فورد

با گران‌ترین موستانگ تاریخ آشنا شوید!

یک دستگاه فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک ۱۹۶۷ که واقعاً خاص و برجسته است در حراجی آخر هفته‌ی فلوریدا با قیمت قابل‌توجه ۲.۲ میلیون دلاری فروخته شد.


قیمت فروش این خودرو کاملاً فراتر از انتظارات Mecum بوده زیرا آن‌ها تخمین زده بودند این موستانگ با قیمت ۱ تا ۱.۲ میلیون دلاری فروخته شود؛ بنابراین به‌طور رسمی با گران‌ترین موستانگ تاریخ طرف هستیم که توانسته رکورد فروش ۱.۳ میلیون دلاری خودش در سال ۲۰۱۳ را بشکند. همین قیمت باعث شده فروش اولین دستگاه از شلبی GT500 2020 با قیمت ۱.۱ میلیون شبیه معامله‌ای ارزان‌قیمت باشد!


خودروی موردبحث که توسط کارول شلبی و برای تست پرسرعت گوودیر ساخته شده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر GT40 استفاده می‌کند. این پیشرانه با قطعات آلومینیومی بهبود یافته و قدرت ۵۲۰ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۷۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این سوپر اسنیک خاص در پیست گوودیر توانسته سرعت متوسط ۲۲۹ کیلومتر در ساعتی در مسافتی ۸۰۵ کیلومتری را ثبت کند.


شلبی می‌خواست این پروتوتایپ برجسته را به خودرویی تولید محدود تبدیل کند اما پروژه به سرانجام نرسید زیرا هزینه‌های تولید آن بالا بود. تخمین زده می‌شد که محصول نهایی قیمتی دو برابر GT500 عادی داشته باشد و حتی گران‌تر از ۴۲۷ کبرا درآید.


اندکی پس از تست گوودیر، شلبی GT500 سوپر اسنیک فروخته شد. در طول این سال‌ها شلبی یاد شده چند بار دست به دست شده و حتی در مسابقه درگ هم شرکت کرده است. نهایتاً این خودرو یک بازسازی سبک را تجربه کرده است.

شلبی سال پیش اعلام کرد تولید این خودروی نمادین را ادامه می‌دهد و البته تنها ۱۰ دستگاه از آن را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری حدود ۵۵۰ اسبی می‌سازد. قیمت هر یک نیز حدود ۲۵۰ هزار دلار می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    به احترامت ای مرد
    کلاه از سر برمیدارم
    چون کل دنیا از تو درس گرفتن که چگونه بهتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هیچ کامنتی در وصف ش نمیابم . ! کامنتدونم خراب شد دیدمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    520 اسب واسه 1968 خیلی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    وای چقد خوبه
    عاشق شلبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    گرون ترین موستانگ تاریخ هم قیمت اولین نسخه تویتا سوپرا تولیدی( که همین چند روز پیش تو حراجی فروخته شد) بفرو‌ش رفته بعد بعضی دوستان تحلیل‌گر میان میگن سوپرا 2020 ارزش خرید نداره :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      اولا این دوتا هیچ ربطی بهم ندارن
      دوما بحث حراجی و خیریه کلا جداس
      حراجی چشم و هم چشمی هست در موارد خاص هم پای عاشقای واقعی وسط هست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا