فولکس واگن

نتایج تست تصادف فولکس‌واگن جتا 2019

موسسه ایمنی NHTSA آمریکا حداکثر رتبه‌بندی ایمنی خود را برای فولکس‌واگن جتا ۲۰۱۹ در نظر گرفت. این خودرو توانسته تست‌های تصادف جلو، بغل و چپ کردن را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۵ ستاره ایمنی به دست آورد.


سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال جتا به کسب حداکثر امتیاز ایمنی این خودرو کمک کرده‌اند چراکه این خودرو به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها دارای ۶ کیسه هوا، سیستم ترمز خودکار پس از برخورد می‌باشد. این سیستم زمانی که برخورد اولیه را از طریق حسگرهای کیسه‌ی هوا تشخیص داد سیستم ترمز را وارد مدار می‌کند.

از جمله ویژگی‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی جتا ۲۰۱۹ می‌توان به هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ خودرو بین خطوط و نوربالای خودکار اشاره کرد.


جتا در خلال تست‌ها عملکرد تحسین‌برانگیزی در بخش‌های تصادف از کنار داشته و ۵ ستاره کسب کرده است. در تست چپ کردن نیز عملکرد خوبی را شاهد بوده‌ایم و ریسک چپ کردن آن تنها ۱۳.۱ درصد بوده است؛ اما در تست تصادف از جلو که شبیه‌ساز تصادف شاخ‌به‌شاخ بین دو خودرو است، جتا با سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت با مانع برخورد می‌کند. علیرغم اینکه جتا در این بخش ۴ ستاره به دست آورده اما عملکرد کلی این خودرو در تست‌ها همچنان ۵ ستاره بوده است.


مدیر فروش و بازاریابی فولکس‌واگن گفته است:

فولکس‌واگن از اینکه جتا بیشترین امتیاز ایمنی را دریافت کرده خوشحال است. این نتیجه بار دیگر نشان داد که محصولات فولکس‌واگن از جمله ایمن‌ترین خودروهای بازار هستند.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۱۹ قیمت پایه‌ی ۱۸۷۴۶۵ دلار داشته ولی برای خرید مدل پرفورمنس جتا GLI باید ۲۵۹۹۵ دلار پرداخت کرد. از دیگر مدل‌های فولکس که نتایج ایمنی درخشانی داشته‌اند می‌توان به اطلس، گلف و پاسات اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا