فولکس واگن

بزرگ‌مرد کوچک؛ بررسی فولکس‌واگن آپ 2016

فولکس‌واگن آپ از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور دارد بنابراین فولکس به‌روزرسانی‌هایی را در بخش ظاهری و قوای محرکه برای این خودرو تدارک دیده است. همان‌طوری که مدل حاضر در بازار هنوز هم یکی از بهترین خودروهای شهری است، مطمئناً برای این نسخه‌ی ارتقا یافته نیز خبرهای مثبتی در راه خواهد بود.

Volkswagen up! 2016
Volkswagen up! 2016
آپ یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های فولکس در انگلستان بوده و حتی با معیارهای امروزی نیز ظاهر تازه‌ای دارد بنابراین به‌روزرسانی‌های محدودی در نمای داخلی و خارجی این خودرو صورت گرفته است.

Volkswagen up! 2016
نمای بیرونی خودرو به خوبی به چشم می‌آید و سپر جلوی بازنگری شده ظاهری عریض‌تر و اسپورت تری را به این خودرو بخشیده و طراحی چراغ‌های عقب نیز نمایی تیز به خودرو داده است. آپ هنوز هم یک خودروی زیبای کوچک است و احساس بیشتری نسبت به رقبایی همچون فیات ۵۰۰ و تویوتا آیگو ایجاد می‌کند. آپشن های شخصی‌سازی معدودی هم وجود دارند که عبارت‌اند از انتخاب طراحی رینگ‌ها و برخی جزئیات دیگر.

Volkswagen up! 2016
همین رویه داخل کابین نیز اعمال شده و آپ یکی از دل‌پذیرترین نماهای داخلی این کلاس را دارد. احساس جاداری در خودرو وجود داشته و کیفیت مواد استفاده شده برای داشبورد و صندلی‌ها تقریباً احساسی همانند یک خودروی حاضر در کلاس بالاتر را تداعی می‌کند. کیفیت رنگ بدنه‌ی بکار رفته در داخل درب‌ها نیز از نظر لمسی حس خوبی دارد.

Volkswagen up! 2016
برای افراد زیادی چشمگیرترین تغییر این خودروی فیس لیفت شده به استفاده از پیشرانه‌ی بنزینی ۱ لیتری توربو مربوط می‌شود. این پیشرانه قوی‌ترین نسخه‌ی استفاده شده در آپ است و قدرت ۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری دارد. با وجود اینکه این پیشرانه‌ی کوچک در خودرویی سبک استفاده شده اما مصرف سوخت کماکان اقتصادی بوده و این خودرو در هر صد کیلومتر ۴.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

Volkswagen up! 2016
این پیشرانه‌ی توربو به خوبی با آپ سبک‌وزن همخوانی داشته و این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۹.۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو به اندازه‌ی گلف GTI نسل اول سریع بوده و از پشت فرمان حس اسپورت بودن به شما دست می‌دهد.

Volkswagen up! 2016
به لطف استفاده از توربو، قدرت خودرو در دورهای پایینی حاصل می‌شود بنابراین سرعت گرفتن با این خودرو آسان است. آپ توربو به‌طور چشمگیری سریع‌تر از هم‌قطاران ضعیف‌تر خود در دنیای واقعی است و رانندگی با این خودرو در شهر و اکثر جاده‌ها هیجان‌انگیز است.

Volkswagen up! 2016
گیربکس ۵ سرعته دستی آپ نیز تعویض‌های نرمی داشته و هیجان‌انگیز عمل کرده و به خوبی با پیشرانه هماهنگ است. شکی وجود ندارد که آپ هنوز هم یک خودروی شهری تاپ است.

Volkswagen up! 2016
در جاده‌هایی با سرعت بالاتر آپ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این خودرو سبک و چابک بوده و سیستم فرمان نیز بالانس خوبی دارد. شاسی خودرو به‌طور گسترده‌ای نسبت به مدل قبلی بدون تغییر باقی مانده بنابراین هیجان زیادی در جاده‌ها نصیب شما خواهد شد.

Volkswagen up! 2016
تکان‌های بدنه‌ی اندک در جاده‌های ناهموار می‌تواند به فراموشی سپرده شود و سواری خودرو راحت و بی‌دردسر است. در سرعت‌های بالاتر البته صدای باد و جاده به داخل کابین راه می‌یابد.

Volkswagen up! 2016
پیشرانه‌های ۷۴ و ۵۹ اسبی تنفس طبیعی نیز هنوز در دسترس هستند و به جرئت می‌توان گفت که آن‌ها نیز هیجان خوبی ایجاد می‌کنند. بسیاری از خریداران با وجود پیشرانه‌های ضعیف‌تر خوشحال خواهند بود و البته این نسخه‌ها برای شهر سریع هستند.

Volkswagen up! 2016
فولکس جنبه‌ی کاربردی بودن این خودرو را از یاد نبرده است. فضای شگفت‌انگیزی در عقب حتی برای بزرگ‌سالان وجود داشته و صندوق‌عقب نیز بد نیست مخصوصاً هنگامی که صندلی‌ها تا شده باشند.

Volkswagen up! 2016
در بخش جلویی کابین مجموعه‌ی جدیدی از دکمه‌ها در اطراف صفحه‌نمایش کوچک خودرو به چشم می‌خورد. صفحه‌ی جدید تنها برای نمایش رادیو و برخی عملکردهای کوچک است اما نمای جالبی دارد. رزولوشن این صفحه بالا بوده و طراحی شیک و تمیزی دارد.

Volkswagen up! 2016
فقط جای شرمندگی است که تنها راه دسترسی به ویژگی‌های بیشتر از طریق گوشی هوشمند پیش بینی شده است. در مدل قبلی تنها یک نگه‌دارنده‌ی گوشی برای استفاده از برنامه‌ی فولکس وجود داشته که اطلاعات ناوبری و داده‌های رانندگی و حتی در صورت امکان دوربین پشتی را نشان می‌دهد.

Volkswagen up! 2016
همه‌ی این موارد درصورتی‌ که از گوشی استفاده‌ی زیادی دارید بسیار خوب خواهند بود اما خب هم‌اکنون بازار چیزی بیش از این را می‌طلبد. استفاده از برنامه بد نیست اما زمانی که سیستم قبلی به خوبی کار می‌کرد، عدم بکار گیری آن در این خودرو عجیب‌وغریب به نظر می‌آید.

Volkswagen up! 2016
خودروی حاضر در تست از تجهیزات سفارشی زیادی بهره می‌برد که از آن‌ها می‌توان به حسگرهای پارک، ترمز شهری خودکار، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره و حتی صندلی‌های گرم شونده اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم صوتی بیتس ۳۰۰ واتی است. حرفی درباره‌ی قیمت این آپشن ها نزده شده اما به نظر نمی‌رسد که چندان ارزان باشند.

Volkswagen up! 2016
قیمت کلی خودرو هنوز در انگلستان اعلام نشده اما احتمالاً بهای آغازی آن از ۸۹۹۵ پوند خواهد بود. این پیشرانه‌ی TSI توربو در صدر مدل‌ها قرار می‌گیرد اما با در نظر گرفتن اینکه سواری آن چقدر خوب است می‌توان حدس زد که انتخاب عالی‌ای خواهد بود.

Volkswagen up! 2016
فولکس‌واگن آپ در زمان عرضه در سال ۲۰۱۱ ثابت کرده که یک خودروی شهری چقدر می‌تواند خوب باشد و امروز نیز انتخاب درخوری است. این مدل به روز شده نمای بهتری داشته و پیشرانه‌ی با ارزش ۱ لیتری توربو سود می‌برد و همچنان لذت سواری و کاربردی بودن و راندمان بالای خود را حفظ کرده است. سال بعد نسخه‌های به روز شده سئات Mii و اشکودا سیتی گو که بر پایه‌ی آپ بنا شده‌اند به بازار خواهند آمد و شاید حتی ارزش بالاتری نیز داشته باشند.

مشخصات فولکس‌واگن آپ ۱.۰ TSI

قیمت: ۱۲۰۰۰ پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۸۹ اسب بخار/۱۶۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۷ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
موعد فروش: سپتامبر ۲۰۱۶

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ...

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگه به احتمال یک بر میلیارد این خودرو وارد بشه با قیمت عادلانه ی 30 میلیون تومن برای قشر جوونی که سرعت میخوان بی رقیب خواهد بود.
    ولی مگه میذارن؟
    ما 206 لکنده سوار میشدیم از شتابش چشامون از کاسه میزد بیرون.
    حیف که فولکس واگن در ایران حضور نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حداکثر سرعتش خوبه
      مصرف سوختش هم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خسته شده

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    قمیت 12 پوند یعنی پنجاه هزار تومن؟!!!!!!!!!!!!
    من دویست تا میخوام !!!!!!
    ولی به دور از شوخی ماشینه خوبیه با این قمیت میرزه یعنی تقریبا 9 هزارتا که براش پول داد هم کیفیت داره هم قشنگه خصوصا عقبش شتاب و سرعتشم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. افشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین خوبیه برای ایرانی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. افشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    این وارد بشه جای ال نود خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. xan

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی داخلیش قرن ها از خودروهای دیگه جلوئه ! اینو فیات 500 رو خیلی دوس دارم و دوتاشون تو کابین آرامش عجیبی دارن. فقط از نگاه کردنشون میشه فهمید چقدر آرامش بخشن ! وگرنه اینا جیززززن خطرناکن برای ما متاسفانه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مشخصه چه ماشین خوب و بی دردسریه مخصوصا برای اوناکه که زیاد اهل مسافرت نیستن و خونواده جمع و جور دارن چی بهتر از این ماشین
    البته بهتر بود یه نمایشگر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا