فولکس واگن

احتمال استفاده فولکس از تأسیسات تولید فورد

در ژوئن سال جاری فورد و فولکس به پیش‌نویس توافقنامه‌ای دست یافتند که پایه‌های یک همکاری استراتژیک بین دو شرکت را تشکیل می‌داد. این توافقنامه روی توسعه‌ی مشترک خودروهای تجاری متنوع تمرکز داشته و البته شایعات زیادی هم درباره یک اتحاد قوی‌تر به گوش رسیده است. هم‌اکنون به نظر می‌رسد ژرمن‌ها به استفاده از تأسیسات تولید فورد برای افزایش ظرفیت تولید خود در آمریکا علاقه دارند.


مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید:

ما کاملاً در مراحل پیشرفته‌ای از گفت‌وگوها با فورد قرار داریم تا بتوانیم یک اتحاد خودرویی جهانی بسازیم که این امر می‌تواند باعث گسترش صنعت خودروی آمریکا هم بشود.

هربرت دایس پس از ملاقاتی که در کاخ سفید داشت به خبرنگاران گفت:

فولکس‌واگن در حال بررسی ساخت کارخانه‌ی دوم در آمریکا است.

یک اتحاد خودرویی بالقوه بین دو نمونه از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان می‌تواند به احیای فورد در اروپا کمک کند. البته فولکس‌واگن سهامی مساوی در فورد نخواهد داشت. در مقابل فورد هم می‌تواند به افزایش ظرفیت تولید فولکس‌واگن در آمریکا کمک نماید.


مدیرعامل فولکس‌واگن می‌افزاید:

ما در حال تشکیل اتحادی با فورد هستیم که موقعیت فورد در اروپا را تقویت می‌کند زیرا ما اقدام به اشتراک پلتفرم‌ها خواهیم کرد. شاید ما از ظرفیت تولید فورد در آمریکا برای ساخت خودروهای خود استفاده کنیم. ما نیازمند ظرفیت تولید بیشتر در آمریکا و همچنین تأسیسات تولید بیشتر برای فولکس و آئودی هستیم.

بیل فورد رئیس فورد نیز گفته این دو خودروساز هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌اند اما گفت‌وگوها به خوبی پیش می‌رود. دایس نیز تأیید کرده فولکس‌واگن به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است اما شاید سایر گزینه‌ها نیز مدنظر باشند. در حال حاضر فولکس اقدام به ساخت محصولات خود در تأسیسات چاتانوگای آمریکا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Solid Snake

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بفرما
    فورد و فولکس هم دارن همکاری میکنن
    تو پدال یه عده به اسم آمریکایی باز و آلمانی باز
    تو سر و کله هم میزنن

    زیبا نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      متاسفانه عده ای زیر سن قانونی فقط جو سایت خراب می کنن درحالیکه چیزی به نام المانی امریکایی و کره ژاپنی مطلق وجود نداره و تمام اینها برند هایی چند ملیتی هستن که شرکای تجاری در سطح دنیا دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا