فولکس واگن

سونامی الکتریکی فولکس‌واگن، تأیید تولید کانسپت سدریک

به تازگی کنفرانس رسانه‌ای سالانه فولکس‌واگن در برلین آلمان برگزار شده و در آن اطلاعات جدیدی درباره برنامه‌های محصولات الکتریکی این خودروساز بزرگ ارائه شده است.


مدیرعامل فولکس‌واگن آقای ماتیاس مولر در گفت‌وگو با برخی از اصحاب رسانه گفته است:

امسال ۹ خودروی جدید تولید خواهیم کرد که سه تای آن‌ها کاملاً الکتریکی خواهند بود و به ۸ خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی ما ملحق خواهند شد.


فولکس‌واگن به جزئیات دقیق برنامه‌های خود اشاره نکرده اما گفته که یکی از محصولات الکتریکی این گروه خودروی آئودی E-Tron خواهد بود که اخیراً پیش‌نمایش آن در نمایشگاه ژنو صورت گرفته است.


سه محصول الکتریکی جدید فولکس‌واگن که در سال جاری عرضه می‌شوند تنها آغاز یک موج عظیم بوده زیرا با آغاز سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی یک خودروی الکتریکی جدید در تقریباً هر ماه خواهیم بود. مولر گفته که این سبد محصولات پر و پیمان نشان دهنده چگونگی تلاش‌های شرکت به منظور عرضه بزرگ‌ترین ناوگان خودروهای الکتریکی در دنیا و بین تمامی برندها می‌باشد.


علیرغم تمرکز روی خودروهای الکتریکی، فولکس‌واگن همچنان به عرضه خودروهای دیزلی متعهد بوده زیرا گفته که پیشرانه‌های دیزلی مدرن بخشی از راه‌حل هستند نه بخشی از مشکل.


مولر در ادامه گفته است:

به عنوان بخشی از برنامه ما حدود ۲۰ میلیارد یورو روی خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیش از ۹۰ میلیارد یورویی روی خودروهای احتراق داخلی در ۵ سال آینده دارد.


اگرچه پیشرانه‌های احتراق داخلی نفس خواهند کشید اما مولر گفته حمل‌ونقل جهانی در آینده به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی رانندگی خودکار تغییر خواهد کرد. این کمپانی در حال آماده شده برای این تغییر است زیرا مولر تأیید کرده کانسپت سدریک وارد خط تولید خواهد شد. این مرد ارشد از اشاره به زمان عرضه خودداری کرده اما گفته که سدریک آرامش و رفاه را برای محصولات ما به ارمغان خواهد آورد.


جدای از اعلام تولید محصولات الکتریکی جدید، فولکس‌واگن گفته سال پیش تعداد ۱۰.۷ میلیون دستگاه خودرو فروخته‌اند و درآمد فروش این گروه خودروسازی با ثبت رکورد جدید به ۲۳۰.۷ میلیارد یورو رسیده است. حتی پس از کسر هزینه‌های مختلف، یکی از مدیران فولکس گفته که این گروه خودروسازی به بهترین سود عملیاتی تاریخ خود دست ‌یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    ((( جدای از اعلام تولید محصولات الکتریکی جدید، فولکس‌واگن گفته سال پیش تعداد 10.7 میلیون دستگاه خودرو فروخته‌اند و درآمد فروش این گروه خودروسازی با ثبت رکورد جدید به 230.7 میلیارد یورو رسیده است. حتی پس از کسر هزینه‌های مختلف، یکی از مدیران فولکس گفته که این گروه خودروسازی به بهترین سود عملیاتی تاریخ خود دست ‌یافته است.))
    به این میگن مدیریت آلمانی
    .
    (( این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیش از 90 میلیارد یورویی روی خودروهای احتراق داخلی در 5 سال آینده دارد. ))
    جالبه چند وقت پیش اعلام کردن ۴۰ میلیارد دلار در حوزه ی خودروهای الکتریکی هزینه کردن
    البته این اعداد و ارقام رو در هیچ خودروسازی ندیده اید و به این زودی ها هم نخواهید دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پارسا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    روزای سخت تسلا داره شروع میشه -___-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    به نظرتون با نیسان سر اسم به مشکل بر نمیخوره نیسان هم یه محصول به اسم سدریک رو چندین سال تولید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا