فورد

فورد برانکو اورگلیدز با وینچ و اسنورکل

فورد برانکو برای آفرود چیزی کم ندارد اما شاید حرفه‌ای‌ها بخواهند تجهیزاتی اضافی روی خودروی خود داشته باشند. نسخه Everglades پاسخی به این نیاز است.

فورد اِورگلیدز از تابستان آینده در دسترس قرار می‌گیرد و به‌صورت استاندارد به وینچ و اسنورکل مجهز خواهد بود. وینچ ۳۵۰۰ دلاری به طور مشترک با Warn توسعه داده شده و ۴۵۳۶ کیلوگرم ظرفیت و ۳۰ متر کابل به همراه یک ریموت سیمی و کلیه تجهیزات و سخت‌افزارهای نصب و براکت های مربوطه را به همراه دارد. احتمال دارد که نصب این تجهیزات به معنی حذف کروز کنترل تطبیقی به دلیل همپوشانی در محل نصب با رادار جلو باشد.

علاوه بر وینچ و اسنورکل، نمای بیرونی برانکو Everglades نیز با رنگ‌آمیزی مخصوص همراه خواهد بود. تغییراتی در تعلیق برای آفرود بهتر و ارتقای کارایی و حتی احتمالاً بهبود زوایای خروج و شکست را هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم. در بخش پیشرانه کار به یک موتور ۳ لیتری اکوبوست ۶ سیلندر با قدرتی حدود ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۲ نیوتن‌متر سپرده می‌شود. فورد قصد دارد تا با مدل‌های آفرودی تر، سلطنت جیپ رانگلر روبیکان را پایان دهد اما جیپ هم بی‌کار نخواهد نشست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خداییش قیافه چیپ داره داد میزنه که آفروده

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      دقیقا
      تو عکس آخر خشونت و سرسختی از سر و روی جیپ می باره و برانکو خیلی خونسرد تره

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Mad.z.Max

      ۲۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      چندباری توی کامنتای شما و بعضی از دوستای دیگه دیدم «جیپ» رو «چیپ» مینویسین.
      ولی نمیدونم عمدی هست یا نه، چون روی کیبورد گوشی، حرف چ با حرف ج فاصلشون زیاده، اما روی کیبورد کامپیوتر نزدیکن..
      درکل «چیپ» مفهوم قشنگی نداره و کسایی که با تعصب کورکورانه میکوبونن این کمپانی رو از این لفظ استفاده میکنن.
      (پ.ن: با احترام و بی قصد بحث و جدل)

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Reza Waffen SS

        ۲۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        اتفاقا تلفظ درست آمریکاییش ( چیپ ) هستش. مثل داج که همه تلفظ میکنن دوج

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          من بیشتر از ۱۲ سال هست تافل دارم، و خییییلی از کانال های یوتوب آمریکایی رو حتی روزانه دنبال میکنم، تاحالا حتی یکبار از دهن یه آمریکایی (یا هر کس دیگه) نشنیدم جیپ رو چیپ تلفظ کنه!! میشه یه منبع بدی؟
          (چون دقیقا هم کلمه Jeep رو دارن، هم cheap! اولی دقیقا جیپ تلفظ میشه و دومی چیپ!) بنظرت یه کمپانی آمریکایی میاد رو محصولش اسمی رو بذاره که تلفظ شبیه لفظ cheap به معنی ارزونه بی ارزش و سبک از نظر شخصیتی باشه؟

          لطفا از کار اشتباهی که داری انجام میدی حد اقل اینجوری دفاع نکن.
          یادمه یبار هم چندسال پیش درمورد نماد اس اس که رو پروفایلت هست باهم صحبت کردیم، اونجا هم گفتی اتفاقا این نماد صلح و دوستی هست. اونجا دیگه نخواستم بحث رو ادامه بدم

          دوستیم باهم همگی، لازم نیست که سر هر چیز کوچیکی حال گیری کنیم

          موافقم 4
          مخالفم 0
  2. R@m!n

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    یه شایعاتی اومده که نسل بعدی رانگلر با شاسی و تعلیق متفاوت داره میاد و موتورای حجیمشم با نمونه های الکتریکی جایگزین میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    این مدل حتی از لاستیکای ۳۷ اینچی هم پشتیبانی می کنه و قراره از فنر بندی fox روی F-150 رپتور استفاده کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همین الانم به نظرم بهتره
    انرود که به شدت بهتره ( به هر حال تا محل آفرود باید از جاده رفت قرار نیست همیشه آفرود باشن ) آفرود هم که تا اینجا کم نیورده
    تعلیق جلوی مستقل هم واسه جاده خیلی بهتره واسه آفرود هم مشکلی نداره فورد f150 رپتور هم تعلیق جلوی مستقل داشت ولی هیولای آفرود بود
    در کل به روزتر و جدید تر هم هست
    ظاهری هم سلیقه س به نظرم برانکو بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Ali_x76

      ۲۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اف ۱۵۰ هیولای افرود نیست
      برای افرود صخره نوردی که اصلا مناسب نیست
      اف ۱۵۰ در اصل برای رمل کویر ساخته شده، افرود با سرعت بالا
      ولی توی صخره نوردی، به علت طول زیاد و اکسل مستقل احتمال گیرکردنش خیلی بیشتر از رنگلره
      بین برانکو و رنگلر، حتی با وجود اکوبوست ۳ لیتری بازم رنگلر ۳۹۲ با اختلاف قویتره، در کنار اکسل صلب جلو و ضریب کرال سنگین تر، عملا دست بالا رو داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. شاهرخ

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    با اینکه ماشینای فورد رو بیشتر دوست دارم ولی تو بحث آفرود هیچی حریف جیپ نیست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. Mad.z.Max

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    در حال حاضر با توجه به قیمت پرداختی و وسیله ای که بصورت فابریک از کارخونه میشه تحویل گرفت، جیپ رنگلر بی رقیبترین در آفرود هست. واقعا اگه با نگاه بی طرفانه بهشون نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم. البته که طبیعی هم هست، خب سالیان سال تحقیق و توسعه پشتش خوابیده.

    از طرفی برانکو هم فوق العاده خواستنیه، با اینکه بیشتر به منظور استفاده ی باها(باجا نوشته میشه، باها خونده میشه. مثل صحرای موهاوه، که موجاوه نوشته میشه موهاوه خونده میشه) و آفرود سرعتی به میدون اومده، اما اصلا دست و پا بسته نیست و صخره نورد و شیب زن قهاری هست :) در کل رقابتشون رو واقعا دوست دارم. طراحی هر دو هم بی نهایت چشم نواز و موندگاره..

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۲۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      فورد رپتور برای باها توسعه داده شده. هیچ ماشین کارخونه ای هم برای آفرود سرعتی توسعه داده نمیشه چون عملا رانندگی در شهر غیر ممکن میشه.

      برانکو بر اساس آفرود قدرتی استقامتی توسعه داده شده. بخاطر همینم با تعلیق مستقل اومده چون بهترین نوع تعلیق برای اینکار هست.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        ممنون از توضیح.
        البته صحبت من به این خاطر بود که موقع رونمایی از برانکوی جدید، چندتا تیزر تبلیغاتی از سمت فورد بیرون اومد، که توشون برانکو با سرعت خیلی بالا داشت روی رمل های شنی و زمین های خاکی میتاخت، دقیقا آخر یکی از همین تبلیغ ها هم نوشته بود:
        Bronco, a new baja player
        برانکو، باها باز جدید..

        ضمن اینکه برانکو بجای استفاده از اکسل صلب، از نمونه های پورتال و تعلیق مستقل برای چرخای جلو استفاده کرده که خب خوراک باها هست و شدیدا هم مشابه رپتور هست، البته بازنگری شده و قویتر..

        من روی این حساب گفتم، وگرنه که همگیمون ویدیو های صخره نوردی و کرال و شیب زدنهای برانکو رو تا الان دیدیم و کارش هم خیلی درسته.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بله درسته اما منظور اون تبلیغ روی کیفیت سواری بود. تو مسابقات آفرود اکستریم که سخت ترین نوع آفرود هست و بدترین فشار ممکن به ماشین میاد همگی از سیستم تعلیق مستقل استفاده می کنن چون میزان استقامت و همچنین جا برای تغییرات بیشتره. دلیل استفاده از اون روی رپتور هم بخاطر همین موضوع هست چون بخاطر فاصله محوری و وزن بالا تعلیق صلبی بشدت تحت فشار قرار می گیره و هر چی وزن ماشین بیشتر باشه کیفیت سواری و کنترل هم ضعیف تر میشه. تعلیق صلب کشش و انعطاف بیشتری داره اما بشدت آسیب پذیر هم هست که از مشکلات اصلی محصولا جیپ مثله رانگلر و گلادیاتور و هر محصول دیگه ای هست. ماهیت این تعلیق همینه و هر بارم مقاومش کنی باز هم آسیب پذیری رو داره.

          در کل هم جیپ هم برانکو کلاس آفرود رو قبضه کردن با قیمت و پکیج هاشون و خوش بحال هر کسی که یه کدومشونو داره.

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        بازم ممنون از توضیح، اینجا ریپلای کردم که ببینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۵ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          لطف داری ♥️♥️

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. SF90 STRADALE

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    جیپ و فورد قلب و فکر آدمو دوتا میکنن
    خیلی سخته بگی کدومشون بهتره ؟؟؟؟
    جیپ گلادیاتور یا فورد رنجر
    جیپ رانگلر یا فورد برانکو
    فقط میشه از این رقابت جذاب و تماشایی لذت برد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. ریدی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    برانکو بیشتر به درد افرود سنگین نمیخوره، گلگیر رو نگاه کنید تا متوجه بشید، رانگلر با اینکه لاستیک های غیرفابریک داره ولی بازهم یه گلگیر بزرگ داره ولی برانکو با اون گلگیر اصلن نمیتونه تایر های بزرگ رو توی افرود سنگین استفاده کنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. M.K karimi

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    هر جور با خودم کلنجار میرم آخرش به یه چیز میرسم ….
    علارغم همه شایستگی های فورد اکثر آفرودر هاش انگار صرفا لباس آفرود پوشیدن و سالها تمرین کردن تا به این جایگاه برسن ولی واقعا روح و ماهیت آفرود ندارن ….
    ولی جیپ واقعا آفرود تو خون و ژنتیکشه….

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. حسین دهمرد

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    کو اسنورکل؟ مگه به همون هواکش عمودی نمیگن اسنورکل؟ کو پس؟
    شایدم عکساش واسه من باز نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یانکی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    تنها ماشینی که تونست با فنر بندی مسقل و محورهای سه تیکه به اوج آفرود برسه هاموی اچ1 بود و هست.در غیر این صورت فقط رانگلر میتونه به آخرین نقاط ماشین رو برسه.به دلیل محورهای سولید عقب و جلو.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. حسن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال چرا این موارد مرتبط که پایین مقاله بود رو برداشتی؟۴ تا بود،انگار یه چیزی کمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Navid_bivaN

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    برانکو به نمایندگی های خاورمیانه وارد شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا