردازی کابین و سیستم‌های الکتریکی شارژ کنند. از دیگر موارد می‌توان به شیشه‌های مخصوص و همچنین کف و سقف ایزوله شده‌ای اشاره کرد که اتلاف گرمای کابین را به حداقل می‌رسانند.

این خودرو که توسط مرکز فنی فورد آلمان توسعه یافته از شاسی ترانزیت و همان تکنولوژی باتری الکتریکی خودروی تجاری استریت اسکوتر XL استفاده می‌کند. برد این کانسپت با شارژ ۴ ساعته حدود ۱۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    ترانزیت از محصولات بسیار محبوب فورد تو اروپا هستش که سالهاست تولید میشه
    الان که نمونه برقیش هم معرفی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1840 ديدگاه)

        : ))))) ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یه صحنه یاد ۳۰۸ ناوگان مسافربری افتادم
    بعضیا میگن ما تو صنایع هم رده با اروپاییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگه توی این رده فولکس و فورد با هم همکاری کنن خیلی منافع هم برای خودشون و هم مشتری داره.
    من که از این گروه، مدلای کمپرشو خیلی میپسندم. جون میدن برای سفروگشت و گذار.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا