فولکس واگن

بررسی اولیه فولکس‌واگن بیتل دیون مدل ۲۰۱۶

فولکس‌واگن از همه ما می‌خواهد که روزهای خوش گذشته را به یاد داشته باشیم. منظور از این روزهای خوش، هر زمانی قبل از سپتامبر ۲۰۱۵ و گزارش EPA از آلودگی اکسیدهای نیتروژن موتورهای دیزلی این کمپانی است. اگر هنوز برای فراموش کردن این موضوع آماده نیستید، فولکس‌واگن دوست دارد که شما را به دنیای خاطرات سال‌های ۱۹۶۰ میلادی و زمانی که استانداردهای راحت‌تری برای آلودگی وجود داشت، راهنمایی کند. پس از معرفی کانسپت الکتریکی BUDD-e با الهام از «میکروباس»، به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن با این مدل جدید بیتل دیون ، به سراغ یک نوستالژی دیگر برای هواداران رفته است.

2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
بیتل دیون یک سطح تریم متوسط با ظاهری منحصر به فرد است که چهره «باجا» را تداعی می‌کند. این نسخه‌های اصلاح‌شده تیپ ۱ بیتل که با ظاهری شبیه به یک «مایرز منکس» ساخته می‌شدند، می‌توانستند به عنوان یک تپه‌نورد و یا در مسابقات بیابانی استفاده شوند. با اینکه یک مشخصه منحصر به فرد برای این خودروها وجود نداشت، ولی یک «باجا» به راحتی از تریم مشکی بدنه و تایرهای حجیم قابل‌تشخیص بود.

2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
البته مسلماً دلیلی برای استفاده از نام «بیتل دیون» به جای «بیتل باجا» وجود دارد. در واقع، این نامگذاری به دو دلیل انجام شده است؛ اینکه نسبت به مدل استاندارد بیتل، عرض بدنه «دیون» در عقب به اندازه ۵ میلی‌متر افزایش یافته و این به دلیل استفاده از پیش‌آمدگی‌ کوچکتر در چرخ‌ها است. همچنین ارتفاع سیستم تعلیق به اندازه ۱۰ میلی‌متر افزوده شده است. در واقع، دیون برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «مکس دیوانه» آماده شده است. اگر چیزی باعث فروش این مدل شود، مطمئناً فاکتورهایی مانند طرح‌های مشکلی گل‌گیرها و اسپویلر تخت و بلندی است که به نظر می‌رسد از دیگر خودروهای نمادین آلمانی موتور عقب الهام گرفته ششده است. دیون از همان فرمول نسبتاً ریاکارانه‌ای استفاده می‌کند که یک آئودی واگن را به یک «آلرود» و یک وولو واگن را به یک «کراس‌ کانتری» تبدیل کرده و در این میان، شاید فقط از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده نمی‌کند. احتمالاً دلیل وجودی این مدل در این دوره، به خاطر این است که خودروسازان در حال حاضر، همه بر این باورند که هر چیزی می‌تواند یک نسخه «کراس‌اور» داشته باشد.

2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
بیتل دیون ممکن است یک طراحی دورو داشته باشد، ولی خودروی بدی نیست. قابلیت‌های این مدل مشابه مدل‌های دیگر «بیتل» هستند. شیشه‌های بزرگ پنجره‌ها باعث می‌شوند که یک فضای مناسب و دید بسیار خوب در داخل کابین به‌وجود آید. همچنین شرایط سواری و سیستم فرمان آن، کیفیت معمول محصولات فولکس‌واگن را دارد. شما از بین مدل‌های کوپه و کانورتیبل، رنگ‌های بدنه مشکی، سفید یا زرد ماسه‌ای می‌توانید انتخاب خود را داشته باشید، ولی در هر صورت باید از یک موتور توربوی ۱/۸ لیتری چهرا سیلندر و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کنید. شاید تنها مشکل جدّی این خودرو در پدال ترمز آن است که باید به شکلی غیر معمول، آن را کاملاً فشار دهید تا کنترل واقعی بر سیستم ترمز پیدا کنید.

2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
در هر حال، بر خلاف باجا، دیون دنباله‌ور نسخه‌های ویژه ضعیفی است که اخیراً از بیتل عرضه شده است؛ از جمله بیتل دنیم، فندر ادیشن و کلاسیک. در نتیجه می‌توان تا اندازه‌ای مدل بعدی را پیش‌بینی کرد. اگر فولکس‌واگن نتواند مشکل فروش دوباره مدل‌های TDI را در بازار ایالات متحده حل کند، شاید بخواهد با ارائه «بیتل دیزل ادیشن»، یاد روزهای گشتاور بالا و کم‌مصرف را زنده کند؛ البته با یک پیشرانه باتری الکتریکی با آلودگی صفر.

2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
2016 Volkswagen Beetle Dune
۲۰۱۶ Volkswagen Beetle Dune
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه یا کانورتیبل.
  • قیمت مدل کوپه: ۲۴۸۱۵ دلار، مدل کانورتیبل: ۳۰ هزار دلار (تخمین).
  • نوع موتور: DOHC چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک آهنی و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۴۹/۵ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۵۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۲۸۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۲۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸۸ – ۱/۵۰۱ متر.
  • وزن کلی(تخمین): ۱۳۸۳- ۱۴۷۴ کیلوگرم.
تخمین عملکرد:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴- ۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱ – ۲۱/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۷ – ۱۵/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۰۱/۱۷ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴۱ لیتر در شهر و ۶/۹۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اه اه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امير علي

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    به نظر من جولیتا بهتره از لحاظ دینامیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به به

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    حالا هی برین با پژو قرار داد ببندید….ولکس واگن بزرگ ترین کمپانی دنیا رو ول کردن رفتن دنبال پژو…البته بماند که اگه اینو مونتاژ کنن میشه همون فولوکس قدیمی خودمون با قیمت چند ده برابر….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      اصلا بحث فولکس یا پژو و … اینا نیس !
      اینها با هر شرکتی قرارداد ببندن محصول اون شرکت را به لجن میکشن از نظر کیفیت و دست آخر هم 4-3 برابر قیمت جهانی تقدیم مردم شریف میکنن !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. king 918

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اره والا کاش حداقل از این بیتل وارد کنن با قیمت مناسب بخدا از نزدیک یه رخ داره نامرد ……..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    والا یکی وارد کردن با قیمت اولیه بالای 200 میلیون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. صائب

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیتربیت ها گلدون وسط داشبُردِشو که تو مدلهای قبل داشت برداشتن :-( :-( :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یکی از سوالات لا ینحل بشریت از دوران کرتاسه تا الان همواره این بوده
    علت قیمت 400 میلیونی این ماشین تو ایران چیه؟ من که داغون شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مگه 400 میلیونه؟ با 200 میلیون یه توربو دست دو کمپ کارکردشو میشه خرید به راحتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. omid

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    داغ این خودروها رو به دلمون گذاشتن خدا داغ رو دلشون بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر.عارف

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    آقای حسینی الان شما میخواستی این ماشین را معرفی کنی یا شرکت فولکس بکوبی و دق دل خالی کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      امیر خان من این سوال شمارو ماههاست که از ایشون دارم ولی هیچوقت پاسخمو ندادن آمریکایی ها هم اگر ول کنن ایشون ول بکن نیست من موندم برای بقیه شرکت ها چرا ایشون دلسوزی نمیکنن و خبر نمیزارن یعنی واقعا وجود نداره؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. امیر عزیز، این مطلب عینا از مجله معتبر کار اند درایور ترجمه شده است. خوشبختانه نویسندگان ما خصوصا آقای انیس حسینی تعصبی به برندها ندارند و تنها از بعد اطلاع رسانی به مطالب نگاه می کنند.
      حتما اگر فضای بازتری برای حضور خودروهای روز دنیا در ایران ایجاد شود، به جای گرایش احساسی به نام ها، به کارکردها و ویژگی ها توجه بیشتری خواهد شد.
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        سردبیر عزیز و محترم گرچه جناب حسینی در مورد ماشین های آلمانی دیگه هم مطلب گذاشتن و شخصا تشکر میکنم از زحماتشون ولی چرا در مورد شرکت های دیگه و رسوایی هاشون نظیر سوئیچ های جنرال موتورز اصلا مطلبی نذاشتن یا حتی خود پدال که زحمت زیادی و میکشید برای کاربران و بازدید کنندگان هیچ پست مخصوصیو نذاشتید گرچه وظیفتون نیست و میدونم با عشق دارید کار میکنید و این خودش برای شخص من کافیه تا هم جوابمو گرفته باشم و بابت زحماتتون تشکر ویژه بکنم از شما و بقیه نویسندگان و دوستانتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر.عارف

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (876 ديدگاه)

        من چون نگاه و مقاله های آقای حسینی را دوست دارم و بارها از نوع نگاهشون تشکر کردم .دلیل اصلی اعتراض من به این مطلب سابقه بی طرف ایشان بود. و در آخر بدور از هر گونه برداشت منفی هم سایت و هم نوع نگاه بی طرف آقای حسینی را دوست دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. moein

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از اون بچگیم هر وقت نیگاش می کردم فکر می کردم برادر پورشش بخاطر چراغ های جلوش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohsen

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حميد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم SUV این ماشین خیلی قشنگ بشه
    یادمه بچه بودیم اقوام داشتند سوار میشدیم سیستم خنککاری موتور هوا خنک بود و باید تند میرفتی داغ نکنه
    داشبوردش خیلی شبیه مدل قدیمی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین بیخودیه از نظر طراحی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید جهرمی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    بیتل و مینی و فیات 500 قبلا برای قشر سطح پایین جامعه در نظر گرفته شده بودن. اما نسل های کنونیشون با این قیمتایی ک دارن از این هدف دور شدن و بدرد کسایی میخورن ک دنبال ماشین متفاوت و نوستالژیک میگردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    برای دوستان علاقه مند به بیتل

    http://motori.in/volkswagen-beetle-history-in-iran-and-germany/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. H.taaj

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوستان چطوری ممکنه طول ماشین 4.28 باشه و فاصله محوری 4.58 تا !!!!!!!! اعتقاداتم زیر سوال رفت …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا