فولکس واگن

احتمال تولید فولکس پاسات در اسلواکی بجای ترکیه

گروه فولکس‌واگن به دنبال جابجایی محل تولید پاسات از امدن آلمان به بخش‌های شرقی اروپاست. تا همین چند هفته پیش ژرمن‌ها ترکیه را برای تولید این خودرو انتخاب کرده بودند اما با آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه این تصمیم به حالت تعلیق درآمد.


از آنجایی که تأسیسات تولید امدن به زودی فقط به تولید خودروهای الکتریکی خواهد پرداخت بنابراین فولکس‌واگن نیازمند تصمیم‌گیری سریع است. گفته می‌شود یکی از راه‌ها انتقال تولید پاسات به کارخانه‌ی فولکس در براتیسلاوای اسلواکی است.

این کارخانه قبلاً مشغول تولید شاسی بلندهای فولکس توارگ و آئودی Q7 و همچنین مدل‌های شهری آپ، Mii و سیتی گو بوده هرچند تولید این سه خودروی کوچک به خاطر کاهش تقاضا متوقف شده است.

با مخالفت یکی از اعضای هیئت مدیره ی فولکس‌واگن در انتقال تولید پاسات به ترکیه به نظر می‌رسد که این برند آلمانی احتمالاً محل جدیدی را برای تولید این خودرو در نظر خواهد گرفت.


قبلاً فولکس‌واگن منطقه مانیسا را که در ۴۰ کیلومتری ازمیر ترکیه قرار داشت به عنوان محل تولید فولکس پاسات و اشکودا ساپرب انتخاب کرده بود و ظرفیت سالانه‌ی تولید آن نیز حدود ۳۰۰ هزار دستگاه اعلام شده بود.

جدای از اسلواکی، دیگر کشورهای اروپای شرقی همچون بلغارستان، رومانی و صربستان نیز امیدوار هستند پذیرای کارخانه‌ی بعدی فولکس‌واگن باشند.


همچنین قبلاً شایعاتی درباره‌ی تصمیم فولکس‌واگن برای انتقال بخشی از تولید اشکودا کاروک به براتیسلاوا بجای تولید در ترکیه منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اسلوونی خیلی بهتره کلا تو اروپا و امریکا سایت داشتن خیلی بهتره تو چینم خوبه بقیه جاها نه ظرفیتشو دارن نه علمشو این علم شامل مونتاژ نیست شامل مدیریت و سازوکار مناسب هست که بحثش طولانیه گرچه ترکیه اگر دست سیاست و سیستم مناسب بود میشید روش مانور داد الان که هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سجاد

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دم اون یکی اعضا گرم. تو روح بقیه اعضا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    از طرفی برای مردم ترکیه ناراحتم چون اشتغال زایی خوبی ایجاد میشد
    از طرفی از این که حال اردوغان گرفته شد،خوشحالم
    پول بیشتر دست اردوغان مساوی با ویرانی بیشتر سوریه، هرچند نمیگم همش ترکیه مقصره ۱۰۰ در ۱۰۰ هست ولی از اول ویرانی تا الان یک پای آوارگی و خرابی و آسیب جانی و مالی به سوریه بوده…
    دم اون یک نفر گرمممممممممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. A.r.z

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا دمه اون یکی گرم اردوغان نقطه عکس تمام ارزشهای انسانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا