فولکس واگن

حمله سنگین گروه فولکس‌واگن به بازار خودروهای الکتریکی!

گروه فولکس‌واگن امروز برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را اصلاح کرد و اعلام نمود تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتری روی الکتریکی سازی محصولات خود خواهد داشت. برنامه کوتاه‌مدت این غول خودروسازی که تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد شامل سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد یورویی در حمل‌ونقل الکتریکی بوده و در طولانی‌مدت نیز شاهد عرضه ۷۵ خودروی الکتریکی و ۶۰ محصول هیبریدی تا پایان سال ۲۰۲۹ خواهیم بود.


فولکس می‌خواهد تا آن سال ۲۶ میلیون خودروی الکتریکی و ۶ میلیون محصول هیبریدی بفروشد. از این میان ۲۰ میلیون دستگاه دارای پلتفرم MEB خواهند بود و ۶ میلیون دستگاه دیگر نیز از پلتفرم پرفورمنس بالای شرکت یا PPE استفاده خواهند کرد. این کمپانی سال پیش اعلام کرده بود خودروهای الکتریکی خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۱۶ کارخانه مختلف تولید خواهد کرد.


البته گروه فولکس‌واگن بدون وجود زیرساخت مناسب به این اهداف دست پیدا نخواهد کرد ولی شاید سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد یورویی اشاره شده کمک شایانی به این امر کند. گفته شده بیش از ۴۰ درصد این مبلغ صرف سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی، کارخانه‌ها و تجهیزات و تمامی هزینه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خواهد شد. همچنین ۳۳ میلیارد یورو هم برای حمل‌ونقل الکتریکی در نظر گرفته شده است.


اگرچه این برنامه‌ها کمی جاه‌طلبانه به نظر می‌رسند اما خیلی هم دور از دسترس نیستند. این برنامه تنها اندکی پس از شروع تولید فولکس‌واگن ID.3 اعلام شده است. این خودرو اولین محصول الکتریکی فولکس بوده و البته در آمریکا حاضر نخواهد بود. فولکس همچنین اوایل ماه جاری میلادی تیزر ID.4 جدید را در چین منتشر کرد. این خودرو در آمریکا هم عرضه می‌شود و یک مدل ID دیگر نیز نوزدهم نوامبر رونمایی خواهد شد.


هجوم گروه فولکس‌واگن به بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی کاملاً جنجالی و جاه‌طلبانه است. این موضوع همچنین نشان‌دهنده آمادگی ژرمن‌ها برای عبور از رسوایی دیزل گیت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. آریا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    عالی بود
    فقط چرا مدل های فعلی شرکت رو به صورت الکتریکی ارائه نمیدن
    شرکتای مختلف واسه ماشینای الکتریکی و هیبریدی و… طراحی اغراق آمیز و عجیب غریبی دارن مثل بی‌ام‌و i3 یا نسل قبل نیسان لیف یا همین فولکس واگن id3 و id4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود
      به خاطر اینکه پلتفرمی که از اول برای ماشین الکتریکی طراحی میشه، متفاوته با پلتفرم یه ماشین بنزینی. حالا بعضی شرکتا برای کم کردن هزینه، میان پلتفرمی طراحی میکنن که سیستمهای برقی و هیبریدی و بنزینی رو بشه روش سوار کرد. مثل کاری که مثلا هیوندای و کیا میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا