فولکس واگن

معرفی بزرگ‌ترین کلکسیون فولکس گلف در جهان

همه ما آرزو داریم که بتوانیم کلکسیون بزرگی از خودروهای مورد علاقه خود را جمع کرده و شبیه فردی همچون جی لنو باشیم اما یک کلکسیونر وجود دارد که تنها اقدام به جمع‌آوری یک خودرو کرده است: فولکس‌واگن گلف!


جوزف جوزا به حدی این خودروی آلمانی را دوست دارد که هم‌اکنون مالک ۱۱۴ دستگاه گلف می‌باشد. این کلکسیون خاص شامل نسخه‌های نسل اول تا مدل‌های محدود و دست سازی همچون گلف G60 بوده است.


جوزا درباره شروع علاقه خود به فولکس گلف می‌گوید:

اصل اساسی من این است: گلف درست برای هر شرایطی. یادم می‌آید برای اولین بار در یک نمایشگاه عاشق اولین نسخه‌های این خودرو که دارای ترمزهای کاسه‌ای بود شدم.


از آن زمان بود که او اقدام به جمع‌آوری کلکسیون گلف خود نمود. جوزا ادامه می‌دهد:

من تنها باید در اینترنت جست‌وجو می‌کردم و به زودی خودروی فوق‌العاده‌ی دیگری را یافتم که بسیار مناسب بود. معمولاً هزینه حمل‌ونقل خودرو از قیمت خود خودرو بیشتر بود.


کلکسیون جوزا شامل همه‌چیز از خودروهای مسابقه‌ای گرفته تا نسخه‌های لوکس یکتا بوده و از مواردی همچون GTI های تیون شده تا اسب‌های کاری را دربرمی گیرد. البته در این کلکسیون می‌توانیم برخی از نادرترین و خاص‌ترین گلف‌های تاریخ را نیز ببینیم.


نمونه‌هایی همچون این گلف نسل اول پیش‌تولیدی که دارای درب‌های لغزشی در طرف راننده بوده و البته تنها به منظور نمایش در نمایشگاه‌های خودرویی ۱۹۷۴ تولید شده است.


این هم یکی از تنها ۷۱ دستگاه گلف G60 لیمیتد تولیدی که توسط دپارتمان موتور اسپورت فولکس و با دست ساخته شده و دارای سیستم چهار چرخ محرک و قدرت پیشرانه ۲۱۰ دستگاهی می‌باشد.


جوزف حتی مالک خودروی CitySTROMer 1981 است. این خودرو از قوای محرکه الکتریکی استفاده کرده و البته نیروی آن از طریق ۱۲ باتری خودرو تأمین می‌شود.


و به عنوان یک کلکسیونی که همتای آن در دنیا وجود ندارد، گلف GTI نیز حضور پررنگی در این مکان داشته و مدل‌های کارخانه‌ای از دو نسل اول تا نسخه Oettinger GTI با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و حتی نسخه یکی یک‌دانه‌ی GTI MK1 ساخته شده برای یک شیخ اهل کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز در کلکسیون جوزف حضور دارند. مدل سفارشی ساخته شده برای شیخ دارای چرم ناپا، تریم چوب و تلفن درون خودرو است.


سعی شده خودروها تا حد ممکن دست نخورده باقی بمانند. جوزف جوزا می‌خواهد کلکسیونی با احساس واقعی داشته باشد. او خودش ۱۱۴ گلف یاد شده را نگهداری می‌کند. بهترین نمونه این فلسفه وجود گلف میلیونی است که کارکرد ۱ میلیون کیلومتری داشته و دقیقاً احساس و بویی را از یک خودرو با این میزان کارکرد انتظار دارید دارد.


جوزا برنامه‌هایی برای افتتاح موزه کلکسیون خود در بهار سال ۲۰۱۹ دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    باید عاشق باشی تا بتونی حس و حال این بنده خدا رو درک کنی.
    من خودم تا این حد عاشق نیستم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Lamborghini

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم دوستمون shompet که هم علاقه‌ش رو داره و هم در جایی هست که امکانش براش وجود داره ، یه کلکسیون حداقل ۳-۴ تایی از گلف درست کنه!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      والا اگر امکانش بود حتما این کار رو میکردم! :)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Lamborghini

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        پس انشاالله نهایت لذت رو از همون گلفی که داری ببری ! ⁦?

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ShoMpeT

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (271 ديدگاه)

          ممنون عزیز برادر ❤?

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. MjM

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    گلف هم جز اون ماشیناییه ک خود من دوست دارم بتونم یدونه ازش بازسازی کنم
    البته این عشق و علاقه و کلا ماشین بازی بدون پول نمیشه… بدون پول فقط میشه حسرت!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا