فولکس واگن

هاچبک داغ فولکس واگن، آزمایش گلف GTI 2018

فولکس واگن گلفGTi یکی از داغ ترین هاچبک‌های سگمنت کامپکت اسپرت است که دینامیک فوق‌العاده رانندگی را با کاربردپذیری عالی در هم آمیخته است. برای سال ۲۰۱۸، این خودروی اسپرت به‌روز رسانی شده و با تکنولوژی‌های جدیدتری روانه بازار خواهد شد. میزان توان خروجی پیشرانه عرضه شده برای بازار ایالات متحده برخلاف نمونه اروپایی، افزایش نداشته و کاکپیت دیجیتال تنها مختص نسخه‌های e-Golf و Golf R عرضه خواهد شد.

فولکس گلف GTI
در زیر درب موتور این خودرو یک قلب چهار سیلندر توربوشارژ با حجم دو لیتر قرار گرفته که در معیت یک گیربکس شش سرعته دستی و یا دوکلاچه اتوماتیک، نیرویی معادل ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن-متر را تولید و منتقل می‌نماید.

فولکس گلف GTI
در تست‌هایی که توسط متخصصان ما به انجام رسید، نمونه دستی کندتر ظاهر شد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آن مساوی با ۶.۲ ثانیه بود و در آزمایش یک چهارم مایل نیز موفق به ثبت رکورد ۱۴.۷ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۵۸.۷ کیلومتربرساعت شد. این درحالیست که زمان به ثبت رسیده توسط گلف GTI اتوماتیک، به میزان ۰.۲ ثانیه کمتر بوده و حداکثر سرعت این نسخه در آزمایش یک چهارم مایل، بالغ بر ۱۵۸.۳ کیلومتربرساعت است.

فولکس گلف GTI
تعویض دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک بسیار نرم صورت می‌گیرد و در حالت دستی، دور موتور تا محدوده قرمز قابلیت افزایش دارد. همچنین برای رانندگی پرشتاب با نسخه مجهز به گیربکس دستی، نیاز دارید تا با سامانه کنترل کشش دست و پنجه نرم کنید. همچنین نیازی به افزایش دور موتور تا محدوده قرمزرنگ به جهت شتاب‌گیری سریع‌تر احساس نمی‌شود. عملکرد ترمزها در هر دو نسخه کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد. نسخه سنگین‌تر مجهز به گیربکس دوکلاچه، برای متوقف شدن از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت، به ۳۹.۳ مسافت نیاز دارد و این در حالیست که گلف GTI مجهز به گیربکس دستی، در فاصله ۳۷.۸ متری متوقف خواهد شد. عمکلرد پدال ترمز در هر دو مدل قاطع و محکم به نظر می‌رسد و از انتهای عقبی خودرو در حین ترمزگیری، حس سبکی به راننده القا می‌شود.

فولکس گلف GTI
در مسیر ۸ شکل، نسخه مجهز به گیربکس دستی بهتر عمل نمود و موفق شد تا در زمان ۲۶ ثانیه و با میانگین شتاب جانبی ۰.۷جی، مسیر را به پایان برساند. این در حالیست که گلف اتوماتیک مسیر مذکور را در ۲۶.۱ ثانیه و با شتاب جانبی ۰.۶۹ جی طی نمود. نکته مثبتی که در حین انجام این تست نظر متخصصان ما را به خود جلب نمود، دخالت اندک سامانه‌های کمکی ایمنی بود که موجب افزایش نشاط و هیجان رانندگی در هر دو نسخه  شد.

فولکس گلف GTI
حرکت در مسیرهای کوهستانی به خاطر هندلینگ چابک گلف GTI، بسیار مفرح و نشاط بخش است، به ویژه که عملکرد فرمان نیز همسو با سرزندگی است. فرمان‌پذیری خودرو در مسیرهای باریک کاملا مناسب است اما عملکرد سیستم فرمان الکتریکی اندکی در مقایسه با رقبا، کندتر به نظر می‌رسد. نکته دیگری که در طی رانندگی با سرعت بیشتر به آن اگاهی پیدا نمودیم، به تاثیر منفی عملکرد مجموعه شاسی بر تایرها مربوط می‌شود که گاهی اوقات منجر به شنیده شدن صدایی جیغ مانند از جانب لاستیک‌ها خواهد شد.

فولکس گلف GTI
در رفت و آمدهای روزمره، عملکرد سیستم تعلیق با وجود رویکرد اسپرت آن، حتی در تهاجمی‌ترین حالت تنظیمات هم مناسب و راحت به نظر می‌رسد. عبور از ناهمواری های مسیر هم به گونه‌ای نرم انجام می‌شود که سرنشینان درون کابین متوجه آن نخواهند شد.
توان خروجی پیشرانه و گشتاور آن برای یک رانندگی پرهیجان کافی ارزیابی می‌شوند و یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز به انتقال موثرتر نیرو و جلوگیری از لاستیک سابی و هرزگردی یک طرفه کمک شایانی خواهد نمود.

فولکس گلف GTI
عملکرد گیربکس دستی در جاده‌های کوهستانی کاملا نرم، دقیق و لذت بخش بوده و از کار کردن با کلاچ به ویژه در ترافیک خسته نخواهید شد. اگر مایل نیستید خودتان نسبت به تعویض دنده‌ها اقدام نمایید، گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه گزینه مناسبی خواهد بود و عمل تعویض دنده‌ها را با سرعت هرچه تمام‌تر، چه در حالت دستی و چه در حالت اتوماتیک به انجام خواهد رساند. منتهی از هنگام فشردن پدال گاز تا تصمیم گیربکس به تعویض دنده، کمی تاخیر وجود خواهد داشت. این مسئله به ویژه در هنگام شروع حرکت بیشتر نمود دارد.

فولکس گلف GTI
میزان مصرف سوخت نسخه اتوماتیک، معادل ۹.۹۲ لیتر بر صد کیلومتر در شهر و ۶.۹۲ واحد در بزرگراه ارزیابی می‌شود. این ارقام برای خودروی مجهز به گیربکس دستی به ترتیب برابر ۸.۰۲ و ۵.۸۶ لیتر بر صد کیلومتر است.

چهار حالت رانندگی به صورت پیش فرض در تنظیمات این خودرو موجود است که با نام‌های اکو، کامفورت، نرمال و اسپرت شناخته می‌شوند. دو حالت اکو و کامفورت تفاوت زیادی با هم ندارند. در هر دو وضعیت، عمکلرد فرمان بسیار سبک بوده و پاسخگویی دریچه گاز نیز کند و بی رمق است. اما دو حالت نرمال و اسپرت، بیشتر با آنچه که از گلف GTI انتظار می‌رود، تطابق دارند. یک حالت شخصی‌سازی نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات پیشرانه، گیربکس، اگزوز و فرمان را بر حسب سلیقه خود تغییر دهید. اگر می‌خواهید تنظیمات مرتبط با سیستم تعلیق را مطابق با میل خود دستخوش تغییر نمایید، بایستی تریم اتوبان این خودرو را سفارش دهید چرا که سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر تنها مختص آن نسخه عرضه شده است. صندلی‌های عقب از درجه تاشدن ۶۰/۴۰ برخوردار هستند و همین امر موجب می‌شود تا حجم فضای مختص حمل بار قرار گرفته در پشت صندلی‌های ردیف عقب، از ۴۹۰ لیتر به ۱۵۲۰ لیتر گسترش یابد.

فولکس گلف GTI
سیستم مالتی‌مدیای این خودرو از جهت سهولت کاربرد، گرافیک زیبا و طرح‌بندی منطقی، یکی از بهترین هاست. از طریق فرامین صوتی، شما قادر خواهید بود تا موسیقی در حال پخش را تغییر دهید، مسیر مورد نظرتان را وارد کنید و تماس تلفنی برقرار نمایید. متأسفانه تنها یک پورت usb وجود دارد و این به آن معنی است که اگر شما مشغول استفاده از اپل کارپلی و اندرویداتو باشید، شخص دیگری نمی‌تواند دیوایس خود را شارژ نماید.

فولکس گلف GTI
هر دو تریم SE و اتوبان به امکانات کمک راننده مدرن که شامل موارد ذیل است، مجهز شده‌اند:
کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر.

فولکس گلف GTI
همچنین سیستم پارک خودکار ویژه تریم اتوبان عرضه شده است. نسخه پایه S نیز فاقد دیفرانسیل لغزش محدود، پدهای بزرگتر ترمز و صفحه نمایشگر هشت اینچی خواهد بود.

فولکس گلف GTI
قیمت نسخه دستی تریم اتوبان معادل ۳۵،۹۲۰ دلار بوده و نسخه اتوماتیک آن با بهای ۳۷,۰۲۰ دلار عرضه می‌شود. از رقبای این خودرو می‌شود به هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک اشاره نمود.

فولکس گلف GTI
در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که گلف GTI یک هاچبک داغ با توانایی‌های مختلف است و اگر به دنبال خودرویی با این سبک و سیاق هستید، به هیچ وجه نباید گلف را نادیده بگیرید.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    “از رقبای این خودرو می‌شود به هیوندای ولوستر N و هوندا سیویک اشاره نمود”

    رقیب گلف مگه i30n نبود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اسطوره هاچبک ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ShoMpeT

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)


    King of Hot Hatches

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      شما فک کنم تمام دویست کامنتتون رو توی پست هاچبک های فولکس ثبت کردید.
      علاقتون به هاچبک ها مخصوصا هاچبک های فولکس برام جالبه.
      .
      .
      .
      من پولو رو بیشتر دوس دارم نسل جدیدش واقعا بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (271 ديدگاه)

        خب این هم ماشین مورد علاقه من هست آخه. ولی در کل لقب بهترین هاچ بک ارتباطی به علاقه من نداره چون همه میدونند که این ماشین با این قیمت بهترین هست توی کلاس خودش. رانندگی با GTI واقع لذت بخش هست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        ایشون خودشون هم تو آمریکا گلف GTI دارن سفیدرنگش

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. heaam

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با اصالت،سادگی در عین زیبای،کیفیت عالی ، سواری اسپرت و راحت ?…ولی انتخاب من honda civic si هست چون ارزش بیشتری نسبت به قیمتش داره.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    برای اولین بار نظرم عوض شد درمورد هاچبکا
    جالب بود

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا