فولکس واگن

2 هزار شارژر الکتریکی فولکس‌واگن در آمریکا

واحد الکتریک فولکس‌واگن در آمریکا برنامه‌های خود برای نصب ۲ هزار شارژر الکتریکی در آمریکا تا ژوئن سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد.


این شرکت که پس از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن تأسیس شده این شارژرها را در ۵۰۰ جایگاه سراسر آمریکا نصب خواهد کرد. شرکت یاد شده همچنین جایگاه‌های شارژ را در بیش از ۱۰۰ فروشگاه والمارت در ۳۴ ایالت آمریکا راه‌اندازی می‌کند.


بخشی از پروژه جاه‌طلبانه واحد الکتریک فولکس‌واگن ارائه کانکتورهای متفاوت در هر جایگاه شارژ خواهد بود. از جمله این کانکتورها می‌توان به نمونه‌هایی با ظرفیت‌های ۵۰، ۱۵۰ و ۳۵۰ کیلووات و کابل‌های مایع خنک اشاره کرد.


در حال حاضر خودرویی که بتواند به کانکتور بالاتر از ۳۵۰ کیلووات متصل شود وجود نداشته اما آئودی E-Tron و پورشه میشن E از این شارژرهای پرسرعت حمایت خواهند کرد. علاوه بر این ناوگان آینده I.D. فولکس‌واگن نیز از شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات پشتیبانی خواهند کرد.


برای کسب ایده‌ای بهتر دراین‌باره باید گفت سوپرشارژرهای تسلا قدرت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلووات داشته که برای شارژ کامل مدل S (90 کیلووات ساعتی) در یک ساعت کافی است. در تئوری سیستم ۳۵۰ کیلوواتی می‌تواند در هر دقیقه حدود ۳۲ کیلومتر به برد خودروی در حال شارژ اضافه کند. بدین ترتیب در حدود ۱۵ دقیقه می‌توان محدوده حرکتی ۴۸۲ کیلومتری در اختیار داشت.


نشریه درایو می‌گوید جایگاه‌های شارژ شرکت یاد شده هزینه‌ای در حدود ۳۷۰ میلیون دلاری برای ساخت و کاربری خواهند داشت. این شرکت به عنوان بخشی از برنامه پرداخت جرائم دیزل گیت باید سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در زیرساخت، آموزش و دسترسی به خودروهای الکتریکی داشته باشد.


فولکس‌واگن می‌گوید جایگاه‌های شارژ موردنظر در ۱۷ نقطه مترویی و بزرگراه حداقل ۳۹ ایالت تأسیس خواهند شد. این جایگاه‌های بزرگراهی بین ۴ تا ۱۰ شارژر خواهند داشت درحالی‌که جایگاه‌های نصب شده در مترو تعداد ۳ تا ۶ شارژر خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    ماهم سعی می کنیم جایگاه CNG به همه جا برسه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    زیاد نمیشه این جریمه بئونی به هر حال به یک منبع درامد برای فولکس واگن تبدیل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sasi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    و همچنان ایران هییییچ _0_

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا