فولکس واگن

پشت فرمان فولکس‌واگن توارگ R مدل 2021

شاسی بلندهای بزرگ و پرفورمنس پیام مصرف سوخت کم و دوستی با محیط‌زیست را ارسال نمی‌کنند. البته علیرغم نصب نشان R روی درب پشتی این فولکس‌واگن توارگ جدید و فول، ژرمن‌ها مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند.

در تئوری هدف از الکتریکی سازی محصولات افزایش لذت رانندگی و درعین‌حال قربانی نکردن راندمان و مصرف سوخت است به همین خاطر این توارگ R با قیمت ۷۱۹۹۵ پوند به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی ۳۳۵ اسبی و پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری و باتری ۱۴.۳ کیلووات ساعتی تجهیز شده تا در نهایت قدرت ترکیبی ۴۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید کند. نتیجه کار هم کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای است که برای خودرویی با ابعاد و وزن توارگ R رکورد احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

البته این نسخه پرچم‌دار از توارگ آن‌قدرها هم که انتظار می‌رود احساس اسپورتی نداشته و وزن سیستم هیبریدی اصلی‌ترین دلیل است چراکه روی واکنش و پاسخ خودرو تأثیر منفی داشته است. شاسی خودرو گاهی اوقات در همراهی با نیازهای شما به تقلا می‌افتد و علیرغم عبور از پیچ‌ها بدون وجود تکان های زیاد اصلاً حس دینامیکی ندارد.

سیستم چهار چرخ محرک ۴MOTION می‌تواند تا ۸۰ درصد نیرو را به اکسل عقب بفرستد اما در واقعیت این حس وجود ندارد و شما هم نمی‌توانید از تنظیمات آن در دنیای واقعی بهره ببرید؛ اما خب با توجه به وزن و ابعاد توارگ R باید گفت عملکرد کلی محصول نونوار شده فولکس خوب است.

بهترین عملکرد و سواری این خودرو در سرعت‌های متوسط و استفاده از گشتاور پیشرانه الکتریکی برای پشتیبانی از نیروگاه ۶ سیلندر نرم است. به این ترتیب توارگ R بیشتر ریلکس بوده و عجله و فشار کمتری داشته و کمک پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود رفاه و آسایش بیشتری در کابین وجود داشته باشد.

هوشمندی قوای محرکه نیز به این معنی است که پاس‌کاری نرم و خوبی بین پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی صورت می‌گیرد و مصرف سوخت پایین خودرو روی هزینه‌های مربوط به مالیات نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

رقبایی همچون ب ام و X5 xDrive45e با باتری بزرگ‌تر و شعاع حرکتی بیشتر در حالت الکتریکی عرضه می‌شود و این در حالی است که توارگ R مزیت‌هایی احتمالی از نظر کاهش مصرف سوخت در مقایسه با مدل‌های بنزینی یا دیزلی هم سایز خود دارد. هرچند کیفیت سواری توارگ R را نمی‌توان نقطه قوت آن دانست.

این خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند اما در عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها کاملاً متوجه آن‌ها خواهید شد. وزن بالا نیز روی این مساله تأثیر داشته و باتری با وزن اضافی خود باعث شده سواری توارگ R خشک تر حس شود. در نرم‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق پایدار و نرمی نسبتاً خوبی وجود داشته اما دست‌اندازهای موجود در میانه پیچ‌ها با واکنش عصبی خودرو مواجه خواهد شد.

بازهم باید گفت توارگ R مناسب سرعت‌های متوسط و بزرگراهی است اما این با ذات مدل‌های R در تضاد است. به نظر می‌رسد این خودرو به نوعی قربانی شده زیرا نه کیفیت سواری لوکس یک شاسی‌بلند گران‌قیمت را ارائه می‌کند و نه درگیری و هیجان سواری یک خودروی چهار چرخ محرک را.

اما توارگ R ویژگی‌های خاص خود را دارد. نمایشگر مرکزی بزرگ و ۱۵ اینچی عملکرد خوبی داشته و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هم گرافیک تیز و سطح بالایی را به نمایش می‌گذارد. کیفیت کابین نیز بالا بوده هرچند برخی کمبودها در خودرویی با این قیمت وجود دارد.

از نظر تکنولوژی و تجهیزات کمبودی وجود نداشته و می‌توان به مواردی همچون ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های اسپورت و چرمی با عملکرد گرم و سرد کننده، ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه چهار ناحیه‌ای، طیف وسیع سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و… اشاره کرد.

شاسی‌بلند پرچم‌دار توارگ R نه کاملاً اسپورت و نه کاملاً ریلکس بوده و نه به اندازه ب ام و X5 45e سطح بالا و آرام است. X5 شعاع حرکتی و مصرف سوخت بهتری داشته و راحتی و اشرافیت آن با قیمتی مناسب‌تر در دسترس است. توارگ R در واقع خودرویی با نقاط قوت و ضعف خاص خودش است. این خودرو از تکنولوژی مدرنی استفاده کرده و هزینه‌های کمتری نسبت به یک شاسی‌بلند درون‌سوز برخوردار است اما قیمت بالایی دارد.

مشخصات فولکس‌واگن توارگ R

  • قیمت: ۷۱۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو به علاوه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۶ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    نویسنده محترم چقدر تلاش داشت که بگه این ماشین از تمام خوبیها و تکنولوژیهای روز دنیا بهرمند هست ولی من دوستش ندارم و شما هم بهش فکر نکنید . چقدر خواندن بررسی یک نویسنده بیطرف لذت بخش و دارای نکات منفی و مثبت منطقی هست و در مقابل …..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. ارشیاSVJ

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یه لوانته یا استلویو رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی موتور

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      ۲ برابر پول میخواد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza Waffen SS

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        عوضش مصرف سوختش ۳ لیتر در هر صد کیلومتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیرعلی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      توی این بازه قیمتی گزینه های خیلی بهتری هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارشیاSVJ

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (307 ديدگاه)

        ولی هیچ کدوم لوانته یا استلویو نیستن😁😁😁

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. Moon

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      لوانته تو نسخه ی پایش هم از نسخه ی فول این گرون تره و استلویو که کلا کوچک تر از این این یه جورایی اعودی کیو ۷ / پورشه کاین ارزون شدست چون پلتفرمش با اونها یکیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارشیاSVJ

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (307 ديدگاه)

        کلا ۳ هزار پوند ارزونتره از لوانته.
        استلویو هم که با پول این میشه کوادروفولیو رو خرید که عملکردش اینو پودر میکنه
        ولی من لوانته رو ترجیح میدم چون هم خوشگل تره هم وقتی میگی مازراتی دارم همه میرن تو فکر گرن توریسمو
        ولی وقتی میگی فولکس واگن دارم همه میرن تو فکر بیتل و اون ونها که فک کنم بهش میگن تایپ۲🤣🤣🤣

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارشیاSVJ

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (307 ديدگاه)

        لوانتهs اونم نسخه پایه نه.
        میشه ۹۴ هزار دلار.
        چطوری حساب کردیم؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Navid

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      کارکرده هاشونو با قیمت مناسب میتونی بخری (افت قیمتشون زیاده)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که دوستش داشتم،طراحی معقول و جذاب،یه موتور هیبریدی و کلی قدرت و امکانات مناسب و مصرف سوخت بشدت پایین و سامانه چهار چرخ هم ازش یه شاسی بلند عالی میسازه،فقط قیمتش کمی گرونه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4895 ديدگاه)

    تو یکی دو سال اخیر همه طراحیای کراس اوورای فولکس واگن معرکه بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    این ماشین برای کسانی خوبه که
    ۱. همین قدرت و پرفورمنس براشون کافیه
    ۲. ظاهر جذاب میخوان
    ۳. یه راحتی متوسط و امکانات متعادل میخوان
    ۴. دوست دارن مصرف سوختشون کم باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    خوشم میاد از طراحی. موتور خوبی هم داره. البته من خودم به برند فولکس علاقه دارم و اگر روزی دوباره واردات یا حتی مونتاژ این برند توسط ماموت خودرو را داشته باشیم، خیلی دوست دارم گلف یا آرتئون را داشته باشم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده
    نمیدونم چرا از فولکس خوشم نمیاد یعنی از محصولاتش مگرنه که فولکس خیلی غوله،غول خودروسازی اروپا.
    خداروشکر که جناب احمدزاده حالتون خوب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      سلام ممنونم از شما ❤🌷

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        سلام آقا شاهین خوبی؟ چند روز پیش شنیدم کرونا گرفتی خیلی ناراحت شدم حالتون بهتره؟خوشحالم که برگشتید…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. AMG GT R

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    طراحی بینظیری داره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. datsun

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    قیمت بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهردادکمال

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    با این قیمت اس یو وی های امریکایی هست که همه جوره ار این بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد مختاری آذر

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اگه دنبال کیفیت و مهندسی آلمانی هستید این خودرو ارزش داره اگه نه گزینه های دیگری هم وجود دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. صدرا

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان یادتون نره با یک خودرو از امپراتوری خودروسازی جهان طرف هستیم یک.
    دو.خودرو آلمانی از یک شرکت معتبر با لیست بلند بالا از آپشن ها.
    سه.با قوای محرکه درجه یک.
    دیگه چی از این بهتر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا