فولکس واگن

آمار فروش فولکس‌واگن آمریکا در سال 2019

فولکس‌واگن آمریکا آمار فروش سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد و ظاهراً این خودروساز سال خوبی را پشت سر گذاشته است. گزارش سال پیش نشان می‌دهد که فولکس‌واگن سومین سال رشد خود را تجربه کرده و این شاسی بلندهای فولکس بوده‌اند که قوی‌تر از همه عمل کرده‌اند. البته در این داده‌ها برخی سورپرایزها هم به چشم می‌خورند.

اول بیایید از خبرهای بد شروع کنیم. فروش مدل‌های گلف و گلف GTI در سال ۲۰۱۹ افت ۱۵ و ۳۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن داشته است. البته برخی محصولات سواری فولکس‌واگن افزایش فروش داشته‌اند. برای مثال فروش هاچبک داغ گلف R افزایش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. در همین بازه زمانی که سال نهایی جایگزینی فولکس گلف الکتریکی با محصولات الکتریکی جدید این برند بوده، این خودرو افزایش فروش تعجب‌برانگیز ۲۵۹ درصدی را ثبت کرده است.

فروش فولکس جتا نیز افزایش ۱۱ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد خریداران، خودروهای سواری فولکس را دوست دارند و فرقی نمی‌کند که این خودرو از نوع پرفورمنس باشد یا یک سدان بی حاشیه. البته پاسات عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و با افت ۶۶ درصدی تقاضا روبرو شده است. البته پاسات همچنان پرفروش‌ترین سدان میان سایز دنیا باقی مانده است.

بزرگ‌ترین سورپرایز فولکس‌واگن به خودروی خاطره‌انگیز بیتل مربوط می‌شود. اگرچه تولید این خودرو متوقف ‌شده اما بیتل کانورتیبل افزایش ۶۵ درصدی فروش داشته است. دلیل این کار مشخص نیست اما حدس می‌زنیم یکی از فاکتورها به آخرین شانس خریداران به خرید بیتلی صفرکیلومتر مربوط بوده است.

متأسفانه فروش جتا اسپورت واگن هم افت ۲۲ درصدی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مقاله ناقصه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mahdi911Turbos

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چرا تعداد فروش کلی رو نگفتین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا