فولکس واگن

تجربه رانندگی با نسل هشتم فولکس‌واگن گلف افسانه‌ای

اگر در دوران قرنطینه حسابی کلافه شده‌اید همین‌جا با ما همراه شوید! این هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف افسانه‌ای است که ما پشت فرمانش نشسته‌ایم. لوکس‌تر؟ بله. رضایت‌بخش‌تر؟ قطعاً. کم‌مصرف‌تر؟ حتماً. بسیار متفاوت؟ شوخی نکنید! شاید دنیا هم‌اکنون در وضعیت متفاوتی قرار داشته باشد اما گلف جدید همچنان یک گلف است! این خودرو تکامل یافته است، همین!

فولکس‌واگن گلف

این موضوع به ویژه درباره نسل هشتم گلف صدق می‌کند که همچنان بخش اعظم پایه و اساس نسل پیشین خود را حفظ کرده اما خب تغییرات رخ داده در آن نیز بسیار چشمگیر بوده‌اند. فولکس لحظه‌به‌لحظه به عرضه هاچبک تمام الکتریکی ID.3 نزدیک می‌شود و بنابراین نیم‌نگاهی هم به همپوشانی این دو خودرو در بازار دارد.

فولکس‌واگن گلف

مدل‌های بنزینی گلف شامل یک نسخه ۳ سیلندر ۱ لیتری با قدرت ۱۰۹ اسب بخار و نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با خروجی‌های ۱۲۸ یا ۱۴۸ اسب بخار می‌باشد؛ و اگر علاقه به داشتن گیربکس دوکلاچه دارید می‌توانید هر یک از پیشرانه‌ها را با تکنولوژی eTSI هم سفارش دهید که به یک استارتر/ژنراتور ۴۸ ولتی مجهز شده است. این سیستم از انرژی ذخیره شده در زمان ترمز گرفتن برای کمک به سیستم استارت/استاپ و کاهش بار کاری پیشرانه استفاده می‌کند.

فولکس‌واگن گلف

کم‌توان‌ترین نسخه از پیشرانه eTSI اواخر امسال عرضه خواهد شد اما مدل eTSI 150PS در دسترس بوده و آمار و ارقام ارائه شده توسط آن امیدوار کننده به نظر می‌رسد. گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری این پیشرانه از دور ۱۵۰۰ در دسترس بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه‌ای می‌شود. مصرف سوخت این نسخه نیز حدود ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

فولکس‌واگن گلف

در جاهای دیگر همچون همیشه گلف بجای دگرگونی اساسی تنها ارتقا یافته است. این خودرو اندکی طویل‌تر از قبل بوده و چند میلی‌متری هم به فاصله بین محوری اضافه شده است. بی‌شک سرنشینان بخش عقب راحت‌تر از قبل خواهند بود. پروفایل کلی خودرو به ویژه ستون‌های C خاص گلف بوده اما شاید عادت کردن به نمای جلو کمی زمان ببرد. در این بخش چراغ‌های بسیار نازک زیر نواری کشیده نصب شده‌اند.

فولکس‌واگن گلف

البته فولکس تریم های گلف جدید را دستخوش تغییر کرده است. تریم ها با مدل لایف شروع می‌شود که دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰ اینچی است.

فولکس‌واگن گلف

مدلی که ما تست کردیم از نوع استایل بود که به رینگ‌های ۱۷ اینچی، صندلی‌های جلوی اسپورت، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و چراغ‌های جلوی ارتقا یافته مجهز شده است. افرادی که خواهان ظاهر اسپورت تر بدون پرفورمنس بیشتر هستند می‌توانند مدل R-Line را بخرند.

فولکس‌واگن گلف

این تجهیزات در مدل‌ها کاملاً امیدوار کننده به نظر می‌رسند اما خب باید بهای آن را بپردازید. گلف پایه در نسخه ۱۱۰Ps 1.0 بنزینی و تریم لایف قیمت ۲۳۳۰۰ پوندی دارد که بیش از ۳ هزار پوند گران‌تر از ارزان‌ترین نسخه سئات لئون جدید می‌باشد. در لئون جدید هم تقریباً همان تکنولوژی‌ها را دریافت خواهید کرد اما خب تجهیزات این خودرو نسبت به گلف کمتر است.

فولکس‌واگن گلف

و البته شما نیازی به صرف وقت زیاد برای بالا بردن قیمت گلف نخواهید بود زیرا این مدل که ما تست کردیم بدون سفارش حتی یک آپشن قیمت ۲۸۰۲۵ پوندی داشت.

فولکس‌واگن گلف

خب سوالاتی که پیش می‌آیند این‌ها هستند: دینامیک سواری بازنگری شده گلف جدید در جاده‌های بریتانیا چگونه خودش را نشان می‌دهد؟ آیا تکنولوژی بیشتر این خودرو توجیه کننده قیمت بالاتر آن هست؟

فولکس‌واگن گلف

اولین چیزی که متوجه می‌شوید رفاه و آسایش بالای کابین است که در سرعت‌های پایین بسیار به چشم می‌آید. سیستم eTSI کمک‌حال خوبی برای پیشرانه درون‌سوز بوده و انتقال قدرت بین این دو مجموعه بسیار نرم صورت می‌گیرد. شما به ندرت از مدار خارج شدن پیشرانه بنزینی را متوجه خواهید شد. پرفورمنس مناسبی هم وجود داشته و گشتاور زیادی در دورهای میانی ارائه می‌شود که کار سبقت گرفتن را راحت خواهد کرد.

فولکس‌واگن گلف

مورد مهم بعدی گیربکس DSG فولکس است که همیشه عادت به نشان دادن برخی ناهنجاری‌ها داشته اما این بار نرم‌تر از همیشه بوده و می‌توانیم آن را مشابه گیربکس‌های مبدل گشتاور بدانیم. البته گیربکس در سرعت‌های پایین از جمله مانور در پارکینگ‌ها بی‌عیب نبوده اما بهتر از همیشه ظاهر شده است.

فولکس‌واگن گلف

تنظیمات شاسی گلف همیشه بیش از آنکه چابکی خودرویی همچون فورد فوکوس را هدف قرار دهد راحتی را مدنظر قرار داده است؛ اما به نظر می‌رسد مهندسان شاسی فولکس در نسل هشتم نقش محوری‌تری داشته‌اند. این خودرو از قفل دیفرانسیل الکترونیکی که اولین بار در گلف GTI نسل پیشین بکار رفته بود استفاده کرده و همچنین دارای سیستم تعلیق بازنگری شده و فرمانی دقیق‌تر و فرزتر است.

اما نقطه مقابل این تنظیمات هم وجود دارد. خودرو در کل بسیار راحت بوده اما هم‌اکنون حس مرموزی از سفتی در کیفیت سواری وجود دارد که در ناهمواری‌ها به چشم می‌آید. موضوع نگران‌کننده اینکه صدای جاده به کابین نفوذ کرده است.

بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم که همچون گذشته فضای کافی برای چهار فرد بزرگ‌سال را ارائه می‌کند. فضای بار ۳۸۱ لیتری نیز نسبت به قبل تغییری نکرده و فولکس معتقد است این فضا برای یک مسافرت خانوادگی کفایت می‌کند.

فولکس‌واگن گلف

طراحی داشبورد گلف ساده اما هوشمندانه بوده و از متریال نرم و مرغوب در تمامی محل‌های مناسب استفاده کرده است. البته ما علاقه زیادی به پلاستیک پیانوبلک بکار رفته در اطراف صفحه‌نمایش و پشت آمپرها نداریم هرچند خود پانل‌ها شفافیت بالایی داشته و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فولکس‌واگن گلف

اما زیر صفحه‌نمایش اصلی هم دکمه‌های حساس به لمس قرار گرفته‌اند که دمای کابین و صدای سیستم صوتی را کنترل می‌کنند. این تنظیمات عملکرد خوبی دارند اما دقیقاً جایی قرار گرفته‌اند که شما دستان خود را برای کنترل صفحه‌نمایش قرار می‌دهید و بنابراین زمانی که بخواهید یک عملکردی را انتخاب کنید شاید ناخواسته دمای کابین را افزایش دهید.

و این ریزه‌کاری‌ها می‌تواند پاشنه آشیل گلف باشند مخصوصاً وقتی که آن را با نسل جدید لئون و اوکتاویا مقایسه کنیم. این دو خودرو همچون همیشه ارزان‌تر هستند اما تفاوت‌هایی در کیفیت متریال بکار رفته وجود دارد.

فولکس‌واگن گلف

جدیدترین نسل گلف بهبودهای ارزشمندی در بخش‌های زیادی داشته است. قوای محرکه هیبریدی ملایم این خودرو به‌طور استثنایی آرام و خونسرد بوده و متریال بکار رفته در کابین نیز بهتر از همیشه هستند؛ اما تنظیمات شاسی و طراحی کابین سوالاتی را ایجاد می‌کنند؛ و این به معنی کاهش فاصله بین گلف جدید و هم‌خانواده‌های ارزان‌تر می‌باشد.

مشخصات فولکس گلف استایل ۱.۵ eTSI 150PS DSG

  • قیمت: ۲۸۰۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    کلوچه وارد میشود
    من موندم آدم قد بلند کجای این میشینه ؟!!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مثل آدم میشینه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      از نزدیک ببینی حتما جواب سوالتو میگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرزاد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دوست عزیز اونقدرام این ماشین کوچیک نیست یه سرچ در مورد ابعاد این ماشین بکنید من نسل قبلی این ماشین از نزدیک دیدم بر خلاف هاچ بک بودنش طولش تقریبا اندازه یک پژو 405 هست عرضش حتی بیشتر از 405 هست کلیپهای تست و بررسی این ماشین هم نشون میده که افراد قد بلند نه تنها در جلو بلکه در صندلی عقب ماشین هم به خوبی جا میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        داش فرزاد
        خدایش ۵ تا مرد هیکلی با این کلوچه بخوان برن تپه های لواسون یک جوجی بزنن بنظرت به خاطر کمبود جا از مردی نمیفتن ؟!!
        بعدشم جوجه و تشکیلات و وسایلو کجا بذارن
        کلا این ماشینو کجای دلشون بذارن اخه؟!!!?

        البته اگر ایران باشه ۵ تا مرد گردن کلفت باهاش کل ایرانو میگردن حتی به قیمت …. ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سعید(تهران)

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      محمد جان من نسل قبلی رو سوار شدم از داخل اصلا تصور نمیکنی که سوار یه هاچبک هستی، عقب سه نفر بزرگسال نشسته بودیم کاملا راحت، فضای سر و زانو اصلا کمبودی نداره، راجع به نسل قبل a کلاس موضوع برعکسه، خودم دوستدار بنزم ولی لبخندم بعد از لمس دستگیره در و نشستن کنار دست راننده تبدیل به حالت پوکر فیس شد! با قد ۱۷۵ سرم کاملا با سقف تماس داشت، متریال اصلا بهتر از گلف نبود(شایدم ضعیفتر) سواری و عایق بندی کاملا در حد هم، در کل خوشحال نیستم از گفتنش اما توو نسل قبل که هردو رو سوار شدم a کلاس با وجود گرونتر بودن هیچ مزیتی به گلف نداشت، قسمت بشه نسل جدید هر دو رو هم تست کنیم…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        سعید جون داداش باهات موافقم
        من خودم جز کسانی که از اولش مخالف تولید خودروی کوچولو موچولو توسط بنز بودم
        یک لوکس ساز نباید از حیطه خودش خارج بشه ولی خوب ما چه کاره ایم وقتی میخرن
        ولی گلف از اولش گلف بوده و معروف به همین سبک و سگمنت
        ولی همین گلفم وقتی میشینی فکر میکنی تاریخ مصرفش تموم شده

        الان تسلا ۳ که کوچکترین محصول تسلاست داخلش خیلی بیشتر جا داره
        به نظرم دوره خودروهای خیلی لوکس و کوچک به سر رسیده و زور آخرشه

        به همین دلیل هم مردم از suv ها خیلی استقبال کردن
        پول گلف میدی دوبرابر رفاه و امکانات و ایمنی دریافت میکنی

        امیدوارم جا انداخته باشم برات ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        خخخخخخ پدال و فضای مجایی. منم دیروز اف ۳۵ تست کردم فقط کیفیت متریالش نسبت به اف ۲۲ کمی پایین تر بود سر دست اندازای شهرداری هم کمکش میزد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    بهترین هاچبک دنیاست با فاصله از همه رقبا .

    نسبت به پولی که پرداخت میکنید ، کاملترین هاچبک را دریافت میکنید که گزینه اول ، داشتن لذت رانندگی‌ست .

    اما نمیدونم چرا ماشینهای امروزی مثل نسل‌های گذشته‌شان از بُعد طراحی ، چشمگیر و دلربا نیستند ، نه اینکه بد باشند نه ، بلکه اون نشاطی را که به مخاطب وارد میکردند را دیگر وارد نمیکنند و انگاری روح ندارند و فقط مثل رباط کارها را مهندسی و دقیق انجام میدهند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کابین خیلی خوبی داره…
    اما جلوی نسل قبلشو بیشتر دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کادیلاک

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    در کل قیافش‌ خوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا