فولکس واگن

بررسی فولکس‌واگن گلف GTD فیس‌لیفت 2017

مصرف کننده‌های بریتانیایی هاچبک های قدرتمند را دوست دارند اما مالیات‌های سنگین و قوانین کمپانی‌های خودروسازی هنوز هم آن‌ها را مجبور کرده تا بیشتر به سوی خودروهای دیزلی بروند بنابراین جای تعجبی نیست که فولکس‌واگن گلف GTD یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این خودرو است.

db2017au00270_large
هم‌اکنون این خودرو به‌روز شده و همراه با دیگر مدل‌های گلف فیس لیفتی را تجربه کرده است که تا سال ۲۰۲۰ باعث حضور پررنگ‌تر گلف در کلاس خود خواهد شد.

db2017au00269_large
قوای محرکه و شاسی این خودرو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده بنابراین همچنان شاهد پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر هستیم. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. البته آپشن DSG تغییر یافته بنابراین گیربکس دوکلاچه ی تست شده در این تست بجای ۶ دنده‌ی قبلی دارای ۷ دنده است.

در روی کاغذ اعداد اعلامی بسیار گیرا هستند. گلف GTD سه درب با گیربکس DSG می‌تواند در ۷.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین مصرف سوخت خودرو در هر صد کیلومتر ۴.۹ لیتر بوده و خودرو در هر کیلومتر ۱۲۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. حتی نسخه‌ی جدید BlueLine نیز با رینگ‌های کوچک‌تر ۱۷ اینچی وجود دارد که آلایندگی کمتری دارد. این خودرو نسبت به مدل GTI بنزینی مزیت راندمان بالاتری دارد و اگر بخواهید یکی از سریع‌ترین مدل‌های گلف را بخرید،GTD ارزش نگاه کردن را دارد.

db2017au00271_large
این خودرو نیز همانند سایر مدل‌های فیس لیفت شده‌ی گلف بوده و در آن شاهد همان سپرها و چراغ‌های جلوی جدید و البته برخی ویژگی‌های جدید دیگر هستیم. این خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید استفاده کرده و سیستم تعلیق اسپورت آن نیز حسی و حالی خاص دارد. از تجهیزات دیگر GTD فیس لیفت می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نشان‌دهنده‌های دیجیتال با صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی، صندلی‌های اسپورت و چراغ‌های جلو و عقب LED اشاره کرد.

db2017au00274_large
سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز ارتقا یافته است و صفحه‌نمایش آن اندازه‌ی ۸ اینچی داشته و از سیستم ناوبری بهره‌مند است.

در روی جاده گلف GTD یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی گلف را ارائه می‌کند. گیربکس دو کلاچه ی جدید خودرو احساس تعویض‌های سریع‌تری داشته و به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر از نسخه قبلی است.

db2017au00272_large
اگر بخواهید خودتان دنده‌ها عوض کنید می‌توانید حالت دستی DSG را انتخاب کنید که دور پیشرانه را کم بالاتر می‌برد و بعد از آن دنده‌ها را می‌توانید از روی پدال شیفترهای غربیلک فرمان تعویض کنید. اگرچه صدای برخاسته از پیشرانه خوب است اما هرگز جذابیت صدای تولید شده توسط پیشرانه‌ی بنزینی توربو را نخواهد داشت.
البته خودرو در سرعت‌های بزرگراهی خونسرد بوده و صدای باد و لاستیک چندانی به کابین راه نمی‌یابد.
شما کمی وزن بیشتری را در دماغه می‌توانید احساس کنید اما در کل ترکیب مناسب سیستم تعلیق سفت‌تر و سیستم دیفرانسیل الکترونیکی XDS که در پیچ‌ها هر چرخ را کنترل می‌کند باعث می‌شود در راه‌های پرپیچ‌وخم GTD پاسخ‌های سریع‌تری داشته باشد.

db2017au00265_large
فرمان دقیق و بالانس شده‌ی خودرو به شما کمک می‌کند تا با اعتمادبه‌نفس و دقت مناسب وارد هر پیچ شده و حتی در سرعت‌های بالا نیز پایداری خوبی دارد. اگرچه کیفیت سواری خودرو کمی ناراحتی را ایجاد می‌کند اما در سفرهای طولانی راحت باقی می‌ماند.

db2017au00273_large
مفهوم هاچبک قدرتمند دیزلی مطمئناً به خاطر شرایط خاص زمانی ایجاد شده اما گلف GTD چنین ایده‌ای را به خوبی اجرا کرده و عملکرد خوبی دارد. این خودرو ارزان نیست اما قادر است در راه‌های پرپیچ‌وخم هیجان زیادی را ایجاد کرده و البته در بزرگراه‌ها نیز راحتی کافی را ارائه کند. همچنین آلایندگی کم خودرو می‌تواند آن را یک انتخاب جذاب برای راننده‌های علاقه‌مند کند؛ و خلاصه اینکه این خودرو قابلیت استفاده‌ی همه‌روزه‌ی یک گلف را دارد و در کل آن را به همه‌کاره‌ی قوی تبدیل می‌کند.

مشخصات گلف GTD DSG

قیمت: ۲۸۴۸۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: ۱۸۱ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    با اینکه المانی دوست نیستم ولی خداییش خعععلی زیباس این خععععلی
    فقط یکم گرون نیست؟
    فک میکردم نهایت 23000-24000 پوند باشه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      نسخه gti که بنزینی هست و 220 اسبه قیمتش 26000دلاره که اگه بیاد ایران حدود 200 تا 220 تومن در میاد. واقعا پیگیرش هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        ایشالا که بیاد و بخریش رامتین جان :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          انشالله. فعلا منتظر ثبت نام 2008 هستم. اما شنیده ها حاکی از اینه که در پاییز امسال عرضه میشه. فکر میکنم در رنج 100 تومن گزینه ارجحه. چرا که موتور 165 اسبیش جذابه با وزن کم خودرو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اگر در این سگمنت زیباترین نباشه ، قطعا یکی از زیباترین هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    از فولکس واگن گلف و بیتل رو خیلی دوست دارم
    یادمه تو نیدفور اسپید همیشه گلف میخریدم
    عقب و داخلش رو بیشتر دوست دارم تا جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا