فولکس واگن

تارک، کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن برای بازار آمریکا

فولکس‌واگن طی رویدادی در کارخانهٔ Pacheco خود در آرژانتین خبر از تولید کراس‌اوور جدیدی بنام تارک (Tarek) برای بازار آمریکا داده است. به‌احتمال‌زیاد این خودرو همان مدل تارو (Tharu) است که هم‌اکنون در کشورهای چین و روسیه عرضه می‌شود. سازندهٔ آلمانی در این رویداد با نمایش تصویری، کشورهایی را معرفی کرده که این کراس‌اوور جدید در آن‌ها عرضه خواهد شد. در این تصویر علاوه بر چین و روسیه، کشورهای کانادا، ایالات‌متحده، مکزیک، برزیل و آرژانتین هم دیده می‌شود.

بنابراین طبق اعلام فولکس‌واگن، این کراس‌اوور که هم‌اکنون در چین و روسیه با نام تارو عرضه می‌شود، به‌زودی با نام تارک در شمال و جنوب قارهٔ آمریکا هم عرضه خواهد شد. گفته شده نسخهٔ مخصوص آمریکای شمالی در مکزیک تولید می‌شود درحالی‌که برای بازار آمریکای جنوبی کارخانهٔ Pacheco در آرژانتین آن‌را تولید خواهد کرد. تارو روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن مشترک با اشکودا کاروک ساخته شده و اشتراک زیادی با آن دارد به‌گونه‌ای که پروفیل جانبی آن تقریباً به‌طور کامل با کاروک یکسان است؛ بنابراین تارو را می‌توان در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اشکودا کاروک دانست.

نسخهٔ چینی تارو ۴.۴۵ متر طول دارد که یعنی حدود سه سانتیمتر از نسخهٔ معمولی تیگوآن کوتاه‌تر است اما از نسخهٔ کشیده یا آل‌اسپیس تیگوآن که در ایالات‌متحده عرضه می‌شود به میزان قابل‌توجه ۲۶ سانتیمتر طول کمتری دارد؛ بنابراین این خودرو در ایالات‌متحده در جایگاه پایین‌تری از تیگوآن قرار می‌گیرد و به گفتهٔ فولکس‌واگن با خودروهایی مثل جیپ کامپس، هیوندای توسان، فورد اسکیپ، میتسوبیشی اکلیپس کراس و کیا اسپرتیج به رقابت خواهد پرداخت.

تارو در چین با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۱.۲ لیتری ۱۱۶ اسب بخاری، ۱.۴ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری عرضه می‌شود که نیروی هر سهٔ آن‌ها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. گفته شده نسخهٔ آمریکای جنوبی این خودرو به موتور ۱.۴ لیتری و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود. تأکید شده که تارو یا تارک در آمریکای جنوبی هم در ابتدا صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد اما احتمال ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود دارد. از سوی دیگر اما فعلاً مشخص نیست که تارک در بازار آمریکای شمالی هم با همین قوای محرکه عرضه خواهد شد یا گزینهٔ دیگری برای آن در نظر گرفته شده است.

هرچند تارک با تارو اشتراکات زیادی دارد اما به گفتهٔ فولکس‌واگن آرژانتین، این دو خودرو کاملاً باهم یکسان نخواهند بود و خریداران آمریکای جنوبی می‌توانند انتظار طراحی تهاجمی‌تر و تغییراتی جزئی در داخل را داشته باشند. بااین‌حال هنوز معلوم نیست که نسخهٔ آمریکای شمالی تارک هم با نسخهٔ آمریکای جنوبی یکسان خواهد بود یا نه. کارخانهٔ Pacheco در حال حاضر مدل‌های شاران و آماروک را تولید می‌کند اما فولکس‌واگن قصد سرمایه‌گذاری جدیدی در این کارخانه دارد تا در آن کراس‌اوور جدید تارک را برای بازار آمریکای جنوبی تولید کند. گزارش شده تولید این خودرو در سال ۲۰۲۱ در این کارخانه آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه به نظرم این کار فولکس حرکت خوبه که ریبج بعضی محصولات رو با برند خودش عرضه میکنه و هم به فروش زیر مجموعه ها کمک می کنه و هم اینکه اعتبار برند خودشو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بازار ایران هم به اندازه ای بزرگ و جذاب هست که اگر مسخره بازی در نیاورده بودیم الان نسخه مخصوص ایران رو برامون میزدن.
    —————
    این تارو یا تارک رو هم با قیمت کمتر از تیگوان عرضه بشه و فاصله بین تی کراس و تیگوان رو پر کنه. خوبی پلتفرمش هم اینه که به راحتی متونن نسخه پلاگین هایبریدش رو معرفی کنن. یه پلتفرم و اینهمه ماشین که ازش دارن میسازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا