فولکس واگن

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پاسات GTE استیت جدید

فولکس‌واگن پاسات تمامی شاخصه‌های لازم برای تبدیل شدن به خودرویی خوب را دارد اما فهمیدن اینکه دقیقاً از یک خودروی خانوادگی چه می‌خواهید انگیزه‌ی مهم بسیاری از خریداران است. فقط کافی است این موضوع را از حدود ۳۰ میلیون نفری که پاسات را از سال ۱۹۷۳ تاکنون خریده‌اند بپرسید.


بنابراین معرفی پاسات ۲۰۱۹ فیس لیفت شده با همان خطوط تیز همیشگی قطعاً اتفاق خوبی می‌باشد. شایان ذکر است پیشرانه‌های پاسات هم تغییری نداشته‌اند اما خب بهتر از قبل هستند.


پیشرانه‌های دیزلی این خودرو از نوع ۱.۶ و ۲ لیتری هستند و قدرت آن‌ها از ۱۱۸ تا ۲۳۷ اسب بخار متغیر است. پیشرانه‌های بنزینی نیز همگی از نوع توربو بوده و نسخه‌ی ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۸ یا ۲۶۸ اسبی در دسترس مشتریان می‌باشند. البته فولکس‌واگن پیش‌بینی می‌کند مدل ۲ لیتری ۱۴۸ اسبی دیزلی همچنان پرفروش‌ترین مدل پاسات باشد. همچنین انتظار می‌رود مدل پلاگین هیبریدی پاسات GTE به‌روز شده یک چهارم فروش این خودرو در بریتانیا را به خود اختصاص دهد.


به راحتی می‌توان دلیل این موضوع را فهمید. مدل GTE فیس لیفت شده از بهبود ۳۰ درصدی در برد الکتریکی خود برخوردار بوده و اگرچه فعلاً مشخصات مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی آن اعلام نشده اما مالیات تخصیص یافته به آن علیرغم رسیدن قدرت خودرو به ۲۱۵ اسب بخار کم خواهد بود.


بالاتر از همه‌ی این‌ها تکنولوژی‌های بکار رفته در پاسات GTE است به گونه‌ای که این خودرو از حالت‌های رانندگی نیمه‌خودکار با کروز کنترل تطبیقی سود می‌برد. این سیستم می‌تواند به‌صورت خودکار سرعت خودرو را تنظیم نموده و حتی در پیچ‌های پیش رو نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. یک هدآپ دیسپلی، شارژ بی‌سیم خودرو، اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در دسترس خواهند بود هرچند احتمالاً برای استفاده از آن‌ها باید پول بیشتری بپردازید.


اما فولکس‌واگن قول داده علیرغم اعمال همه‌ی این تغییرات قیمت GTE فیس لیفت را کمتر از مدل قبلی کند بنابراین انتظار می‌رود قیمت پایه‌ی GTE سدان حدود ۳۶ هزار پوند باشد هرچند قیمت مدل استیت حدود ۲ هزار پوند بیشتر خواهد بود.


پاسات GTE استیت همچون ظاهر خودرو سواری محکم اما دقیقی دارد. این خودرو در حالت الکتریکی نیروی باتری ۱۳ کیلووات ساعتی را می‌گیرد و به نظر می‌رسد می‌توان در شرایط خوب و استاندارد به برد حدود ۵۰ کیلومتری آن رسید. شارژ خودرو با شارژر استاندارد حدود ۳.۵ ساعت طول خواهد کشید که حدود ۲ ساعت بیشتر از زمان شارژ سریع‌تر می‌باشد.


شما همچنین می‌توانید نوع شارژ باتری را انتخاب کنید که این ویژگی برای افرادی که در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند بسیار خوب است. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری TSI این خودرو نرم و قوی بوده و در سرعت‌های بزرگراهی نیز بسیار آرام و بی‌صداست. گیربکس ۶ سرعته ی DSG فولکس گاهی اوقات از تعویض دنده‌ها شانه خالی می‌کند و این وضعیت در حالت معکوس‌ها بیشتر به چشم می‌خورد اما خب در اکثر موارد نرم عمل کرده و مناسب رانندگی بی حاشیه و آرام است.


زمانی که به جاده‌ای هیجان‌انگیز برسید می‌توانید این پاسات پلاگین هیبریدی را در حالتی قرار دهید که پاسخ‌های پدال گاز و گیربکس تیزتر شده ولی خب صدای مصنوعی پیشرانه به داخل کابین فرستاده خواهد شد.


صادقانه باید گفت پاسات GTE خودروی اسپورتی نیست و در زمان رانندگی هیجان‌انگیز تنها نوشته‌ی بوست در پشت آمپرهای دیجیتالی ظاهر خواهد شد که خیلی هم به چشم نمی‌آید.


پاسات خودرویی بزرگ و سنگین بوده و حتی در صورت وجود دامپرهای تطبیقی سفارشی نیز می‌توانید وزن آن را حس کنید. البته نمی‌توان گفت سواری پاسات بد است. رمان خودرو گاها وزن بالایی داشته و حس چسبندگی چرخهای جلو را به راننده منتقل می‌کند و اگرچه در بدنه تکان هایی دیده می‌شود اما می‌توانید با آن رانندگی خوب و رضایت بخشی داشته باشید.


اما پاسات بیش از همه خودرویی راحت برای رانندگی روزمره بوده و این دقیقاً همان چیزی است که باید باشد. شاید با دوست داشتیم سیستم تعلیق این خودرو صدای کمتری داشته باشد اما خب با وجود کیفیت کابین بالا، صفحه لمسی ۸ اینچی و قوای محرکه‌ی هوشمند، پاسات در کل خودرویی کارا و جادار است.

نسخه‌ی استیشنی که در تست حاضر بوده طبق پیش‌بینی‌ها محبوب‌تر از مدل سدان خواهد بود. باتری‌های این خودرو تأثیری روی محفظه بار ۴۸۳ لیتری نداشته‌اند هرچند فضای لاستیک زاپاس اشغال شده است.


ارتفاع بارگیری محفظه بار عقب پایین بوده و همچنین می‌توان به راحتی صندلی‌های عقب را خواباند که این امر باعث افزایش فضا خواهد شد. در کل باید گفت پاسات دقیقاً حس و حال یک استیشن خانوادگی را داشته ولی از مزیت‌های قوای محرکه‌ی الکتریکی در شهر هم بهره برده است.

به عنوان گزینه‌ی مدنظر خانواده‌هایی که به دنبال یک استیشن با آلایندگی و مالیات پایین هستند، فولکس‌واگن پاسات GTE خودرویی مناسب، کم‌مصرف و جادار است و احتمالاً انتخاب اول اکثر خریداران در این کلاس خواهد بود.

مشخصات فولکس‌واگن پاسات GTE استیت

  • قیمت: ۳۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی-الکتریکی هیبرید
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۵ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۶ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۲ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. L-H-P-TT

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ظاهری ارام و زیبا ، همون چیزی که از فولکس انتظار میره ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه دیگه کی این نعش کش ها رو میخره

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. فرامرز

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      چرا نخرن؟

      مزایا نسبت به هاچ بک ها:
      حجم صندوق خیلی بیشتر. تعادل بالا تو سرعت های بالا (بخاطر توزیع وزن مناسب تر). راحتی بیشتر مخصوصاْ رو آسفالت بی کیفیت.

      مزایا نسبت به سدان ها:
      حجم صندوق بیشتر و کاربردی بودن خیلی بالاتر
      دید عقب بهتر
      مناسب برای افرادی که حیوان خانگی دارن

      البته معایبش رو هم داره مثل دلچسب نبودن طراحی یا در بعضی موارد گرونتر بودن و سنگین تر بودن. ولی خب تو اروپا به مزایاش بیشتر بها میدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    مصرف رو زده دو لیتر در صد کیلومتر!!!! دو لیتر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا