فولکس واگن

معرفی نسخهٔ اسپرت فولکس‌واگن پاسات GT در نمایشگاه دیترویت

فولکس‌واگن اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ نسخهٔ اسپرت نمونهٔ آمریکایی سدان پاسات را با نام GT و به‌عنوان یک کانسپت معرفی نمود. حال حدود یک سال بعد این شرکت آلمانی نسخهٔ تولیدی این سدان اسپرت را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. این مدل که اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ پاسات محسوب می‌شود، توسط فولکس‌واگن آمریکای شمالی طراحی شده است.

با نگاه به تصاویر پاسات GT می‌توان به‌وضوح دید که این خودرو تا حد زیادی مشابه نسخهٔ کانسپت است. این سدان اسپرت در بیرون به‌صورت استاندارد به چراغ‌های LED و دی‌لایت مجهز شده درحالی‌که سپر جلوی اسپرت آن از محصولات R-Line فولکس‌واگن الهام گرفته و جلوپنجره نیز از نوع لانه‌زنبوری است. در بالا و پایین جلوپنجره خطوط قرمزرنگی کشیده شده که بادآورد گلف GTI است درحالی‌که سقف و آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ نیز تکمیل‌کننده نمای اسپرت پاسات GT هستند.

در بخش عقبی خودرو اسپویلر مشکی‌رنگ کوچکی کار شده و چراغ‌های LED عقب نیز کمی تیره‌تر شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قسمت نیز سپر اسپرت با دو سر اگزوز در طرفین آن است. نشان GT روی گلگیرهای جلو به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی تورنادو نیز از دیگری ویژگی‌هایی هستند که پاسات GT را از نمونهٔ معمولی متمایز می‌کنند. از پشت رینگ‌های اسپرت خودرو هم کالیپرهای ترمز قرمزرنگی دیده می‌شوند که بر شخصیت اسپرت این سدان آلمانی تأکید دارند.

ویژگی‌های اسپرت به داخل پاسات GT هم کشیده شده است به‌نحوی‌که در کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه تریم مشکی پیانو کار شده و اطراف نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو را نیز تریم فیبر کربنی احاطه کرده است. پوشش سقف مشکی‌رنگ، صندلی‌های مشکی‌رنگ با بخش میانی خاکستری‌رنگ و دوخت برجسته، پوشش چرمی غربیلک فرمان و نشان GT آلومینیومی روی بخش داخلی رکاب‌ها هم از دیگر ویژگی‌های داخلی اسپرت پاسات GT هستند.

در زیر کاپوت پاسات GT اما تغییری صورت نگرفته و همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر قرار دارد که در نسخه‌های معمولی پاسات هم دیده می‌شود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با پدال‌های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان انتقال پیدا می‌کند. البته فولکس‌واگن گفته است که ارتفاع پاسات GT نسبت به نسخه‌های معمولی کاهش پیدا کرده ولی فعلاً مشخص نیست که این کاهش به چه میزان بوده است.

پاسات GT در هر صد کیلومتر در شهر ۱۲.۳ و در بزرگراه ۸.۴ لیتر بنزینی مصرف می‌کند و از ویژگی‌های استاندارد آن می‌توان به کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل به همراه دو پورت USB برای سرنشینان جلو و عقب اشاره کرد. قیمت این سدان اسپرت از ۲۹,۰۹۰ دلار آغاز می‌شود و به گفتهٔ فولکس‌واگن در سه‌ماههٔ دوم سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش این شرکت در ایالات‌متحده خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    جلوش رو دوست دارم ولی پشتش یجوریه بخصوص سپر عقبش.
    قیمت خوبی داره ولی ولی رقیب هاشم قدرن همگی و رقابت جذابی میشه …
    پاسات-قدرت 280اسب-گشتاور 350- قیمت 29000 دلار
    کمری وی 6- قدرت 301 اسب- گشتاور 360-قیمت 35000 دلار
    اکورد – قدرت 252 اسب-گشتاور 370-قیمت 30500 دلار
    مزدا 6- قدرت 250 اسب-گشتاور 420- قیمت اعلام نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      یکی از یکی دوست داشتنی تر
      مخصوصا آکورد و مزدا6

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        دقیقا حمید جان
        آکورد همین الان برنده خودروی سال امریکا شمالی شد. خعلی عشقه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          ۲۰۱۲ پاسات برنده برترین خودرو امریکای شمالی شد بعد اون افت کرد یه مقدار

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          بنزما جان
          پاسات فینالیست بود اون سال، الانترا برنده شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamid...Audi

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (712 ديدگاه)

          آکورد ماشینیه که نمیشه عاشقش نشد…
          ولی اگه این نسخه 2.5 لیتری توربو مزدا6 با آپشن چهارچرخ محرک تولید بشه میتونه اندازه آکورد دوست داشتنی باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sina

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          آره مزدا هم خعلی دلبره
          گشتاورش هم که قد یه تانکه !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    به نظرم سادگی زیبایی واقعا برازنده اش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      سینا جان نه اول شد سرچ کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Car_of_the_Year
        اینجا چیز دیگه ای نوشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این که پاسات نیست فولکس جتا است ادمین لطفا اصلاحش کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (221 ديدگاه)

      منفی ها میشه بگن به چی منفی دادین ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        به حرف اشتباه و اصرار بر متوجه نشدن اشتباه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    جالبه تو آمریکا هنوز پاسات نسل قبلی (البته بعد از فیس لیفت) عرضه میشه! تو بعضی مقایسه ها هم از ظاهرش انتقاد شده بود که البته کاملاْ هم به جا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    طراحی های ساده و گیرای فولوکس رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سیاوش عزیز روی پلاک خودرو زده پاسات، مگر اینکه خود شرکت اشتباهی زده باشه.!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا