فولکس واگن

پشت فرمان کوچولوی بامزه فولکس: آپ GTI مدل 2020

این فولکس‌واگن آپ GTI است. ژرمن‌ها مدل سال ۲۰۲۰ این هاچبک داغ اما کوچک را با تغییرات حداقلی روانه بازار کرده‌اند ولی آپ GTI می‌تواند با استانداردهای آلایندگی جدید برخورد دوستانه‌ای داشته باشد.

فولکس آپ GTI

آپ خودرویی هشت‌ساله است اما مدل GTI تر و تمیز و تازه به نظر می‌رسد. رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، عناصر قرمز رنگ روی جلوپنجره، کالیپرهای ترمز و لوگوی GTI و سپر جلوی متفاوت، بال عقب بزرگ‌تر و خروجی‌های اگزوز کرومی همه و همه برخی از ویژگی‌های متمایز این کوچولوی دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. همچون گذشته این خودرو در دو فرم سه و پنج درب عرضه می‌شود.

فولکس آپ GTI

داخل کابین نیز مثل همیشه تمیز، ساده و بی‌آلایش است. البته کابین GTI خاص‌تر از نسخه استاندارد آپ حس شده و دلیل آن نیز صندلی‌های پارچه‌ای و فرمان D کل با دوخت های قرمز هماهنگ با داشبورد می‌باشد. خود فرمان تنظیمات زیادی نداشته که خب برای خودرویی شهری عادی است اما شاید برخی افراد قدبلند در یافتن موقعیت رانندگی ایده آل خود به مشکل بر بخورند.

فولکس آپ GTI

همچون گذشته آپ فاقد سیستم اطلاعات سرگرمی مرسوم خودروهای امروزی بوده و رانندگان بجای آن می‌توانند برنامه گوشی هوشمند و نقشه‌ها را دانلود کنند. با استفاده از ارتباط بلوتوث و ارتباط روی داشبورد، راننده می‌تواند به ناوبری، مدیا و عملکردهای سفری دسترسی داشته باشد. این سیستمی عجیب بوده و اگر گوشی هوشمندتان به حد کافی قوی باشد بهتر است از آن استفاده کنید.

فولکس آپ GTI

پیشرانه ۱ لیتری توربوی بنزینی آپ GTI قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری تولید کرده و از این نظر تغییری را در مدل سال ۲۰۲۰ نمی‌بینیم. اگرچه قدرت پیشرانه خیلی به چشم نمی‌آید اما در خودرویی با وزن ۱۰۷۰ کیلوگرمی شاهد عملکرد سرزنده‌ای هستیم. در کل راندن یک هاچبک کوچک سه سیلندر که از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند لذت خاص خودش را دارد.

فولکس آپ GTI

گشتاور پیشرانه در دور نسبتاً گسترده‌ای پخش شده و بنابراین پیشرانه محدودیتی از نظر شتاب گیری نداشته ولی نکته‌ای که وجود دارد انتقال صدای مصنوعی پیشرانه از طریق بلندگوها به کابین است که شاید باب میل همه نباشد.

فولکس آپ GTI

کمبود سرعت زیاد در جاده شما را تشویق می‌کند تا در پیچ‌ها جسورانه‌تر عمل کنید. بدنه‌ی نازک خودرو نه تنها برای رانندگی در شهر خوب است بلکه باعث می‌شود در جاده‌ها کاملاً وسط لاین حرکتی بمانید. در کل حس متمایزی نسبت به خودروهای پرفورمنس و شاسی بلندهای بزرگی که کل جاده را به خود اختصاص می‌دهند خواهید داشت.

فولکس آپ GTI

البته یک یا دو موضوع درباره تجربه رانندگی با آپ GTI وجود دارد. سیستم کنترل پایداری نکته اصلی است که کمی بیش از حد علاقه دارد در امر رانندگی خشن دخالت کنند و راهی هم برای خاموش کردن آن وجود ندارد. گیربکس در اکثر اوقات عملکرد خوبی داشته اما وقتی تحت‌فشار قرار گیرد شاید کمی ناهنجاری از خود نشان دهد.

فولکس آپ GTI

این دو موضوع به همراه فرمانی نسبتاً کرخت شاید باعث شوند سواری بسیار خوبی ایجاد نشود اما این موضوع نباید مانع جاری شدن خنده بر لبان راننده آپ GTI شود.

فولکس آپ GTI

رینگ‌های ۱۷ اینچی باعث شده‌اند سواری خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد کمی بی‌قرار باشد اما این خودرو اکثراً سواری نرم و راحتی دارد. پارک خودرو هم کاملاً راحت بوده ولی محفظه بار ۲۵۱ لیتری آن کوچک‌تر از فورد فیستاست.

این خودرو کم‌مصرف‌تر از قبل شده و در جدیدترین تست‌ها مصرف ۵.۳ لیتری را بر جای گذاشته است. به نظر می‌رسد این عدد در دنیای واقعی هم کاملاً دست‌یافتنی است و به همین خاطر آپ GTI خودرویی کم‌هزینه می‌باشد.

البته باید به قیمت بیشتر GTI اشاره کنیم. بهای مدل سه درب برابر با ۱۵۸۹۵ پوند بوده و مدل پنج درب ۴۰۰ پوند گران‌تر است. فولکس واکن هنوز هم بیش از هزار پوند ارزان‌تر از سوزوکی سوئیفت اسپورت می‌باشد، خودرویی که در خط مستقیم سریع‌تر اما در پیچ‌ها نا آرام تر است.

فولکس آپ GTI

لیست مناسب تجهیزات نیز می‌تواند با چند آپشن دیگر پر و پیمان تر شود. خودروی حاضر در تست از کروز کنترل، حسگرهای پارک و دوربین دنده‌عقب با قیمت کل ۴۳۰ پوند سود برده است. اگرچه سیستم تهویه مطبوع به‌صورت استاندارد وجود دارد اما با پرداخت ۲۷۰ پوند می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای دیجیتالی دست یافت.

در دورانی که خودروهای زیادی با قدرت‌های احمقانه و ابعاد بسیار بزرگ عرضه شده و جاده را برای بسیاری از کاربران بی‌استفاده می‌کنند، فولکس‌واگن آپ GTI ثابت می‌کند که می‌توان در سرعت‌های مطمئنه هم لذت زیادی را تجربه کرد. بله این خودرو کمی گران‌تر از قبل شده اما تجهیزات بیشتری هم دارد؛ و خودروهای معدودی می‌توانند چنین لذتی را با این مبلغ ارائه کنند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علیx76

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    تقریبا هم قیمت ۲۰۷ صندوقدار اتو :)))

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من اینو ترجیح میدم هم جمع و جوره هم یه تنوعی میشه خسته شدیم بس که پژو و پراید تو خیابونا دیدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فولکس هم کپی کار شده ها!! سوئیچ آپ رو از رو سوئیچ سمند کپی کرده???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خبثتی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا فولکس واگن حدود ۲۰ سالی میشه این سویچو میزنه.
      داییم ون کدی داره مسافرکشی میکنه. تاریخچه همه چیشو در اوردم. فولکس واگن ۲۰ سالی میشه طراحی سوییچهاشو عوض نکرده
      اون موقعا که تازه خریده بود صفر تا صد ماشینو در اوردم. مخصوصا سویچشو. با دکمه باز میشه و یه بارم باطریشو عوض کردم. یادمه گفته بودن برا عوض کردن باطری باید به شرکت مراجعه کنیم تا متخصص باطری رو عوض کنه. اونم دویست سیصد هزار تومن پول میگیره.
      رفتم تو یوتوب فیلم تعویض باطری سوییچو پیدا کردم و خودم عوض کردم. تا الانم کار میکنه
      اینایی که باطری عوض میکنن کانال سوییچ بهم میریزه به خاطر اینه که موقع عوض کردن رو اون سیم پیچی که نقش انتن رو داره ضربه میزنن یا کاری میکنن اتصالی پیش میاد. موقع تعویض باطری حتما دستکش ازمایشگاهی پلاستیکی یا دستکش ظرفشویی دست کنین و با یه پنس پلاستیکی باطری رو در بیارین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    تو ماشین کوچولوها فقط فیات 500
    حالا چه اون قدیمیه و یا این جدیده که معرفی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ماشینای کوچولوی جمعو جورو خیلی دوست دارم البته رنگ قرمزشو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا