فولکس واگن

آزمایش شتاب نسخه‌های اسپرت فولکس‌واگن گلف GTI، GTD و GTE

در خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف، مدل R به‌عنوان سریع‌ترین و قوی‌ترین مدل، پادشاهی می‌کند اما خب گلف R در قبال این پرفورمنس، پول بیشتری را هم مطالبه می‌کند. به همین دلیل، کسانی که خواهان یک گلف سریع هستند اما توانایی پرداخت مبلغ بالایی ندارند، باید به سراغ نسخه‌های پرفورمنس ضعیف‌تر بروند. در زیر گلف R، سه نسخهٔ پرفورمنس به نام‌های GTI، GTE و GTD وجود دارد که سرعت و شتاب را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کنند؛ اما کدام‌یک از این سه مدل سریع‌تر است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Automann-TV آزمایش شتابی میان این گلف‌های اسپرت انجام داده است.

در این آزمایش، زمان شتاب صفر تا صد و صد تا دویست کیلومتر بر ساعت خودروها سنجیده می‌شود. گلف GTD علیرغم اینکه از پیشرانهٔ دیزلی استفاده می‌کند، ظرف تنها ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید و ۲۰.۶ ثانیه طول کشید تا از صد به دویست کیلومتر بر ساعت برسد. این ارقام برای یک هاچ‌بک کامپکت دیزلی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به‌اندازهٔ کافی سریع هستند.

از سوی دیگر، گلف GTE که به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است، در ۶.۵ ثانیه به سرعت صد و در ۱۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری تشکیل شده که مجموع خروجی آن‌ها ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

و نهایتاً مشهورترین و باسابقه‌ترین نسخه در بین این سه مدل یعنی گلف GTI از همه سریع‌تر است زیرا ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این هاچ‌بک اسپرت در رسیدن به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت، اختلاف خود را با برادر هیبریدی بیشتر می‌کند و ظرف ۱۵.۹ ثانیه به این سرعت می‌رسد. گلف GTI به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

با توجه به این اعداد، انتخاب شما کدام‌یک از این سه گلف پرفورمنس خواهد بود؟ GTD با گشتاور فراوان، GTE اقتصادی و درعین‌حال پرشتاب یا GTI مشهور و پرآوازه؟

[دانلود ویدئو]

مشاهده در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    به پای گلف R نمیرسن

    موافقم 13
    مخالفم 0
  2. SF90 STRADALE

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    همه دنبال بهترین عملکرد هستن بنابر این :
    1. GTI
    2. GTE
    3. GTD

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این اتوبان خلوت رو از کجا آوردن ؟؟؟؟

    تو ایران نداریم . اگه داشته باشیم همش چاله چوله هست.

    ولی انتخاب من جی تی آی.
    هم قشنگ تره هم سریع تره. هرچند گرونتر. ولی ارزش داره.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    کسی مشخصات فنی بیشتری از موتور دیزلیش داره؟ اگر لینک هم بدین ممنون میشم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. امیر محمد

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مه شکنش چه هنرمندانه طراحی شده طراحیش نسبت به قبل نرم تر شده ولی خب قشنگه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا