فولکس واگن

افشای برنامهٔ تولید محصولات الکتریکی فولکس‌واگن

پس از رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن به سمت خودروهای الکتریکی رفته و برنامه‌های زیادی در این زمینه دارد. بدین منظور این شرکت آلمانی پلت‌فرم MEB را برای ساخت محصولات الکتریکی آیندهٔ خود توسعه داده و کانسپت‌هایی را تحت عنوان خانوادهٔ ID در نمایشگاه‌های مختلف رونمایی کرده است. حال یک تصویر از برنامهٔ تولید محصولات الکتریکی فولکس‌واگن افشا شده که اعضای خانوادهٔ ID، زمان تولید آن‌ها و کشورهایی که در آن عرضه می‌شوند را نشان می‌دهد.

در این تصویر مشخص است که نخستین خودروی این گروه هاچ‌بک ID خواهد بود و مدل‌های بعدی نیز ID کراس، ID Lounge و ID AEROe خواهند بود که آخری می‌تواند یک کوپهٔ اسپرت باشد. همچنین خبر خوش برای طرفدارانی که برای مدتی طولانی انتظار احیای میکروباس نمادین فولکس‌واگن را می‌کشیدند اینکه به نظر می‌رسد درنهایت این شرکت قصد دارد به انتظار آن‌ها پایان دهد زیرا کانسپت ID Buzz نیز در سال ۲۰۲۲ به تولید خواهد رسید.

مدل‌های ID Lounge و ID AEROe فقط در بازارهای چین و ایالات‌متحده عرضه خواهند شد و فولکس‌واگن با شرکت JAC چین برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این کشور توافق کرده است. همچنین انتظار می‌رود مدل ID Buzz هم در ایالات‌متحده عرضه گردد اما فولکس‌واگن در این تصویر این موضوع را نشان نداده است. مدل ID کراس نیز فقط در چین و اروپا فروخته خواهد شد درحالی‌که عرضهٔ ID هاچ‌بک صرفاً به بازار اروپا محدود خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد تولید محصولات الکتریکی خانوادهٔ ID فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۹ با هاچ‌بک ID شروع خواهد شد و تا سال ۲۰۲۲ ادامه یافته و با مدل ID Buzz به پایان خواهد رسید. تولید مدل‌های Cross، Lounge و AEROe نیز بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. با توجه به مشخصات قوای محرکهٔ ID هاچ‌بک انتظار می‌رود این ماشین ۱۷۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و بتواند با یک‌بار شارژ باطری‌ها مسافتی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فولکس باز هم خوش خواهد درخشید من که بهش ایمان دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا