فولکس واگن

بیش از 10 هزار پیش سفارش برای فولکس‌واگن ID.3 جدید

تنها ۲۴ ساعت پس از باز شدن سفارش‌ها برای خودروی فولکس‌واگن ID.3، اروپایی‌ها بیش از ۱۰ هزار پیش سفارش را برای این خودرو ثبت کردند.


این میزان استقبال برای خودروی تمام الکتریکی فولکس‌واگن کاملاً قابل‌توجه است چراکه تنها ۳۰ هزار دستگاه خودروی سفارشی ID.3 1ST لانچ ادیشن برای افرادی که سپرده‌ی هزار یورویی را پرداخت کرده‌اند ساخته خواهد شد.


فولکس‌واگن می‌گوید علاقه به این خودرو به حدی بالا بوده که سیستم‌های IT شرکت گاهی اوقات نتوانسته‌اند این میزان دسترسی کاربران به سیستم در یک زمان را پاسخ بدهند. این امر در برخی بازارها منجر به شکل‌گیری زمان انتظار طولانی و اختلال‌هایی در فرایند ثبت نام شده است. فولکس‌واگن می‌گوید برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.


مدل سفارشی ID.3 1ST لانچ ادیشن دارای برد الکتریکی ۴۲۰ کیلومتری بوده و با بهای زیر ۴۰ هزار یورو عرضه خواهد شد. البته مدل پایه که برد ۳۰۰ کیلومتری دارد در آلمان قیمت زیر ۳۰ هزار یورویی خواهد داشت.


این خودروی سفارشی دارای مجموعه باتری میان سایز بوده و با چهار رنگ بدنه و سه تریم عرضه می‌شود. مدل پایه دارای رینگ‌های بزرگ‌تر، کنترل صوتی و ناوبری بوده درحالی‌که مدل رده میانی از هوش مصنوعی، بدنه و کابین دو رنگ سود برده و نهایتاً مدل فول هم از سقف شیشه‌ای پانورامیک و هدآپ دیسپلی واقعیت مجازی برخوردار است.


افرادی که این خودرو را سفارش داده‌اند جدای از خرید محصولی مجهز به شارژ رایگان یک ساله با حداکثر میزان ۲ هزار کیلووات ساعت دسترسی خواهند داشت. تولید فولکس‌واگن ID.3 1ST از پایان سال جاری آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌ها در اواسط سال ۲۰۲۰ به مشتریان تحویل داده خواهند شد.


این خودروساز آلمانی می‌گوید قبلاً ۲۰۰ نسخه‌ی پیش‌تولیدی از خودروی موردبحث را در تأسیسات Zwickau آلمان ساخته است. این کارخانه به بزرگ‌ترین سایت تولید خودروهای الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد. کارخانه‌ی یاد شده در صورت راه‌اندازی کامل ظرفیت تولید سالانه‌ی ۳۳۰ هزار خودروی الکتریکی را خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. (JONATHAN (TESLA

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کسی اطلاعات بیشتری داره ازش
    مثل شتاب و غیره
    تا ببینیم میشه با تسلا مقایسه کرد ش ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (302 ديدگاه)

      تسلا مدل 3 نسخه پایه برد 354 کیلو متر و قیمت 35 هزار دلاری و شتاب 5.6
      رقیب مدل پایه فلکس ID.3 خواهد بود
      و نسخه میان برد تسلا با برد 418 کیلو متری شتاب 5.5 و قیمت 45 هزار دلاری
      رقیب تیپ بالاتر فلکس ID.3 خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        تسلا ۳۵ هزار دلاری وجود خارجی نداره چون تسلا به صورت قطره چکانی و با تاخیر زیاد مدل پایه رو میفروشه. و اینکه تخفیف مالیاتی مدل ۳ همین الانش تموم شده. الان ارزونترین مدل تسلا تو اروپا ۵۵ هزار یورو قیمت داره که تقریبا ۸۰ درصد گرونتر از مدل پایه هست. به نظرم با توجه به تقاضای بالا، قیمت خودروهای الکتریکی به این زودیا بالا نمیاد. الان زد۴ نیومده بازار ۲۰۰۰ یورو تخفیف خورده ولی کیا ای نیرو تا یک سال بعد پیش فروش رفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ash

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (376 ديدگاه)

      بخش it نتونست تو 24 ساعت این حجم سفارش و قبول کنه در حد 10 هزار خودرو
      بعد تو ایران یه تو 1 ثانیه 200 هزار خودرو فروش رفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    چشام درد گرفت :/
    این چه رنگیه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      این رنگ نیست ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خیلی خوبیه و برد این خودرو هم قابل قبوله البته سئات هم چند وقت پیش ماشین ال بورن را ازش رونمایی کرد که فکر کنم با پلتفرم همین خودروی I.D مشترک است و طراحی ظاهر و داخلش خیلی زیبا و جوون پسند بودش.
    این خودرو خیلی مناسب بازار ایرانه و اگر ایران خودرو و سایپا آدم بودند الان این ماشین تو ایران تولید می شد و مصرف بنزین هم پایین می اومد و دیگه نیازی به بنزین 2500 تومنی و سهمیه بندی نبودش و عملا مصرف بنزین و آلودگی هوا به شدت افت می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    فوق العاد عالی و طراحی خاص منحصر بفرد و البته با قیمت بسیار مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا